[Firefox plugin] Ubiquity

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

Besvar
nco
Site Admin
Indlæg: 6930
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:20
Kontakt:

[Firefox plugin] Ubiquity

Indlæg af nco »

http://labs.mozilla.com/2008/08/introducing-ubiquity/

Mozilla har netop lanceret en tidlig prototype af et nyt stykke mashup software til den populære Firefox-browser. Mashup-projektet handler grundlæggende om at gøre det lettere at tilgå forskellige internet-tjenester.

Hvis du for eksempel er ved at skrive en email til en ven og vil foreslå en ny restaurant, hvor I skal mødes, lader Ubiquity dig legende let indsætte et kort, der viser stedet - uden at du vel at mærke er nødt til at åbne en ny side med Google Maps.

På samme måde vil du hurtigt kunne finde mad-anmeldelser fra restauranten eller slå mesterkokken op i Wikipedia og indsætte informationerne direkte i mailen.

Det smarte ved Ubiquity er nemlig, at mashup-softwaren tilgås direkte fra den aktuelle side i browseren via et lille command-line interface, så du ikke skal åbne nye sider for at finde informationerne.

Jeg har installeret det selv, og det er lidt svært at vænne sig til. Men jeg er sikker på det kan komme til sin fulde ret, når man lærer de forskellige genveje og andre finurligheder programmet kan. Kast jer ud i det.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
zorro^
Indlæg: 166
Tilmeldt: 23 nov 2003, 22:56
Geografisk sted: Langestrand

Indlæg af zorro^ »

Ja for søren, det er rigtig fedt.
Og det bliver helt sikkert endnu bedre når man lært at bruge det rigtigt.
'
Thumbs up herfra.
Brugeravatar
dj_joinz
Chart Attack VIP
Indlæg: 33
Tilmeldt: 17 maj 2003, 17:28
Kontakt:

Indlæg af dj_joinz »

Hvad så nco, har du vænnet dig til det? Kan det stadig anbefales?
Joinz
Brought you 3 Guys On A Trip - Copenhagen 2000
nco
Site Admin
Indlæg: 6930
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:20
Kontakt:

Indlæg af nco »

Nej, jeg må indrømme at jeg aldrig rigtigt vendte mig til at benytte det. Men det havde mange små features osv., og det var smart det som de kunne. En dag da jeg ryddede op i mine FF-plugins slettede jeg det.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Silian^
Indlæg: 713
Tilmeldt: 02 jun 2003, 15:56

Indlæg af Silian^ »

Må også sige jeg stod af på ideen efter kort tids brug..
Besvar