SÆLGES: Playstation 3 60(!) GB. Uåbnet.

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

PinK^^ShadoW
Indlæg: 651
Tilmeldt: 29 okt 2006, 14:01
Geografisk sted: langt væk

Indlæg af PinK^^ShadoW »

amh skrev:
Pil-babz skrev:Okay.. :)

Kommer der ikke en på 80gb?

Det ved man aldrig. Må ikke officielt sige noget, men nej det gør der ikke. Det er løse rygter (...Indtil videre har Sony bekræftet)
og på sonys eget websted er er en 80 gb version, og den pris? og det med garantien?
men hun elskede ham, selv når han kom hjem med læbestift på den skjorte hun havde strøget tidligere på dagen.

- Kasper Spez
Brugeravatar
mimic
Indlæg: 2068
Tilmeldt: 09 apr 2005, 23:24
Geografisk sted: Some albanian mountains
Kontakt:

Indlæg af mimic »

6500,- syntes jeg nu er lige i overkanten :?
Mener de gamle bundles med 2 spil og 2 controllere lå på omkring 5000,- (Ihvertfald i Merlin)

Der skulle angiveligvis være en ny bundle på vej hvor man får en 40 GB PS3 plus 2 spil til 3500,-
Spillene kan man vælge imellem skulle være: Genji, Formula 1, Lair, MotorStorm, Resistance, SingStar (med mikrofoner), Ratchet & Clank, Folklore, Warhawk og Uncharted.
(kilde)
Billede Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Indlæg: 3115
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:41
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Sådan så prisen ud da 60 gb var der endnu... Dyre spil og controller må man sige....

Kode: Vælg alt

1. Gamebits.dk     1 - 2 dage  0 kr.   4.395 kr.   .   
2. MovieZoo.dk     9 - 14 dage  24 kr.   4.939 kr.   

Kode: Vælg alt

Bedrageri er en formueforbrydelse, som består i, at man ved at vildlede nogen får dem til at handle anderledes end de ellers ville, og dermed fremkalder et uberettiget økonomisk tab hos andre og hos sig selv en vinding.

Vildledningen skal være sket forsætligt, dvs., at en uagtsom vildledning ikke falder ind under straffelovens § 279.

Bedrageri er strafbart efter straffelovens § 279:

§ 279. For bedrageri straffes den, som, for derigennem at skaffe sig eller andre uberettiget vinding, ved retsstridigt at fremkalde, bestyrke eller udnytte en vildfarelse bestemmer en anden til en handling eller undladelse, hvorved der påføres denne eller nogen, for hvem handlingen eller undladelsen bliver afgørende, et formuetab. 
Strafferammen er fængsel i op til et år og seks måneder (§285), men kan stige til fængsel i op til 8 år, hvis forbrydelsen er af særlig grov beskaffenhed (§ 286, stk. 2).
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Brugeravatar
9
Warnings: 8423
Indlæg: 1029
Tilmeldt: 06 okt 2005, 22:03

Indlæg af 9 »

Tror sgu bare jeg køber min inde på den blå Avis :) 6500 kr er lidt pebret for noget jeg så i tyske Saturn til 499€ :)
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Indlæg: 3115
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:41
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

3016,44 eller 399 € for 40 GB modellen hos Mediamarkt...

Det er så små 3500,- DKK mindre end amh's 60 gb PS3...
Senest rettet af Cokeline 22 jan 2008, 16:51, rettet i alt 1 gang.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
amh
CAs dkbn-luder
Indlæg: 5244
Tilmeldt: 04 okt 2004, 13:22
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Hehe, orker ikke quote det hele.

Nej jeg bedrager ikke. jeg vil ikke sælge den til de 4299.- som man kan give for den i de meget få butikker som forhandler den stadigvæk. Ellers var der ingen idé for mig at forklare revisionen + chefer hvorfor vi stadigvæk har haft sådan en stående da efterspørgslen var så stor... :)

Det med bedrageri sker heller ikke. Jeg har lavet en resevervation på den, og derved ikke købt den. Men den er dog reseverede i mit navn. Så den er ikke solgt ;)

Det med PS3 80 GB. har jeg fra vores officielle NFI konsulent som har de seneste nyheder fra koncernen med til os. Så om der kommer en eller ej, skal jeg som sagt ikke kunne sige. han fortalte bare at Sony ikke havde planer om det. Det var så i Europa den ikke ville komme (80 gb)
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Indlæg: 3115
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:41
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Men hvorfor smider du så 2200,- dkk oven i?

Fair nok du tjener lidt på det men 2200 dkk er sku lige i overkanten... Det er en fortjeneste på 51% af den oprindelige værdi...


I den første tråd skrev du:
amh skrev:Sælger denne maskine fordi jeg ikke lige kan finde tid og overskud til at købe/bruge den i fremtiden.
Hvorfor i alverden reserver du den i første omgang, når det ikke var med vinding for øje?


Derfor jeg ikke handler i Fona og co. fordi der er inkompetente medarbejdere som lægger sig på eftertragtede varer og sælger det videre til dyre domme på diverse fora.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
amh
CAs dkbn-luder
Indlæg: 5244
Tilmeldt: 04 okt 2004, 13:22
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Cokeline skrev:Men hvorfor smider du så 2200,- dkk oven i?

Fair nok du tjener lidt på det men 2200 dkk er sku lige i overkanten... Det er en fortjeneste på 51% af den oprindelige værdi...


I den første tråd skrev du:
amh skrev:Sælger denne maskine fordi jeg ikke lige kan finde tid og overskud til at købe/bruge den i fremtiden.
Hvorfor i alverden reserver du den i første omgang, når det ikke var med vinding for øje?


Derfor jeg ikke handler i Fona og co. fordi der er inkompetente medarbejdere som lægger sig på eftertragtede varer og sælger det videre til dyre domme på diverse fora.

Grunden til jeg skrev 2000.- var en start. Man sætter altid tingene noget højere end hvad man regner med at få for den, så man kan prutte om prisen, det har jeg så mulighed for her uden og tabe penge. Hvis jeg satte den til 4299.- kom der sikkert en og sagde baaah du kan få 4000.- Så mister jeg penge på det.
Brugeravatar
9
Warnings: 8423
Indlæg: 1029
Tilmeldt: 06 okt 2005, 22:03

Indlæg af 9 »

Ville hellere købe en 4måneder gammel 60 GB på DBA.dk og så mangle de 4 måneder af garantien .. til 4000 kr!
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Indlæg: 3115
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:41
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

amh skrev:
Cokeline skrev:Men hvorfor smider du så 2200,- dkk oven i?

Fair nok du tjener lidt på det men 2200 dkk er sku lige i overkanten... Det er en fortjeneste på 51% af den oprindelige værdi...


I den første tråd skrev du:
amh skrev:Sælger denne maskine fordi jeg ikke lige kan finde tid og overskud til at købe/bruge den i fremtiden.
Hvorfor i alverden reserver du den i første omgang, når det ikke var med vinding for øje?


Derfor jeg ikke handler i Fona og co. fordi der er inkompetente medarbejdere som lægger sig på eftertragtede varer og sælger det videre til dyre domme på diverse fora.

Grunden til jeg skrev 2000.- var en start. Man sætter altid tingene noget højere end hvad man regner med at få for den, så man kan prutte om prisen, det har jeg så mulighed for her uden og tabe penge. Hvis jeg satte den til 4299.- kom der sikkert en og sagde baaah du kan få 4000.- Så mister jeg penge på det.
Ja no shit at du ville det men det var heller ikke det jeg mente... Jeg spørger hvorfor du ikke fx. nøjes med at tjene 1000,- på den så har du stadig lavet en god forretning. Det andet er sku et svineri.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Brugeravatar
mimic
Indlæg: 2068
Tilmeldt: 09 apr 2005, 23:24
Geografisk sted: Some albanian mountains
Kontakt:

Indlæg af mimic »

Quick decision 4800,- - Så er du af med den
Billede Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?
3dotz
Members of the Newlyweds
Indlæg: 2879
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:28

Indlæg af 3dotz »

Jeg kan ikke sige andet amh end at i denne sag, der skuffer du mig.

Men som en anden så rigtig skriver, så er det her et godt eksempel på en imkompetent medarbejder, og det mener jeg helt klart du er i denne sag.

At tage røven så meget på dine meddebatører forstår jeg ikke du vil være dig selv bekendt. Du kan end ikke finde ud af om du har købt den eller ej.

Først er den købt, men mangler tid til at spille. Så er den kun reserveret. Så er den købt/reserveret. Siden en masse andet.

Som Cokeline skriver, så er det bedrageri af værste slags, og jeg er så harm over du kan finde på at lave sådan et tilbud, at jeg allermest har lyst til at sende en kopi af denne tråd til Fona. Jeg har selv haft udkig efter sådan en pakke (det ved du for vi snakkede om det før jul), men da der ikke længere var nogle stående fremme i butikkerne, så har jeg opgivet det.

Nu vil jeg kontakte min lokale Fona og sige, at der står indtil flere maskiner fordelt rundt om i Danmark, som jeg gerne vil have en af. For eksempel en maskine i lokalområdet.

Jeg savner stadig en forklaring på det med garantibeviset for, hvis jeg skulle lægge 6500 kr for en PS3, så vil jeg også forlange, at der står 6500 kr på garantibeviset. Den er vel lidt svær at lave i Fona for enten er det dokumentfalsk eller også er det bedrageri.

Men da jeg ved du ikke er så tumbet normalt, så skal jeg nok lade være. Men det må stå sløjt til med økonomien siden du skal have sådan en fortjeneste.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
mathiash
Indlæg: 148
Tilmeldt: 12 okt 2005, 17:30

Indlæg af mathiash »

Hvad regner du med at skal have? :)
Feffe
Site Admin
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:35
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

Nu skal jeg ikke gøre mig selv bedre. men jeg fik da jeg var ansat i TDC mulighed for at købe en nokia tlf til 1500 uden abb og uden lås. et super godt tilbud, da det nemlig var ½ pris. Jeg fik i den forbindelse lov af butikschefen til at, returnere varen til 3000 kr for derefter at købe den til 3000 kr og derved havde jeg en bon, på 3000kr med dato på. Derefter solgte jeg den for 2700 på dba.

Det er muligt nogen vil kalde det dokumentfalskneri, men regnskabet går op og alle er glade.

Jeg ved ikke om det er nogen lunde samme aftale amh har lavet med fona eller hvad det er, men det er klart det er lidt usselt at tjene 66% på en almindelig varer, men den blir nok heller ikke solgt herinde.

Dog er det et frit land, men man skal stadig huske at folk ikke er dumme og at folk husker en. specielt her på CA!!
odder
Bæver Bekæmper
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 03 dec 2004, 16:11
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

amh skrev:nogle tegner også forsikringer på så de er dækket, og hvis den 60 GB de købte i tidernes morgen går i stykker og bliver total skadet, ja så skal de nedgraderer sig til en 40 GB som ikke er bagudkompatibel. Det er ulempen!
Hvorfor skulle man dog tegne forsikring? Forbruger- og købelovgivningen giver dig ret i at klage over en defekt vare indtil to år efter købsdatoen, og jeg tvivler stærkt på at jeres ekstraforsikring kan gøre noget som helst godt. Derudover så ville jeg satme ikke finde mig i at få en 40 gb hvis min 60 gb var i stykker. Så måtte I sgu smide nogle penge efter mig for det vil svare til at jeg forsikrede alle mine plader og så fik jeg 3 kassettebånd med Anne Lindet fordi det hele blev ødelagt hvis hytten brændte. SÅ ville jeg da føle mig taget i røven, og tvivler stærkt på det er lovligt, men det må nogle af jurafolkene jo lige komme på banen med?
amh
CAs dkbn-luder
Indlæg: 5244
Tilmeldt: 04 okt 2004, 13:22
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

odder skrev:
amh skrev:nogle tegner også forsikringer på så de er dækket, og hvis den 60 GB de købte i tidernes morgen går i stykker og bliver total skadet, ja så skal de nedgraderer sig til en 40 GB som ikke er bagudkompatibel. Det er ulempen!
Hvorfor skulle man dog tegne forsikring? Forbruger- og købelovgivningen giver dig ret i at klage over en defekt vare indtil to år efter købsdatoen, og jeg tvivler stærkt på at jeres ekstraforsikring kan gøre noget som helst godt. Derudover så ville jeg satme ikke finde mig i at få en 40 gb hvis min 60 gb var i stykker. Så måtte I sgu smide nogle penge efter mig for det vil svare til at jeg forsikrede alle mine plader og så fik jeg 3 kassettebånd med Anne Lindet fordi det hele blev ødelagt hvis hytten brændte. SÅ ville jeg da føle mig taget i røven, og tvivler stærkt på det er lovligt, men det må nogle af jurafolkene jo lige komme på banen med?
Det er jo ikke os som forretning der kan gøre for at NFI ikke laver produktet mere, så det med at klage til os, hjælper nok ikke. For hvis vi udbetaler penge (som NFI ikke dækker ) så taber vi penge på det, og det kan jeg da afsløre at vi overhoved ingen penge tjener på en PS3 eller 2'er. Slet ingen konsoller.
odder
Bæver Bekæmper
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 03 dec 2004, 16:11
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

amh skrev:Det er jo ikke os som forretning der kan gøre for at NFI ikke laver produktet mere, så det med at klage til os, hjælper nok ikke. For hvis vi udbetaler penge (som NFI ikke dækker ) så taber vi penge på det, og det kan jeg da afsløre at vi overhoved ingen penge tjener på en PS3 eller 2'er. Slet ingen konsoller.
ok lige et par ting der...

Som forbruger kan vi være røv ligeglade med om I får noget refunderet - hvis den har været til reperation x antal gange så har vi krav på at ophæve købet, og det har vi også hvis købsaftalen ikke er overholdt, og dét er den ikke hvis vores 60 gb PS3 går i stykker og I vil give os en 40 gb i stedet for. Så kan vi være pisse ligeglade for så kan vi ophæve købet.

Og at I ikke tjener penge på det tror jeg ærligt talt ikke på. Hvorfor skulle I sælge noget som I ikke får noget ud af? Det er jo spild af arbejdskraft at have en mand til at stå og sælge PS3ere dagen lang, hvis han ikke så meget som tjener sin egen dagsløn ind.
Pil-babz
Indlæg: 385
Tilmeldt: 18 sep 2007, 17:10

Indlæg af Pil-babz »

Feffe
Det du har gjort med den tlf, syntes jeg er helt fair..
- grunden er at du sælger den billigere end den koster normalt i butikken.
Amh sælger en ps3 dyrer end man kan købe den i butikken..
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ
Indlæg: 3722
Tilmeldt: 16 jan 2007, 20:51

Indlæg af Maunus »

Der er jo ikke noget galt i at sælge noget dyrrer end hvad det koster i butikkerne?

I det hele taget er der intet galt med en pris. man kan finde det personligt at prisen ikke passe en, men man kan da være fuldstændig ligeglad hvad en person tager for en varer.. hvis man ikke synes det er det som varen er værd så skal man bare ikke handle med ham..

Merlin tager sgu også mere for varene end andre steder? Ligesom amh måske gør..

Hader sgu dårlige undskyldninger som f.eks. "Du har kun gevet 100 kr for den selv, så derfor gider jeg sgu ikke give dig 200 kr! (selvom det faktisk er nogle meget lækre bukser eller hvad det nu er)" <- hvad hvis jeg fik noget gratis og satte til salg? Skulle jeg så betale dig for at købe det af mig eller hvad?

Denne PS3 er hvad jeg har forstået en halv sjælden en, der følger 2 controller med, et par ekstra spil og den har en stører harddisk end de andre. Så er den selvfølgelig dyrere end de andre!
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Indlæg af QrazyLeg »

Jeg håber satme den er lavet af guld og diamanter den PS3.

At det ikke er "jer" som forretning, der kan gøre for at produktet ikke laves mere, således er det da også for forbrugeren - det kan de heller ikke.

Desuden, sælger du et (næsten) udgået til overpris. Det er faktisk billigere at købe en model der er i butikkerne og en PS2 ved siden af, hvis man mangler noget at skulle spille sine PS2-spil på. Det du laver der er det jeg vil kalde bondefangeri.

Det er billigere at købe en PS2 + PS3 + en ekstern USB harddisk, hvilket vil virke med PS3 (eller selv sætte en større harddisk i), end det du opsætter her. Og vil man have en 80GB PS3, så kan man købe dem hjem fra England. Selv hvis man flyver over for at hente den, så er det billigere end prisen her - og den kan spille spil købt i Danmark.

Ellers kan man købe sin 80GB model fra Japan og USA. (dog told-risiko), og stadig spille spil fra Danmark, da PS3 spil er regionsfri.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Besvar