Formatering af XP maskine

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Sig-Mund

Formatering af XP maskine

Indlæg af Sig-Mund »

Jeg formatere en computer for en ven, som jeg for noget tid siden smed Vista på. Det er oprindeligt en XP computer, og han vil gerne have XP igen, fordi at computeren har "brokket" sig lige siden han fik Vista på.

Imens han havde Vista kom den jævnligt op med en blå skærm, hvor der stod at den lukkede Windows ned for ikke at beskadige computeren, og at man skulle deaktivere for nyligt installerede hardware og software, og desuden gå ind i Bios og deaktivere catching og afskygning.

Nå jeg så vil smide XP på, og har formateret den. Skal den ind og kopiere filerne fra cd´en. Og der begynder den så med at komme op med en fejlmeddelelse hvor der står: Filen msnx.dll blev ikke korrekt kopieret - Den fil, installationsprogrammet har placeret på harddisken, er ikke en gyldig windows XP-systemafbildning. HVis du installere fra en cd, er der muligvis problemer med Windows XP-cd´en.

Også kan man ellers vælge at springe filen over (hvilket er prøvet, men kommer derefter med flere filer der mangler), eller om man vil forsøge igen (hjælper heller ikke) eller afslutte installationen.

Jeg har prøvet at slette den partition hvor Windows lå på, formatere og installere ligemeget hjalp det.

Jeg har prøvet med 3 forskellige XP cd´er, hvor den alle gangene kom med at nogle filer ikke blev korrekt kopieret. Har desuden prøvet md en Vista skive hvor den kom frem med den fejlmeddelese om at den lukkede windows ned for ikke at beskadige computeren.

Nogle der kender til det?

På forhånd tak
If a girl catches you masturbating, you are a pervert. Yet if you catch a girl masturbating, you are a pervert too!!!
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Sig-Mund

Indlæg af Sig-Mund »

Tak for det cokeline.

Hvis ´nogen har andre forslag modtages de gerne. Da jeg ikke syntes jeg har så meget styr på det, så jeg vil rode med harddisken osv.
If a girl catches you masturbating, you are a pervert. Yet if you catch a girl masturbating, you are a pervert too!!!
Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Hvad sker der hvis du bare springer over alle de filer xp cden har problemer med?
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Sig-Mund

Indlæg af Sig-Mund »

Så kommer den op med fejlen om at der er fundet en fejl, og windows har lukket ned for at forhindre at beskadige computeren.
Feffe
Site Admin
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

sikker på du formatere den rigtige harddisk??? hvis du har mere end et drev, så pil det fra og hver sikker på det som sidder i er master. slet derefter partitionen og opret en ny med formatering til ntfs. har aldrig haft probs med det før
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Mærkeligt.... Det vil sige at disken er partitioneret og "clean" nu?

Jeg kan intet finde på google omkring msnx.dll i sammenhæng med XP installation.

har du evt. prøvet en anden version af XP (jeg mener version ikke anden CD)?
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Sig-Mund

Indlæg af Sig-Mund »

Der er kun én harddisk på compen, så det kan ikke være det der er problemet. Det andet vil jeg lige prøve feffe, og tak.

Cokeline: Jeps fuldstændig clean, og partioneret har prøvet alt.
Det er en forskellige filer den nævner hvergang, den jeg brugte som "eksempel" var bare den, den kom op med lige da jeg skrev tråden. Det er ogsp 3 forskellige versioner XP jeg har brugt, plus en Vista hvor den bare står og loader (efter den er formateret) og til sidst kommer op med den blå skærm, hvor den lukker windows ned for ikke at beskadige.

Har heller aldrig selv oplevet det før, derfor det undrer mig gevaldigt
Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

Kunne være en hardwarefejl - ram, hd mv. Jeg ville nok prøve om alle stik sidder rigtigt i kabinettet. Virker kølerne. Og så måske prøve en anden HD. Evt smid XP portable på en USB og se om det virker.. :)
A-Zet

Indlæg af A-Zet »

Har siddet med samme problem.

Jeg kom over det ved at lade vær med at bruge hurtig format.

1 Slet alle partitioner
2 Opret en ny partition
3 formater den til ntfs (men du må ikke vælge ntfs(hurtig))

Det virkede for mig.
fjamz6

Indlæg af fjamz6 »

Tror også at det er en ram-fejl. Har selv oplevet fuldstændig det samme problem med min computer, og efter 100 forgæves installatiosforsøg bad en kammerat mig om at køre en ram-test, der så selvfølgelig også konstaterede at de var defekte. Jeg skiftede derfor ram'ene og så kørte det bare 1 gang. Så prøv klart en ram-test...
DoMiNaToR
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Et sted i DK

Indlæg af DoMiNaToR »

Jeg vil også sige at det lyder meget som en ram fejl.
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us
Billede
Sig-Mund

Indlæg af Sig-Mund »

Tak for de mange svar. Jeg prøver at tjekke rammene, og det bliver det sidste, da jeg rejser til Sydafrika imorgen, også må han få den igen uformateret :)

Men mange tak for hjælpen
Besvar