Step Brothers

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

Besvar
3dotz
Members of the Newlyweds

Step Brothers

Indlæg af 3dotz »

For et par dage siden fik jeg taget mig sammen til at se Will Ferrells nye film Step Brothers. Ny og ny er måske så meget sagt med det tempo Will Ferrell spytter film ud, men den nyeste på vej mod dvd/bluray-markedet.

Step Brothers handler om Will Ferrell og makkeren John C. Reilly, der begge bor hjemme som henholdsvis 39 og 40-årige. De to har efterhånden lavet mange film sammen. Nyeste film er NASCAR-filmen Talladega Nights.

Da Wills mor og Johns far forelsker sig ved en konference er der ikke langt til brylluppet. Derfor flytter det nye par sammen og derfor må Will og John nu dele værelse.

To ego'er som i lang tid har svært ved at forenes, men ender som bedste venner, da John smækker Wills succesrige bror en på lampen. Det giver nogle ganske underholdende scener, men da de bliver tvunget til at søge arbejde, går det helt galt. Johns far bliver hurtigt mere glad for Wills bror end sin egen søn.

Johns far forsøger at sælge det store hus, så han og Wills mor kan sejle jorden rundt. Det giver de mest underholdende scener i filmen, når Will og John skal skræmme købere væk.

Will og John er fulde af forhåbninger. De vil starte deres eget underholdningsbureau Prestige Worldwide, men gør sig kraftigt upopulære, da de ødelægger Johns fars båd under en musikvideo.

Naturligvis er der en morale i filmen, så da John og Will skal klare sig selv bliver de hurtigt uvenner. Forældrene er gået fra hinanden, og Will tager et job under sin bror, der giver ham det af familiehensyn men samtidig glæder sig til at fyre Will på gråt papir, når han kvajer sig.

Lidt mere morale. Will gør det overraskende godt og skal arrangere den helt store begivenhed. Han inviterer forældrene for at få dem til at finde sammen og hyrer samtidig det cateringfirma som John arbejder for.

Bla bla bla. Da det skal til at ende helt galt, så vokser Will og John, og for at redde festen sidder John nu bag et par trommer og Will giver den som en anden Andrea Bocelli, og alt ender naturligvis lykkeligt.

Will Ferrell spytter mange film ud. De fleste er i den mere platte komiske afdeling, og denne er ingen undtagelse. Desværre kunne man godt trænge til noget fornyelse. Der er da sjove scener, men ikke nogen lårklaskende.

I Talladega Nights smiler man over det tossede makkerpar. I Semi-Pro tænker man på, hvor fantasifulde pr-stunts Will kan lave. I Blades of Glory hygger man sig med Will Ferrells ikke-skøjteprinslignende krop. I Step Brothers tænker man kun på, hvor plat det hele kan gøres (to brødre der går i søvne og smadrer hele huset), men det er bare ikke rigtig sjovt.

Derfor kan jeg ikke give denne film mere end :2af5 En folketingsdebat kan være mere underholdende end denne film.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Brugeravatar
Vega
MegaMixers.com

Indlæg af Vega »

Udemærket review. Jeg er dog uenig over karakteren. Jeg er helt færdig over filmen. Der er så mange flere episoder i den film udover deres sleepwalking. Især der hvor han begraver broren i baghaven. :4af5.
Boats n ho's !
Besvar