Lidt hardware hjælp

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Alte
Geografisk sted: En sted i det danske land

Lidt hardware hjælp

Indlæg af Alte »

Har efter rengøring af computeren, haft skilt computeren af. Og self da jeg skulle samle den igen... virkede den ikke... det kører på "load" knappen foran... men siger ingenting og der sker ingenting... nogen som har en ide... om hvad jeg "mangler"?
Alt hjælp kan bruges... ikke nemt at undvære sin game PC
Hoopstar

Indlæg af Hoopstar »

Til at starte med kan du finde ud af hvad bundkort du har.. der står altid et model navn på eller nummer.. så søger du på nettet efter en manual og så læser du dig til det.. :)
Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

download cpuz og kør det program - så finder du ud af hvilket bundkort du har
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
Drud
Geografisk sted: #chart.dk

Indlæg af Drud »

Nok lidt svært at køre cpuz når computeren ikke vil tænde...?

Den du kalder load knappen, er det den der viser at harddisken arbejder?

Men det er nok bare om at starte et sted og tjekke alle ledninger, først og fremmest strømforsyning og så grafikkort for at få noget op på skærmen. Når du starter computeren op så gør det uden kabinetsiden på så du selv kan se hvad der sker, eller hvor lidt der sker.
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Ring til LEASY! 8)
Alte

Indlæg af Alte »

Tak for responsen...

Bundkortet er et qdi p4i865-6a har ledt efter manual men har intet held haft fandt en på deres hjemmeside... men linket var ikke tilgængelig.

Drud:
Nemlig knappen jeg mente er den som lyser når computeren arbejder...
Har tjekket hvad der kører... når jeg sætter strøm kører alle blæser også den på grafikkortet.... fatter bare ikke helt hvad jeg lige har gjort forkert...
Skal lige sige at det hele blev skilt af pga ledningen til "lyden" i computeren smeltede... altså ikke lydkortet men den som er i alle computere...

Håber dette kan få jer næmere på en masse gode forslag om hvad jeg skal gør... er sku lidt desperat :)
bukkebrusen
Captain

Indlæg af bukkebrusen »

Du har ik bare byttet om på power led og en anden ledning? :)
He who dies with honor is a dead man!
Alte

Indlæg af Alte »

Skulle jeg ikke mene for så ville den vel ikke starte når jeg trykker på powerknappen..? altså når jeg trykker står den bare med power og load knappen konstant tændt og så sker der bare keine
Drud
Geografisk sted: #chart.dk

Indlæg af Drud »

Hvis alle blæsere starter som de skal kunne det meget vel være cpu som sidder forkert - dog burde den komme med warning i starten og vise det på skærmen.

Pil så mange ting fra som muligt, altså ikke nødvendige ting, harddisk, lydkort osv. og se om du kan starte op uden noget. Du kan også prøve at pille cpu ud og se om den så viser warning i bios startup test.

Simpelthen tage en ting af gangen og sætte til.
Besvar