Ordbøger som database

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Drud
Indlæg: 1453
Tilmeldt: 22 apr 2002, 10:35
Geografisk sted: #chart.dk

Ordbøger som database

Indlæg af Drud »

Jeg har fået en god ide til vores irc channel, man skal kunne slå op i en ordbog bare ved at skrive en kommando. Der er bare lige et problem, jeg har ikke nogen database som man kan slå ordene op i.

Jeg har siddet og kigget lidt på gyldendals bogskabet, men kan ikke helt finde ud af hvordan man kan få databasen ud af det så den er til at bruge :roll:

Så det jeg skal bruge er en som kan få en database ud af bogskabet, eller en der har nogen andre hvor det er en database. Det præcise krav til databasen har jeg lidt svært ved at sætte, da jeg ikke har arbejdet så meget med eggdrop og databaser endnu. Så hvis nogen har noget, så bare smid et link eller reply - så vil jeg kigge på det når jeg får tid :)
Brugeravatar
UnitedPublic
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 27 apr 2002, 21:47
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

www.dsn.dk har retskrivningsordbogen online, men jeg ved ikke helt om det er den slags du søger efter.
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Drud
Indlæg: 1453
Tilmeldt: 22 apr 2002, 10:35
Geografisk sted: #chart.dk

Indlæg af Drud »

Jeg vil gerne have noget jeg kan have liggende på min computer som ikke skal hente info fra nettet hver gang.

Ud over retskrivning vil jeg også gerne have ordbøget til engelsk, tysk, fransk, spansk osv. Hvad der nu er mulighed for at få fat i :)
CrazyBrain
Indlæg: 968
Tilmeldt: 22 apr 2002, 08:29
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af CrazyBrain »

Mener jeg faldt over en kanal på IRC engang der havde en bot der kunne det.. Men kan godt nok ikk huske hvad den hed, men tror den var dansk og på undernet.. Anyway, tror der er et script derude et sted der kan det..
Billede
flapz
Indlæg: 93
Tilmeldt: 01 maj 2008, 13:44

Indlæg af flapz »

Ja jeg ku også godt tænke mig en retskrivningsordbog på dansk, Til at ligge på min computer.
Sig-Mund
Indlæg: 1293
Tilmeldt: 18 sep 2003, 22:15

Indlæg af Sig-Mund »

Drud hvad med politikens ordbøger, kunne det hjælpe?
If a girl catches you masturbating, you are a pervert. Yet if you catch a girl masturbating, you are a pervert too!!!
nesia
Indlæg: 952
Tilmeldt: 09 aug 2003, 22:06

Indlæg af nesia »

Det er muligt med Politikens ordbøger, da de er bruger en simpel Access database, som uden videre kan konverteres til for eksempel sql. Så vidt jeg husker er der dog kode på filerne, men det er let at bryde med diverse freeware apps.
FrZ
Chart Attack VIP
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 12 maj 2002, 05:18
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Tråden er 4 år gammel, tror næppe Drud pusler med det mere ;)
Sig-Mund
Indlæg: 1293
Tilmeldt: 18 sep 2003, 22:15

Indlæg af Sig-Mund »

FrZ skrev:Tråden er 4 år gammel, tror næppe Drud pusler med det mere ;)
Ohh, det havde jeg ikke lige set
If a girl catches you masturbating, you are a pervert. Yet if you catch a girl masturbating, you are a pervert too!!!
Down1
Indlæg: 1506
Tilmeldt: 22 apr 2002, 14:24
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Jeg kan faktisk godt huske at vi pillede ved det. Og som nesia siger er der kode på filerne. Men der kommer google en til hjælp :)
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Drud
Indlæg: 1453
Tilmeldt: 22 apr 2002, 10:35
Geografisk sted: #chart.dk

Indlæg af Drud »

Bare spørgsmål om at hacke ordbogen.com og stjæle deres database :P

Eller kende nogen der arbejder der, så man kan få adgang til den permanent og slå op i den.

Men som FrZ siger roder jeg ikke med det, mens hvis nogen har en database liggende kan man da overveje at gøre det igen.
wanze
Indlæg: 39
Tilmeldt: 24 jul 2002, 15:09

Indlæg af wanze »

Jeg har engang selv lavet noget lignende med Politikens ordbøger, da det blot er adgangskodebeskyttede Access-databaser - de er forholdsvist nemme at hacke.

Edit:
Og så læser jeg Nesias svar - kanon. Gæt hvem jeg lavede det sammen med. Samtidig opdager jeg, at tråden er 4 år gammel. Great. \o/
Besvar