NAS server (FTP)

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
mimic
Indlæg: 2068
Tilmeldt: 09 apr 2005, 23:24
Geografisk sted: Some albanian mountains
Kontakt:

NAS server (FTP)

Indlæg af mimic »

Jeg står og vil investere i en NAS server.
Jeg har allerede fundet en ordentlig stak, men ingen kan opfylde det lille krav jeg har.
NAS serveren skal have et HTTP interface, så jeg kan tilgå min FTP server gennem min browser.
Den primære grund til dette er at jeg har brug for at kunne uploade gennem min browser, da jeg ikke har mulighed for at uploade ting til FTP-servere fra mit skolenet.
I bund og grund søger jeg et sådan web-FTP-interface som HFS kan tilbyde.

Nogen der kender en NAS server der kan klare dette?
Billede Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?
SneTh
Indlæg: 184
Tilmeldt: 25 nov 2003, 19:24
Kontakt:

Indlæg af SneTh »

Undskyld jeg spørger?
Men nu hvor HFS kan hvad du mangler. Hvorfor så ikke bruge det?
SneTh over and out..
Brugeravatar
mimic
Indlæg: 2068
Tilmeldt: 09 apr 2005, 23:24
Geografisk sted: Some albanian mountains
Kontakt:

Indlæg af mimic »

SneTh skrev:Undskyld jeg spørger?
Men nu hvor HFS kan hvad du mangler. Hvorfor så ikke bruge det?
Jeg sagde jo NAS server...
Altså ikke en computer der står og sluger strøm.
Billede Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Indlæg: 3115
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:41
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

mimic skrev:
SneTh skrev:Undskyld jeg spørger?
Men nu hvor HFS kan hvad du mangler. Hvorfor så ikke bruge det?
Jeg sagde jo NAS server...
Altså ikke en computer der står og sluger strøm.
Han mener om hvorfor du så ikke bare bruger HFS til det hvis en NAS server ikke har sådan et interface.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Brugeravatar
mimic
Indlæg: 2068
Tilmeldt: 09 apr 2005, 23:24
Geografisk sted: Some albanian mountains
Kontakt:

Indlæg af mimic »

Cokeline skrev: Han mener om hvorfor du så ikke bare bruger HFS til det hvis en NAS server ikke har sådan et interface.
Syntes selv det ligger lidt i mit forrige svar! :)
mimic skrev: Jeg sagde jo NAS server...
Altså ikke en computer der står og sluger strøm
En NAS server sluger ikke så meget strøm som en PC :) - Det er grunden!
Billede Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?
SneTh
Indlæg: 184
Tilmeldt: 25 nov 2003, 19:24
Kontakt:

Indlæg af SneTh »

Okay tak for den forklaring. ;)
SneTh over and out..
bluenzi
Indlæg: 304
Tilmeldt: 24 jul 2002, 20:04
Kontakt:

Indlæg af bluenzi »

syntes helt klart du skal kigge på Qnap TS-109 personligt vil jeg selv anskaffe mig sådan en!

http://www.qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=78
amh
CAs dkbn-luder
Indlæg: 5244
Tilmeldt: 04 okt 2004, 13:22
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Overvejer også at købe en NAS server. Sidder og kigger på eBay og man kan få dem helt ned til 150.- for selve NAS serveren så skal du bare have en harddisk ved siden af. De koster ikke mange basseøre efterhånden. Men. problemet vil så være hos mig, om jeg kan sætte den til så folk kan få tilgang udefra nu når jeg kører på et kollegienetværk? Ellers vil jeg ikke bruge penge på det selvom det er en genial måde og dele ting på.
mikeman dk
Indlæg: 353
Tilmeldt: 06 maj 2002, 10:19
Kontakt:

Indlæg af mikeman dk »

overvejer også en nas server, men da den skal bruges til sikkerhedskopierine af alle mine familie billeder, musik mm.
og har lavet den aftale med min nabo at jeg må stille den på hans toploft i hans hus.
Nu mangler jeg så bare en antenne som kan tilsluttes, evt via RJ-45 stikket så jeg kan tilslutte den til mit trådløse net (der er max 25 meter til naboens loft), men da jeg ikke er så kvik til dette har jeg ingen anelse om en sådan antenne fåes?
mikeman DK
.......................................................................................................................................
Er det ulovligt at vedhæfte en fil hvis man sender en mail til en straffefange?
Feffe
Site Admin
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:35
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

Brugeravatar
mimic
Indlæg: 2068
Tilmeldt: 09 apr 2005, 23:24
Geografisk sted: Some albanian mountains
Kontakt:

Indlæg af mimic »

Jeg har set flere disks med Samba understøttelse.
Hvordan fungerer det?
Har man mulighed for at tilgå sin server udenom port 21, så den også kan tilgås fra mit skolenet?
Evt. nogen der ved noget mere om Samba?
Billede Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?
amh
CAs dkbn-luder
Indlæg: 5244
Tilmeldt: 04 okt 2004, 13:22
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Er der nogle som ved om det er muligt at evt. kører Windows Home Server på en NAS server ? og hvilke porte skal sådan en NAS server kører på ?
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Indlæg: 1631
Tilmeldt: 21 nov 2005, 01:08
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Har selv lige købt en Linksys NAS200 server, som jeg er ganske godt tilfreds med.
Man kan fint logge på den fra en browser, men det er endnu ikke lykkedes mig at uploade noget ad denne vej...

Linksys´en har 2 stk 3,5" slots til SATA diske.
Der sidder en blæser i den, som ikke just er lydløs, men hvis man alligevel gemmer den lidt af vejen, er det en mindre detalje.

Udpakning, montering af diske, opstart mm. er legende let, og helt uden problemer.

Den har et udemærket HTML-interface, hvor det er en smal sag at oprette brugere og dertilhørende rettigheder, for ftp delen.
Der er mulighed for RAID funktion - RAID 0 / 1 / JBOD.
På bagsiden har den 2 USB 2.0 terminaler, der ligeledes kan fungere som "mobil disk udviddelse", med adgang for alle der har adgang til serveren. Disse flash-diske kan ikke læsebeskyttes, men er læsbare for alle der er logget på. Man kan evt. sætte en ekstern USB harddisk på disse 2 porte...

Der medfølger back-up software, som er let at bruge, og ganske effektivt.
Serveren har det samme Media Server halløj indbygget, som de nye Win-Media (Vista), og kan fungere på samme vilkår over nettet, som en PC med Media Server aktiveret.
Det betyder at man kan streame audio/video til en PC eller medie afspiller med net-opkobling (LAN).

En dims som denne er rar at have kørende, hvis man har brug for fjern adgang til sine filer - feks fra arbejdspladsen,
især fordi den ikke kræver en PC der snurrer. Så mimic har ret med dén del :)
Det eneste den mangler WLAN, når nu resten af mit netvært er trådløst.
På den anden side, så overlever man nok at trække det ene kabel.

Jeg har monteret 2stk WD 500 GB – SATAII-300 (Fluid) diske i den, til kr. 450,- stykket.

Med prisen på godt 900,- kr. for NAS, bliver det en samlet pris på små 1.900,- for en netværks server på 1TB!, hvilket jeg finder yderst rimeligt.

Sheet her -->
Linksys NAS-200 Datasheet
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Brugeravatar
UnitedPublic
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 27 apr 2002, 21:47
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

plys 1 tb data på wlan er da også en gal mands værk. Til så store datamængder kan der kun anbefales gigabit kabelforbindelse.

Jeg er så småt ved at designe netværket til mit nye hus og ALT bliver kabelbundet, med undtagelse af bærbare computere. Mediefiler fortjener ikke at blive presset gennem et tvivlsomt radiosignal.

Jeg lytter lige med i tråden, skal jo også have fundet en passende NAS.
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Indlæg: 1631
Tilmeldt: 21 nov 2005, 01:08
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

UnitedPublic skrev:plys 1 tb data på wlan er da også en gal mands værk. Til så store datamængder kan der kun anbefales gigabit kabelforbindelse.

Jeg er så småt ved at designe netværket til mit nye hus og ALT bliver kabelbundet, med undtagelse af bærbare computere. Mediefiler fortjener ikke at blive presset gennem et tvivlsomt radiosignal.

Jeg lytter lige med i tråden, skal jo også have fundet en passende NAS.
Kan du godt have ret i, men det er nu heller ikke for Multimedia jeg har købt den.
Det er netop for at kunne få adgang til mine filer i forb. med mit arbejde - uanset hvor i verden jeg måtte være.
Og så er der backup delen....

wlan er ikke det hurtigste, men hurtigt nok til mit forbrug, og jeg er sluppet næsten af med mine kabler - en god ting, ihvertfald i MIT hjem ;)

Men hvis speed er altafgørende - så ja; Gbit på kabel er vejen frem.
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
amh
CAs dkbn-luder
Indlæg: 5244
Tilmeldt: 04 okt 2004, 13:22
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Nu hiver jeg lige denne tråd frem igen. Fandt før i tiden NAS kabinetter, rundt omkring til rimelige penge.... Nu kan jeg simpelthen ikke finde nogle hvor du kun får kabinettet, og selv kan sætte en 3.5" harddisk i. Enten så er der i forvejen harddisk i, ellers koster kabinettet 700 kr. uden harddisk....
mikeman dk
Indlæg: 353
Tilmeldt: 06 maj 2002, 10:19
Kontakt:

Indlæg af mikeman dk »

har lige købt en gigabit nas server på ebay.de til ca 1000.- og der er plads til at sætte 2 stk 1TB harddisk i.
Umiddelbart ser det nemt ud at installere og har forløbigt kun invisteret i 1TB harddisk
mikeman DK
.......................................................................................................................................
Er det ulovligt at vedhæfte en fil hvis man sender en mail til en straffefange?
Besvar