Dunkelbunt - MORGENLANDFAHRT

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

Besvar
LeG0lAsDK
Opera anmelder

Dunkelbunt - MORGENLANDFAHRT

Indlæg af LeG0lAsDK »

Ja, ja og atter ja....

Jeg er solgt til elektro klezmer musik, for at være helt ærligt. Min rejse ind i denne her genre, påbegyndte da jeg for snart 3 år tilbage rejste rundt på en ægte horetur i østeuropa, med alt inkluderet af slipovitz, nøgne damer og suspekte natklubber. I mindste kom der noget positivt ud at rejse rundt i serbien, rumænien og bulgarien 5 ugers tid i sommerferien. Jeg stiftede bekendtskab med bands som Fanfare Ciocarlia, fanfare tirana også ham "der" dj'en dunkelbunt.

Jeg så så, det førstnævnte band på roskilde forrige år, hvor de spillede og spillede indtil strømmen blev taget fra bandet, og den der glæde ved at spille sigøjnermusik, kommer til udtryk på scenen, hvor det som ofte er reglen snarere end undtagelsen at bands spiller de obligatoriske 80 min + 2 ekstra numre (hermed ikke et ondt ord om disse bands), men nogen gange så er det bare federe hvis de bliver ved, igen, igen og....

Men for at vende tilbage fra dette sidespring, så lad os holde til det, det handler om, nemlig Dunkelbunt, som er en østriger, som har lavet nogen ualmindelige fede numre, der bare swinger.

Tag selv en lytter her, på Black Eyed Sea http://www.youtube.com/watch?v=ORNaH4Evl4g hvor man blæser fuldstændigt på ideen om a, b og c stykke og blander genrene og præsenterer mellemstykket 2 gange i sangen. Men man skal være glad for horn, endog rigtigt glad for horn, men det er nok nærmere et spørgsmål om man har det rigtige anlæg, for ellers så kan det meget let lyde meget meget grimt.

Men hele albummet, bærer præg af at han har fået lov til at sample og låne med arme og ben fra en række af de største balkankunstnere og det er han i store træk sluppet ganske godt fra, albummet kan bedst karakteriseres som for-fest musik, hvor nogen især "La Revedere",
"Asfalt Tango" (selvom original udgaven med Fanfare Ciocarlia, passer bedre til Thc segmentet, og bare rolig, der er nogen som vil påpege det overfor dig, hvis du spiller denne) og til en vis grad Black Eyed Sea, sagtens er de numre du sætter på når festen kører i højeste gear.

Hvor imod "Smile your face", er en meget god repræsentant for andre dele af albummet, den starter med store dybe beats, hvor efter den langsomt begynder at kører hurtigere, for hele tiden vende tilbage til de dybe beats.

For er der een force ved dette musik, så er det at det deler folk, enten så skrider man fra festen, eller også så står man bare og danser, det er enten eller... man får så at sige skilt aberne fra karen kedelig segmentet.
Hvilket nogen gange, hvis ikke altid, er en fordel, når man skal holde en fest der siger spar 2.
Og endelig den største force ved dette album er at kokain/mda drengene ikke kan holde ud at høre denne her slags musik, så de er skredet, hvilket desværre kan være nødvendigt, når som vi holder de her mobile gadefester, men lydsystemer og anlæg som spiller på gader og stræder.

Tracklisten til albummet:

01. Dunkelbunt feat. deborat mishra - morgenlandfahrt
02. Dunkelbunt feat. amsterdam klezmer band - la revedere
03. Dunkelbunt feat. raf mc and fanfare ciocarlia - asfalt tango
04. Dunkelbunt feat. selecta bence - smile your face
05. Dunkelbunt feat. amsterdam klezmer band - black eyed sea
06. Dunkelbunt feat. raf mc and fanfare ciocarlia - the chocolate butterfly
07. Dunkelbunt feat. stblocket - der kicherer
08. Dunkelbunt feat. harry stojka - the stojka empire
09. Dunkelbunt feat. stblocket - rauk cocek (dunkelbunt rmx feat raf mc)
10. Dunkelbunt feat. deladap - lautlos (dunkelbunt remix feat 17 hippies)
11. Dunkelbunt feat. 5nizza - ja soldat (dunkelbunt remix)
12. Dunkelbunt - wellenreiter (butterfly valley edit)
13. Dunkelbunt feat. mc killo killo and king kanu - blistering heat
14. Dunkelbunt feat. orient expressions - istanbul 1.26a.m. (dunkelbunt rmx)
15. Dunkelbunt feat. amsterdam klezmer band - dunkelbunt dub

Og hvis man har lyst til at høre mere til albummet, så kan der lyttes igennem her:

http://rapidshare.com/files/111435312/D ... .part1.rar
http://rapidshare.com/files/111430208/D ... .part2.rar

hvis man vil erhverve det som LP, hvilket kan klart anbefales, så har stadigvæk repo-man i fensmarksgade (kbh N) et enkelt eksemplar tilbage.

Og endelig så den rigtige årsag til dette review, er at han spiller på Rust, sammen med Analogik (natkoncert) + [Dunkelbunt] (aut) 18. oktober 2008 01:00, entre 60 kroner.

Til jyderne:
Analogik - (live) + [Dunkelbunt] (A) + Tourette System (Dj Set)
fredag 17. oktober Kl. 23:00
ENTRÉ: DKK 60,-, men dog fri entre mellem kl. 23 og 24!

Så især for jyderne, som ikke ved hvad de skal lave fredag aften, smut ind og se dunkelbunt, det bliver garanteret underholdende, det var ihvertfald undertegnendes oplevelse på roskilde i år.
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Hvad skal man sige. Du forstår at sælge. Nu må jeg lige lytte stadset igennem, men ellers tænkte jeg bare sort, sort, sort og LeGolAsDK.

Det overrasker mig ikke, og den dag du kommer med en anmeldelse af den nyeste Dance Chart, der tror jeg ikke et ord på, hvad du skriver. Det gør jeg til gengæld her, og var det ikke fordi jeg ligger med influenza, så skulle jeg nok finde vejen forbi Rust.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
PsyClone
Geografisk sted: Aalbizzle
Kontakt:

Indlæg af PsyClone »

Er selv vild med Analogik's musik. Det er altså skide fedt.
Og jeg kan høre Dunkelbunt er noget hen ad den samme lyd.

Kanonjes.
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Super fed anmeldelse og jeg synes da også musikken kan virke lidt fængende visse steder, men nu har jeg aldrig været den store tilhænger af signøjere eller deres musik, så det fanger mig desværre ikke så meget.

.... og så alligevel synes jeg det er interessant at læse din anmeldelse. Synes det er så dejligt med gennemarbejdede og velskrevne artikler.

Iøvrigt Lego - Mads (sandra's ven) er flyttet ind, så han bor 200 meter fra Rust ;)
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Er der en aldersgrænse for at komme på Rust og opleve den dejlige musik?

Er kun 17 endnu nemmerlig. :/

- Super fedt lige at få øje på din anmeldelse, har straks downloadet albummet, og det er ikke andet et halvt års tid siden jeg blev rimelig vild med Analogik, og de her rykker også rimelig fedt!

Tak!
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

http://www.rust.dk/pages/om_rust.php

Åbningstid

Onsdag - lørdag kl. 21.00 - 05.00
Aldersgrænser

Der er ikke nogen minimumsalder til vores koncerter i tidsrummet 21.00 - 23.00 (onsdag undtaget, hvor aldersgrænsen er 20 år).

Minimumsalderen til koncerter i tidsrummet 23.00 - 05.00 er 20 år.

Minimumsalderen til natklubben er 20 år, torsdag dog 18 år.
Rust

Guldbergsgade 8.
DK-2200 København N
Tel: +45 3524 5200
Fax: +45 3524 5209
E-mail: info@rust.dk
Rust på Myspace

www.myspace.com/clubrust
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

pokkers.. :(
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Sad faktisk til en gruppemiddag i tirsdags og hørte dunkelblunt, analogik og nogle andre mystiske balkan ting.

Fantastisk oplevelse at bive udsat for et lydunivers så anderledes end det jeg normalt "bevæger" mig i.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

DjMail skrev:Sad faktisk til en gruppemiddag i tirsdags og hørte dunkelblunt, analogik og nogle andre mystiske balkan ting.

Fantastisk oplevelse at bive udsat for et lydunivers så anderledes end det jeg normalt "bevæger" mig i.
Sejt. Vi fandt i dag ud af vores projektsang skal være temaet fra Bubbibjørnene... Det kunne være værre, men stadig ikke hamrende fantastisk.

Og supergod anmeldelse iøvrigt, hr Legoklods.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

QrazyLeg skrev: Vi fandt i dag ud af vores projektsang skal være temaet fra Bubbibjørnene... Det kunne være værre, men stadig ikke hamrende fantastisk.
Jeg fatter det stadig ikke :/
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Haha, nå nej, det havde jeg glemt.

Men så lad mig sige det sådan. Vi vælger for sjov at have en sang/et nummer der skal spilles et par gange om dagen, hver dag vi skriver sammen (her er der fra ca 6 november til 17 december). Det er ikke et krav, men noget sjov og spass vi i gruppen har fundet på.
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Vi har faktisk også et par tema sange hehe.

Spiderpig fra Simpsons skrålet i en voldsom ophidsende duet mellem mig og en af de andre drenge fra gruppen

Og så har en af gruppemedlemmerne sådan en struds-dykke-ting som skal fløjte og danse - den skal skydes af et par gange om dagen hehe :)
Fairground
CA Party Freak
Geografisk sted: ..::CPH::..

Indlæg af Fairground »

DjMail skrev:Vi har faktisk også et par tema sange hehe.

Spiderpig fra Simpsons skrålet i en voldsom ophidsende duet mellem mig og en af de andre drenge fra gruppen

Og så har en af gruppemedlemmerne sådan en struds-dykke-ting som skal fløjte og danse - den skal skydes af et par gange om dagen hehe :)
....og i kommer fra Jylland eller.. ?
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Jeg tror de læser noget humanoire(?).... Tror vidst ikke, der er nogen på mit studie, der gør sådan 8O
Men vi er også bare en flok nørder.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Nørderne på tek.nat/ins whatever kan også have projektsange. Det er jo bare en gang sjov og ballede. Anyway, skal vi ikke dedikere denne tråd til topic :) Ved godt jeg selv startede den en kvart omgang, men musikken er jo faktisk lidt tosset i den gode ende :)
Besvar