ny bærbar, hjælp.

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

sambleben
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 sep 2003, 19:54
Kontakt:

ny bærbar, hjælp.

Indlæg af sambleben »

hej står og skal ud at købe mig en ny bærbar, nogen som kan forslå nogen?

den skal bare bruges til at game lidt på, og ellers bare surfe rundt og downloade en del, pris betyder ikk så meget.
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ
Indlæg: 3722
Tilmeldt: 16 jan 2007, 20:51

Indlæg af Maunus »

Brugeravatar
CCK^
Indlæg: 725
Tilmeldt: 24 sep 2003, 21:41
Geografisk sted: 9000 cement

Indlæg af CCK^ »

jamen *klap klap* Maunus. Nu synes jeg jo selv Macbook er en dejlig maskine med et dejligt styresystem, men kunne du evt. ikke komme med en lille salgstale på hvorfor du synes det skal være en Macbook?

Jeg vil jo selv mene at gaming (også selv det kun er lidt) gør at jeg nok hellere ville kigge andre steder hen efter bærbar. Ja Bootcamp og parralels gør gaming nemmere med en Macbook, men det slår da ikke muligheden for at starte spillet på den måde som man kan i xp/vista.
mt^1
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14 apr 2007, 17:24
Geografisk sted: Hos din Mor

Indlæg af mt^1 »

øh. CCK^ . hvad er forskellen ved at starte op i XP på en MAC og starte sit spil og starte sit spil op på en Dell med XP ?.... i don't get it...


ddd
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Brugeravatar
CCK^
Indlæg: 725
Tilmeldt: 24 sep 2003, 21:41
Geografisk sted: 9000 cement

Indlæg af CCK^ »

Hvis du sidder i osx og du får lyst til at spille et spil. Du har to muligheder. boote op igen i xp (tidskrævende) eller bruge parallels til at loade xp oveni osx (resourcekrævende).

Mistforstå mig ikke. Jeg elsker MacBooks og osx, men synes at man skal passe på med at prakke det på folk som det eneste ene uden at tage alle ting til betragtning, og selv den sygeste fanboy må da kunne se at osx mangler i forhold til spil.
mt^1
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14 apr 2007, 17:24
Geografisk sted: Hos din Mor

Indlæg af mt^1 »

tager da ik langtid lige og boot op i Xp, og hvis man er så meget gamer så er nøjes men nok med at smide vista/xp på sin mac. har også selv kun mac.. og spiller aldrig (kun X-moto).. men syns ik der så meget besvær som du gjore udtryk for i dit første indlæg.

men ja. hvis man vil ha en gamer pc er bærbar vel stadig ik det optimale valg mac eller ej.
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
dwr
Moderator
Indlæg: 2795
Tilmeldt: 22 apr 2002, 02:44

Indlæg af dwr »

Jeg støtter CCK her.

Selv har jeg en macbook pro og jeg vil ikke påstå, at det er den bedste gaming maskine man kan få, men den er lille og lækker i forhold til hvad den kan præstere. Til gengæld er OSX ikke imponerende til at afvikle spil. Det klarer både vista og xp bedre.
Desuden er det ikke det nemmeste for den almindelige bruger at lege for meget med OSX/Vista/Xp, når de bruger bærbar.

Selv bruger jeg den som min eneste computer, hvilket giver problemer som f.eks. HFS+ vs NTFS og fil-overførsel mellem de to diske og stadig have filerne, så andre kan få fat i dem fra min externe disk.
Desuden skaber det plads-spild at have 2 partitioner med hver deres styresystem.

Personligt vil jeg ikke anbefale en "gamer" at købe en mac. Køb en dell eller noget andet, men ikke en mac. Jeg vil stadig ikke have andet end min Mac, men det er langt fra den nemmeste, billigste eller bedste løsning - til gengæld er det den lækreste.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Pil-babz
Indlæg: 385
Tilmeldt: 18 sep 2007, 17:10

Indlæg af Pil-babz »

Står selv og skal købe bærbar, så ville lige hører hvad i siger til mit forslag:

http://zeptoeksperten.dk/Shop/Config.as ... ookid=1077

Findes der noget bedre til prisen?
- gerne link . :)
Svolle
Indlæg: 17
Tilmeldt: 04 maj 2008, 12:08

Indlæg af Svolle »

Jeg har selv en zepto, og det er ikke det bedste køb jeg nogensinde har gjort. hvis jeg skulle købe en idag, ville det blive en lenovo thinkpad af en art.

De er lidt halvdyre, men så er de til gengæld driftsikre, og super godt sammensat.
http://www.pc.ibm.com/dk/thinkpad/

Har flere studiekammerater der har dem, og de er meget tilfredse med dem.
You sunk my scrabbleship
dwr
Moderator
Indlæg: 2795
Tilmeldt: 22 apr 2002, 02:44

Indlæg af dwr »

Jeg ville foreslå dig en hp, dell eller lenovo.... Hold dig fra zepto. Har ingen personlig erfaring med dem, men har hørt alt for meget skidt.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Pil-babz
Indlæg: 385
Tilmeldt: 18 sep 2007, 17:10

Indlæg af Pil-babz »

Super, takker ! :)

- derudover har jeg også tænkt på den HP, bilka har på forsiden..
HP Pavilion Athlon X2 2,1 GHz Model DV5-1125.

http://viewer.zmags.com/showmag.php?lin ... 53#/page0/

Var DET noget der kunne anbefales? :)
dwr
Moderator
Indlæg: 2795
Tilmeldt: 22 apr 2002, 02:44

Indlæg af dwr »

Synes ikke det ser så slemt ud. Jeg ved ikke, hvordan den har det med varmeudvilking, batteritid eller andre detaljer, men skulle mene, at den sikkert er en glimrende bærbar og helt klart noget jeg hellere ville investere i end en Zepto.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Pil-babz
Indlæg: 385
Tilmeldt: 18 sep 2007, 17:10

Indlæg af Pil-babz »

Tak dwr..
- hvis der er en anden du bedre kunne anbefale, må du meget gerne vise.. :)
men indtil videre tror jeg det bliver den her.. :)
DJ_Falcon
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27 maj 2002, 16:32
Geografisk sted: Vildbjerg
Kontakt:

Indlæg af DJ_Falcon »

Kigger også for tiden efter en bærbar til en ven med ca samme spec. Er kommet frem til denne:
Produktbeskrivelse Lenovo N200, CENTRINO, Core 2 Duo T5550 (1.83 GHz), 2x2 GB, 250GB, DVD±RW DL, NVIDIA GeForce Go 7300 256MB, 15.4" WSXGA+ glossy Camera, 10/100Mb Ethernet, Intel 3945 a/b/g, Bluetooth, FPR, 6 cell, 5-in-1, N/A, Vista Home Premium,
http://www.wupti.com/Produkter/Computer ... upti).html

Kan være det også passer til dig..
Hurtigere klovn, hurtigere..
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Indlæg af QrazyLeg »

Pil-babz skrev:Super, takker ! :)

- derudover har jeg også tænkt på den HP, bilka har på forsiden..
HP Pavilion Athlon X2 2,1 GHz Model DV5-1125.

http://viewer.zmags.com/showmag.php?lin ... 53#/page0/

Var DET noget der kunne anbefales? :)
Jeg vil komme med en mindre bemærkning angående HP, der ligger i den billigere ende (under 8000 kr).

Jeg yder en del computersupport hos en masse af mine studiekammerater(inder). En del af dem har en lidt for billig Acer eller en lidt for billig HP. Især modellen DVx6000 er der en del bøvl med. Og især med Vista er det nok jordens mest langsomme maskine. Så vil man ikke give for meget for en computer vil jeg være lidt skeptisk med HP og Acer i hvert fald. Til gengæld har jeg hørt ret meget godt om Dell. Jeg har ingen anelse om evnen til at afvikle spil dog. Men vil som udgangspunkt klart anbefale XP på en lidt billigere maskine, da man må gå ud fra hardwaren og måske især grafikkortet ikke er jordens stærkeste.

Jeg har også kun hørt godt om Lenovo. Jeg sidder selv med en af slagsen, og er fuldkommen blown away. Det er så også en IBM ThinkPad T61p, der for et år siden kostede 17.000 kr. Skulle jeg have haft andet end en VGA-udgang ville den koste 24.000, så det er altså en maskine i den dyrere ende til privat brug. Til sammenligning er nok bedst MacBook Pro'en der jo også er en gennemført god maskine, trods prisen.

En del bærbare kommer med glossy skærm, og her har jeg også en note. Den type af skærme er blevet sablet ned af grafiske eksperter og medløbere, der mener de kan en masse. Eksperternes argument er at farvegengivelsen er elendig og den lidt for skinnende overflade gør det hele lidt mere irriterende at bruge i solskin/lyse forhold. Personligt tror jeg gerne på det sidste, hvor til gengæld det første argument kun har betydning hos 10% af dem der udtaler sig.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
mt^1
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14 apr 2007, 17:24
Geografisk sted: Hos din Mor

Indlæg af mt^1 »

dwr. nu snakkede du lige om probs med FAT, NTFS osv.. du kan jo bare installere NTFS support i OSX. og der er support til FAT16 og 32..


så spiller det :)
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
dwr
Moderator
Indlæg: 2795
Tilmeldt: 22 apr 2002, 02:44

Indlæg af dwr »

mt - Jeg vil meget gerne have et link til noget der fungerer optimalt.

Pt har jeg været ude i hhv. MacFUSE og 3g-driveren, hvilket af og til fejlede og formåede slet ikke at finde disken samt andet.

Jeg har også prøvet med Paragon NTFS-driveren, hvilket fandt disken og fungerede meget brugervenligt, men havde to (tre - den ene af 2 sider af samme sag) mangler.
1. Når NTFS driveren er installeret skal jeg under hver opstart holde options (den knap windows brugere kender som Alt) nede under opstart for at vælge min Vista-partition til at boote fra og det er ikke muligt at boote normalt gennem BootCamp fra OSX til den.

2. NTFS-driveren er ikke stable. Den har hang til korruption af bit-klummer under overførsel mellem de 2 formater. Desuden lykkedes det for driveren af overføre en samlet folder med 120Gb filer (i snit 700mb størrelse) fra HFS+ til NTFS disken og da jeg så bootede Vista, så var filerne væk og da jeg bootede tilbage til OSX var de også væk.

Derudover er der den almindelige OSX support af NTFS, hvilket forhindrer mig i at skrive til diske og ikke kan læse filer over 4GB, hvilket er et meget stort minus.

Sidste alternativ er brugen af Parallels / VMware Fusion's indbyggede NTFS-driver, men da jeg ikke bruger Virtual Machines pga. ressourcespild, så er det ikke relevant.


Desuden kan du ikke benægte, at Vista afvilker spil bedre samt udvalget af spil til OSX platformen stadigt er forholdsvist lille.


MacBook Pro (i mit tilfælde) er tydeligvis også bygget til at understøtte OSX bedst (hvilket er fuldt ud acceptabelt og ganske forståeligt), men det gør, at man skal forvente kortere batteritid i XP/Vista. Iøvrigt kan jeg meddele, at Vista bruger flere ressource, men er bedre til at fordele brugen af batteriet, hvilket gør, at jeg faktisk har længere levetid på batteri i Vista end i XP.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
mt^1
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14 apr 2007, 17:24
Geografisk sted: Hos din Mor

Indlæg af mt^1 »

jeg siger på ingen måde at mac er lige så god til spil som de andre :) det jeg var "efter" CCK med var at han sage det var svære og starte spil på en mac. og det er ikke svære hvis du kun har installeret Windows XP/Vista så er det ikke sværere. men hvis man booter frem og tilbage mellem osx og windows kan der være noget om det.

jeg mener jeg brugte det MacFUSE (men er ik 100%) og det spiller fint. enste jeg bruger det til er til USB Diske som er NTFS. og der kan jeg både læse og skrive nu. unden alt muligt.. vil godt se om jeg kan finde det jeg brugte men vil ik love noget, det et års tid siden vil jeg tro.

ang. den 1.

så har jeg altid brugt (options) alt til at vælge hva jeg sku boot op i da jeg havde win til at ligge på min mbp. både før og efter NTFS install. og hvis jeg ik' brugte option bootede den automatisk op i osx..
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Brugeravatar
CCK^
Indlæg: 725
Tilmeldt: 24 sep 2003, 21:41
Geografisk sted: 9000 cement

Indlæg af CCK^ »

Selvfølgelig er det ligesom nemt at spille på en macbook hvis den kun kører XP, da den så fungerer præcis som en hvilken som helst anden bærbar, og du ved udmærket godt at det ikke var min pointe for hvor problemfrit det er at game på en macbook.
sambleben
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 sep 2003, 19:54
Kontakt:

Indlæg af sambleben »

har kigget lidt på denne, hvad siger i til den??

Type ASUS G2SG-7T077J
Skærmtype WUXGA
Skærmstørrelse 17
Max skærmopløsning 1920x1200
Styresystem MS Vista Ultimate 64 bits
Processor Intel Core 2 Duo T9300 2.5GHz
RAM 4 GB (2048x2) DDRII 667
Harddisk, GB 320
Harddisk type SATA
Harddisk, hastighed 5400
Grafikkort NVIDIA GeForce 8700MGT, 512 MB
Lydkort
Indbyggede højttalere
Kombineret DVD-/CD-brænder
Indbygget Wireless LAN 802.11a/b/g/n
Indbygget Ethernet (netkort) 10/100/1000Mbps LAN
Indbygget modem Ja. 56K V.92 modem
Indbygget Bluetooth
Firewire IEEE 1394
Antal USB 2.0 porte 5
Kortlæser 5-i-1
TV-udgang HDMI. S-Video
TV-tuner
Digital TV-tuner
Antal PCMCIA 0
Infrarød port
Diskettedrev
Indbygget webcam
Batteri type Li-Ion 8 cells
Batteritid, timer 2
Inkl. fjernbetjening
Bredde, cm 36,3
Højde, cm 3,70
Dybde, cm 26,30
Vægt, kg
Besvar