Isterninger og eller tøris...

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

FrZ
Chart Attack VIP
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 12 maj 2002, 05:18
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Isterninger og eller tøris...

Indlæg af FrZ »

Hey CA.

Jeg står i den situation, at jeg skal holde en fest for mange deltagende, hertil er det oplagt at have noget (at foretrække) knust is i en flamingobox. Men sådan noget koster sindsyge knaster på nettet - nægter at give 300+ for en kasse is + transport.

Så har I derude nogle gode idéer til, hvor (i nærheden af KBH) man kan få sådanne kasser (samt indhold) billigt?

Jeg har tænkt på McDonalds, men såvidt jeg har forstået er flertallet af dem stoppet med at give is til spørgende. - Dernæst er der vist noget med at fiskehandlende har masser af is, men sådan nogen steder er det såvidt jeg ved ikke rigtigt i kbh, kun Esbjerg og lign.

Men kom med forslag så vil jeg tjekke dem ud :)

*EDIT* og ja 218.75 er også smådyrt (www.iceworks.dk) - og så kommer de blot i en pose :(
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
TheJackal
Chart Attack VIP
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 22 apr 2002, 09:46
Geografisk sted: FestJylland
Kontakt:

Indlæg af TheJackal »

Skal det bruges til at køle fx øl (altså uden på flasken/dåsen) eller skal det i drinks'ne..?

For du skal være opmærksom på at is fra fx. isværkerne på havnen tit er lavet af "ikke-drikke-vand" og derfor ikke er skide smart at smide i drinks.. :)
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
Mech
Indlæg: 385
Tilmeldt: 13 apr 2006, 14:48

Indlæg af Mech »

Jeg kan ikke rigtigt hjælpe dig med at finde noget is i københavnstrup da jeg selv bor langt oppe i nordjylland.. men hvis du finder noget kan du jo tilsætte en dynge salt så blir det ekstra koldt det gjode det ihvertfald i fysik i 8klasse kan jeg huske.. men så blir drinksene nok også udrikkeligt.. ;)
Stay tuned.. Play hard.. Be real..
FrZ
Chart Attack VIP
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 12 maj 2002, 05:18
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Mech skrev:Jeg kan ikke rigtigt hjælpe dig med at finde noget is i københavnstrup da jeg selv bor langt oppe i nordjylland.. men hvis du finder noget kan du jo tilsætte en dynge salt så blir det ekstra koldt det gjode det ihvertfald i fysik i 8klasse kan jeg huske.. men så blir øllet nok også udrikkeligt.. ;)
Jeg er ikke helt med... Tilsætte salt? Salt sænker vandets frysetemperatur, så smelter det vel hurtigere - derfor man smider salt på vejene om vinteren...

Tror du skal tage fysik om :/
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
FrZ
Chart Attack VIP
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 12 maj 2002, 05:18
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

TheJackal skrev:Skal det bruges til at køle fx øl (altså uden på flasken/dåsen) eller skal det i drinks'ne..?

For du skal være opmærksom på at is fra fx. isværkerne på havnen tit er lavet af "ikke-drikke-vand" og derfor ikke er skide smart at smide i drinks.. :)
Ja det har du egentligt ret i - det var primært til at putte i drinks, da kolde drinks ryger en del lettere ned og bliver tømt. Det er sådan lidt alfa og omega at have det ved et ordentligt cocktail party :/
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Mech
Indlæg: 385
Tilmeldt: 13 apr 2006, 14:48

Indlæg af Mech »

FrZ skrev:
Mech skrev:Jeg kan ikke rigtigt hjælpe dig med at finde noget is i københavnstrup da jeg selv bor langt oppe i nordjylland.. men hvis du finder noget kan du jo tilsætte en dynge salt så blir det ekstra koldt det gjode det ihvertfald i fysik i 8klasse kan jeg huske.. men så blir øllet nok også udrikkeligt.. ;)
Jeg er ikke helt med... Tilsætte salt? Salt sænker vandets frysetemperatur, så smelter det vel hurtigere - derfor man smider salt på vejene om vinteren...

Tror du skal tage fysik om :/
http://www.hjerteportal.dk/06fysikemi/1 ... anding.htm

Fandt lige det link her på google.. Også kaldet Kludeblanding
Stay tuned.. Play hard.. Be real..
kunno
Indlæg: 115
Tilmeldt: 18 nov 2005, 17:15

Is

Indlæg af kunno »

Du kan hoppe ned i din Lokale gyldne måge med en Sort skraldesæk og bede dem om at fylde is i.. koster vidst 50-100 kr
TheJackal
Chart Attack VIP
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 22 apr 2002, 09:46
Geografisk sted: FestJylland
Kontakt:

Indlæg af TheJackal »

FrZ skrev:
TheJackal skrev:Skal det bruges til at køle fx øl (altså uden på flasken/dåsen) eller skal det i drinks'ne..?

For du skal være opmærksom på at is fra fx. isværkerne på havnen tit er lavet af "ikke-drikke-vand" og derfor ikke er skide smart at smide i drinks.. :)
Ja det har du egentligt ret i - det var primært til at putte i drinks, da kolde drinks ryger en del lettere ned og bliver tømt. Det er sådan lidt alfa og omega at have det ved et ordentligt cocktail party :/
Ja så skal du nok have fat i "rigtigt" is.. :)

McDonalds plejer at være til at tale med... her i byen kan man tit nasse en sæk is hvis man smider et symbolsk beløb i deres Ronald-McDonald-indsamlingsbøsser-til-syge-børn-som-står-på-disken...altså...børnene-står-ikke-på-disken,-jeg-mener-selvfølgelig-indsamlingsbøsserne.. :D

Men som du selv skriver, så kan det jo godt være anderledes i andre byer..
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
FrZ
Chart Attack VIP
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 12 maj 2002, 05:18
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Re: Is

Indlæg af FrZ »

kunno skrev:Du kan hoppe ned i din Lokale gyldne måge med en Sort skraldesæk og bede dem om at fylde is i.. koster vidst 50-100 kr
Som jeg skrev, så har jeg hørt at de mcd'er der er beliggende her i KBH ikke giver is længere, heller ej mod betaling :/
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
kunno
Indlæg: 115
Tilmeldt: 18 nov 2005, 17:15

Sorry

Indlæg af kunno »

okay , Sorry min fejl ikke at læste det hele..
men jeg købte ihvertfald en pose is i Nykøbing F Mac D sidste weekend uden problemer :)

men ihvertfald held og lykke med det, en drinks bliver aldrig det samme uden is ;)
bluenzi
Indlæg: 304
Tilmeldt: 24 jul 2002, 20:04
Kontakt:

Indlæg af bluenzi »

den der med salt er go nok!
Sig-Mund
Indlæg: 1293
Tilmeldt: 18 sep 2003, 22:15

Re: Is

Indlæg af Sig-Mund »

FrZ skrev:
kunno skrev:Du kan hoppe ned i din Lokale gyldne måge med en Sort skraldesæk og bede dem om at fylde is i.. koster vidst 50-100 kr
Som jeg skrev, så har jeg hørt at de mcd'er der er beliggende her i KBH ikke giver is længere, heller ej mod betaling :/
Nu ved jeg ikke hvor i kbh du bor, men bor du i udkanten, er der ikke langt til Søborg, og mc d i Søborg ved jeg sælger isterninger, da jeg selv har benyttet mig af det flere gange
If a girl catches you masturbating, you are a pervert. Yet if you catch a girl masturbating, you are a pervert too!!!
FrZ
Chart Attack VIP
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 12 maj 2002, 05:18
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Mech skrev:
FrZ skrev:
Mech skrev:Jeg kan ikke rigtigt hjælpe dig med at finde noget is i københavnstrup da jeg selv bor langt oppe i nordjylland.. men hvis du finder noget kan du jo tilsætte en dynge salt så blir det ekstra koldt det gjode det ihvertfald i fysik i 8klasse kan jeg huske.. men så blir øllet nok også udrikkeligt.. ;)
Jeg er ikke helt med... Tilsætte salt? Salt sænker vandets frysetemperatur, så smelter det vel hurtigere - derfor man smider salt på vejene om vinteren...

Tror du skal tage fysik om :/
http://www.hjerteportal.dk/06fysikemi/1 ... anding.htm

Fandt lige det link her på google.. Også kaldet Kludeblanding
Ja ok, men så er ens isterninger også langt hurtigere færdige med at være på fastform... Det er selvfølgelig ikke så nødvendigt, hvis man blot propper øl i et isterningbad.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
FrZ
Chart Attack VIP
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 12 maj 2002, 05:18
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Re: Is

Indlæg af FrZ »

Sig-Mund skrev:
FrZ skrev:
kunno skrev:Du kan hoppe ned i din Lokale gyldne måge med en Sort skraldesæk og bede dem om at fylde is i.. koster vidst 50-100 kr
Som jeg skrev, så har jeg hørt at de mcd'er der er beliggende her i KBH ikke giver is længere, heller ej mod betaling :/
Nu ved jeg ikke hvor i kbh du bor, men bor du i udkanten, er der ikke langt til Søborg, og mc d i Søborg ved jeg sælger isterninger, da jeg selv har benyttet mig af det flere gange
Tja, det kan da være jeg skal smutte forbi Søborg så... :)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
DjMail
Chart Attack VIP
Indlæg: 5498
Tilmeldt: 22 apr 2002, 21:10

Indlæg af DjMail »

McD plejer ja som sagt at gøre det, hvis de har is nok i maskinerne.

Vi var så heldige at have kontakt til 2 på McD i aalborg da vi holdte SIMPEL første gang.

Vi fik 2 Affaldssække med is en time inden vi åbnede og 2 mere da McD lukkede og de 2 vi kedte drog til fest.

Vi gav 50-60 kroner pr. affaldssæk.


Frz du må da kende en lille McD pige fra en liderlig bytur :)
FrZ
Chart Attack VIP
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 12 maj 2002, 05:18
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

DjMail skrev:McD plejer ja som sagt at gøre det, hvis de har is nok i maskinerne.

Vi var så heldige at have kontakt til 2 på McD i aalborg da vi holdte SIMPEL første gang.

Vi fik 2 Affaldssække med is en time inden vi åbnede og 2 mere da McD lukkede og de 2 vi kedte drog til fest.

Vi gav 50-60 kroner pr. affaldssæk.


Frz du må da kende en lille McD pige fra en liderlig bytur :)
Jeg har skam dated en McD pige, men det er snart et godt stykke tid siden, så hun er stoppet... Kender ikke rigtigt nogen der arbejder der mere :(
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
JayJay^^
Indlæg: 915
Tilmeldt: 22 apr 2002, 15:25
Geografisk sted: Nord

Indlæg af JayJay^^ »

Nu ved jeg ikke hvornår du skal bruge det, men hvis du skynder dig kan du nok nå og fryse 100 isterningeposer inden weekenden :)

Ej, kan du ikke gå på på en restaurant eller en bar og spørge, eller kunder du ikke en bartender, så burde han/hun vel kunne skaffe, plejer og hente på et af de lokale værtshuse, der plejer ikke være noget problem med det, ellers ring til den nærmeste McD og spørg om du kan købe (Ved godt du skriver de vist ikke gør det mere, men du kunne være heldig)
<---------------------------->
§1 I'm always right
LeG0lAsDK
Opera anmelder
Indlæg: 852
Tilmeldt: 22 apr 2002, 08:38

Re: Is

Indlæg af LeG0lAsDK »

FrZ skrev:
kunno skrev:Du kan hoppe ned i din Lokale gyldne måge med en Sort skraldesæk og bede dem om at fylde is i.. koster vidst 50-100 kr
Som jeg skrev, så har jeg hørt at de mcd'er der er beliggende her i KBH ikke giver is længere, heller ej mod betaling :/
det passer ikke.. mcd ved den gamle ellerbjerg st. giver dig en sæk for 50 kroner, var sidst dernede d. 29 december... Men det er måske langt væk fra nørrebronx på cykel, så måske skulle du allierer dig med en bil...
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Indlæg: 3115
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:41
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

FrZ skrev:
Mech skrev:Jeg kan ikke rigtigt hjælpe dig med at finde noget is i københavnstrup da jeg selv bor langt oppe i nordjylland.. men hvis du finder noget kan du jo tilsætte en dynge salt så blir det ekstra koldt det gjode det ihvertfald i fysik i 8klasse kan jeg huske.. men så blir øllet nok også udrikkeligt.. ;)
Jeg er ikke helt med... Tilsætte salt? Salt sænker vandets frysetemperatur, så smelter det vel hurtigere - derfor man smider salt på vejene om vinteren...

Tror du skal tage fysik om :/
Det er fordi de bittesmå molekyler i både salt og is består af nogle gitre, der skal nedbrydes, før saltet kan opløses i den smeltede is. Hvilket det meget gerne vil. Denne nedbrydning af is kalder man en faseovergang og denne faseovergang kræver en masse energi, som bliver 'trukket' fra temperaturen. Det bliver derfor koldere.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Indlæg af QrazyLeg »

Tag ud på havnen, find en hal, hvor de ordner fisk og spørg om du må købe noget tøris. Det plejer vi at gøre heroppe i det kolde nord, og det koster ikke en skid.

Angående is og salt, så falder isens temperatur til ca -14 grader celcius når der kommer is på. Men jeg vil sgu ikke drikke noget hvori der har været is med salt...
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Besvar