Leje af kamera

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
Sig-Mund

Leje af kamera

Indlæg af Sig-Mund »

Står og skal til Sydafrika i 2 måneder her til januar.

Da jeg gerne vil have taget nogle ordentlige billeder, er jeg på jagt efter et speljrefleks kamera. Uden at have den store forstand på det, har jeg fået en forståelse af at spejlrefleks skulle være en del bedre end digital kamera.

Deraf kommer mit spørgsmål, om der er nogen der evt. kender til nogle steder hvor man kan leje sådan et, da jeg hverken gider, eller føler jeg har råd til et kamera til 5000 kr.

På forhånd tak

Skal lige siges at jeg har søgt google tynd
If a girl catches you masturbating, you are a pervert. Yet if you catch a girl masturbating, you are a pervert too!!!
Brugeravatar
BB
Chart Attack VIP

Indlæg af BB »

Uden at vide noget som helst om en evt. udlejningsbranche inden for fotoudstyr, så tvivler jeg på at du vil kunne leje et kamera i 5000 kr's klassen i en periode på 2 måneder for mindre end 5000 kr. Det er sådan set baseret på min erfaring med udlejning af maskinelt værktøj.

Mit forslag ville lyde på at du skulle købe kameraet og så sælge det brugt når du kommer hjem igen.
Går det i stykker undervejs, jamen så ville du alligevel nok skulle betale nyprisen for det hos en evt udlejer.

Ellers se hvad der evt tilbydes af ekstra forsikring ved køb så det er dækket ved alle mulige uheld.

Og så til din andel del af spørgsmålet.
Ja, et digitalt spejl-refleks kamera tager som udgangspunkt betydeligt bedre billeder end et alm digitalt kamera.
Men det kræver også at man kan udnytte de ekstra muligheder et spejl-refleks kamera giver. Omend standard 'peg og skyd' selvfølgelig stadig vil give bedre billeder.
Derfor er der også en ekstra fordel i at købe et allerede nu. Så har du masser af tid til at lære det at kende.
BB\\
I'm not so think as you drunk i am...
Sig-Mund

Indlæg af Sig-Mund »

Jeg siger mange tak for det gode svar
If a girl catches you masturbating, you are a pervert. Yet if you catch a girl masturbating, you are a pervert too!!!
DJonas

Indlæg af DJonas »

www.fotostart.dk

Der kan du helt sikkert få en masse gode råd :)
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Er SLR kamera til 5.000,- kr. dyrt???

:o

Men ellers kan det godt gøres billigere...
Jeg er på ingen måde foto-haj, men har haft et par af SONYs digitale,
og er/har været ganske godt tilfreds.
Meget brugervenlige, gode features, god billedkvalitet, og faktisk i den billige ende af pris tabellen.

Hvad med f.eks dette http://vefafoto.dk/product.asp?product=2712

Jeg har selv i øjeblikket et SONY DSC-H3.
ikke SLR (spejlrefl.), men alm. digitalt kamera, med Carl Zeiss optik,
10x optisk zoom (vigtigt at det er optisk og ikke digital), 8,1 mpixels,
høj lysfølsomhed (ISO3200), en dejlig stor 2,5" skærm (afløser for denne model hedder DSC-H10 og har 3" skærm), super steady shot, face detection og et hav af andet lir.
Det har indbygget flash som ikke syner af meget. I manualen står at den rækker op til 14 meter - og det gør den...MINDST! Den er uhyggeligt effektiv.
Og som så mange andre digitale, så kan den optage video. Og jeg skal være ærlig at sige,
at jeg blev noget overrasket over at se/høre kvaliteten af det video.
Det er ikke Hi8 kvalitet, men det er dælme tæt på !
Masser af batteritid med ca. 350 skud på en opladning - flere hvis det er uden flash.
Flashram er Memorystick Duo/Duo-Pro, op til 8 gb.

Selv gav jeg 1.899,- i Bilka, og jeg har set det helt nede i 1.599,-
og det er meget rimeligt for at kamera som dette.

Vedhæfter lige et par eksempler på skud fra den...
VIDEO: http://www.sendspace.com/file/pv08yu

FOTOS: http://www.speedyshare.com/152417626.html

Billedet af sønnike (som målmand) er taget en lidt grå aften, hvor solen så pludselig brød gennem inden den gik ned - er taget med max zoom!
Billedet af min kone med den mindste på armen, er taget i kraftigt modlys!
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Sig-Mund

Indlæg af Sig-Mund »

Jaa for mig er det dyrt, jeg er studerende, så har ikke lige 5k jeg kan smide efter et kamera :)

Men tak for det Plys, jeg kigger lige på det
Besvar