Transport af Plasmaskærme?

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
Stim
Geografisk sted: Dumme dyr må bo alene

Transport af Plasmaskærme?

Indlæg af Stim »

Hej CA!

Jeg synes at ha hørt, at plasmaskærme skal transporteres oprejst? Kan I give en forklaring på det?
Infected
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Infected »

Det er noget med at krystallerne inde i skærmen ellers vil sætte sig fast, og så virker de ikk.. Eller noget i den retning i hvert fald..

ved i hvert fald at min fætters er gået til under transport, men heldigvis dækker hans forsikring..
Billede
BilledeBillede
GamBi
Geografisk sted: Slet mig
Kontakt:

Indlæg af GamBi »

Ja, de må IKKE ligge ned !
Lcd må godt ligge ned
Slet mig
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Skal jeg være helt ærlig, så tror jeg at årsagen til at de ikke må ligge ned ligger i selve håndteringen under transporten.

Original emballagen er designet så den skal stå på højkant, og det er også meget nemmere at flytte, og opbevare mange enheder i det format, når de står op.

Og så er der selve styrken i en plasmskærm.
Forestil Jer en 50" plasma - ok, i original emballage - ligge fladt ned på en stor palle, og vupti, her kommer fragtmanden med et par store kasser motorolie i 5l. dunke...
Op på den flade kasse der i bunden, der alligevel bare tager en masse gulvplads i bilen.... *CRASH* !

Nånå, nu kommer der nok en teknisk forklaring af de lange, om at den bare SKAL stå oprejst, men hvorfor er det så lige at man gerne må montere den i f.eks loftet??
Der hænger den sgu da vandret?!

De kan monteres i alle retninger, men transport anbefales i lodret position... jeg tror det her er svaret - uden at vide det med sikkerhed.

Mon der er nogen man kan spørge om den slags?
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
DJonas

Indlæg af DJonas »

Nu fragter jeg og monterer 50 og 63" plasma til hverdag og de kan sagtens ligge ned så længe man ikke stiller noget på dem...

Så Plys har fuldstændig ret i det han siger... vi har før modtaget 63" plasma der er sendt med fragtmand i lastbil der ligger ned hvor han har køre langt over 500km med sårn en og der har aldrig været noget galt med dem...

Så bare man passer på og ikke kører 100km/t over et bump med dem burde det ikke være noget problem... :)
Stim

Indlæg af Stim »

Tak for det drenge - jeg ska bare lige transportere min 42", og i den størrelse er de jo ikke helt så handy'e, så ville lige høre, så jeg ikke gør noget forkert. Men tænkte også at det havde noget at gøre med, at der på så stor en flade, let kan forkomme forskellige tryk på fladen og derved skabe brud under fx dårlige vejforhold.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Det er altid en god ide at gemme den originale emballage til sådan noget...
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Jeg har selv fragtet min 42" Panasonic plasma fra Rødovre til Ans (det mørkeste midtjylland).
Jeg kørte i en Mecedes Sprinter kassebil, hvor bunden var foret med Sundolit - sådan nogen tykke flamingoplader man isolerer gulve med.
Selve skærmen var viklet ind i gud ved hvor mange meter boble plast, og så lige en ½ rulle mere.
Så stoppede vi lukkede papkasser ind omkring den så den ikke kunne kure, næsten uanset hvor hårdt man skulle bremse.

Det gik som Hans i Grethes... og den virker som den skal.

Om den ligger på ryggen eller ´maven´ er nok ét fedt.
Dog kan man jo ikke komme til at knuse selve displayet hvis den ligger ´face-down´ - du skal bare lige være 100% sikker på at der er helt plant der hvor den skal ligge.
QrazyLeg skrev:Det er altid en god ide at gemme den originale emballage til sådan noget...
Ja det er det da - de fylder bare så fanden meget de kasser - især til skærme i dén klasse :P
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Min kasse er opbevaret i depotrummet. Man kan jo putte ting i kassen, så den ikke tager så meget plads fra andre ting :)
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Stim

Indlæg af Stim »

QrazyLeg er også altid bare så smart ... ; )
Besvar