The Prodigy - Omen

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

dwr
Moderator

The Prodigy - Omen

Indlæg af dwr »

Billede

Så er Prodigy kommet med en ny udgivelse. Jeg antager, at alle kender Prodigy - hvis du ikke kender dem, så er det en skam og en fejl og du burde sætte dig ind i et hjørne.

Efter man havde hørt Experience, Music for the Jilted Generation samt The Fat of the Land, så var man jo lidt overrasket, da Always Outnumbered, Nevver Outgunned udkom, som var et meget tungere, langsommere og mere breakbeat/hiphop orienteret i lyden.

Nu er de tilbage med en ny single som i den grad går tilbage til den gamle stil. Vi har de sædvanlige keyboard-lyde som kendes fra den gang og samme mere d'n'b orienterede lyd, dog uden at være seriøs d'n'b og uden at være rigtig rock.
Omen er energisk, opbygget med mange breaks, vocal sampling af "The writings on the wall - It wont go away - It's an Omen!".
Der er et bredt lydspektre - lidt bredere end deres gamle numre, hvilket bestemt ikke er negativt.

Det er svært at beskrive og skal bestemt høres.

:5af5

http://www.youtube.com/watch?v=xMVTKOoy1uk
Klik på "watch in high quality", hvis I vil have mulighed for at høre noget.
Det skal iøvrigt siges, at den ikke er optimal lydkvalitet på det link, men det var lige det bedste jeg kunne finde.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
chreddy1
Request Limit Reached
Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlæg af chreddy1 »

det lyder jo ganske godt :).. klart noget der ska høres mere af, når deres næste cd "Invaders Must Die" udkommer her d. 23 februar :)..
CapsiZer

Indlæg af CapsiZer »

Brugeravatar
CCK^
Geografisk sted: 9000 cement

Indlæg af CCK^ »

Ja både Invaders Must Die og The Omen tyder på at det bliver et pissefedt album. Er træt af at jeg ikke fik købt billet til den grå hal. Overvejede så at tage den lange tur til melkweg i Amsterdam, men der blev udsolgt på små 4 minutter :?
weisz

Indlæg af weisz »

Att: Capsizer: YES YES YES YES YES YES YES YES YES YES YES YES !!!

Hvem sælger deres billet til koncerten i KBH ? Har set dem de sidste 2 gange de var på besøg (KB & Forum) Og det gik totalt forbi mig denne her gang =/
Fucking great de er tilbage til rødderne, er så enig med dig dwr "svært at beskrive" :-D
music is my DRUG, my dealer is a DJ... I Guess That makes a dealer ? ;)
garbo

Indlæg af garbo »

Glæder mig for vildt
weisz

Indlæg af weisz »

garbo skrev:Glæder mig for vildt
"€%&!#€&!#€&§.
music is my DRUG, my dealer is a DJ... I Guess That makes a dealer ? ;)
Brugeravatar
JayJay^^
Geografisk sted: Nord

Indlæg af JayJay^^ »

Uhh, det bringer minder frem, kan kun råde folk til og skaffe billetter til koncerten, så dem i '96 fedeste koncert ever ! :D

De er godt nok tilbage i gamle kendte stil, det kan jeg li'
<---------------------------->
§1 I'm always right
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Jeg glæder mig som en lille gris til deres kommende album. Jeg havde ikke hørt Omen før nu, så det er en glædelig nyhed. Skulle albummet udkomme inden min fødselsdag, så er første ting til ønskesedlen selvsagt givet 8)
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
gentlemanfinn
Geografisk sted: Østerbro

Indlæg af gentlemanfinn »

Der har været udsolgt til koncerten et stykke tid desværre..
When you come back from a techno party, you should be dirty. Your jeans are filthy, you smell like cigarettes, you are covered in sweat. This is very important for me.
chreddy1
Request Limit Reached
Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlæg af chreddy1 »

QrazyLeg skrev:Jeg glæder mig som en lille gris til deres kommende album. Jeg havde ikke hørt Omen før nu, så det er en glædelig nyhed. Skulle albummet udkomme inden min fødselsdag, så er første ting til ønskesedlen selvsagt givet 8)
Released: February 23, 2009
kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Invaders_Must_Die

;)
PsyClone
Geografisk sted: Aalbizzle
Kontakt:

Indlæg af PsyClone »

De er tilbage!
Læste lige dwr's indlæg imorges inden jeg tog på arbejde og lyttede også.
Og så spillede Camilla Jane Lea den sgu også i eftermiddags på P3.

KONGE.

Gad vide om de har brugt Reason igen? :)
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Det tror jeg faktisk at Liam har, han havde en ret god oplevelse med det da han endelig fik taget skridtet væk fra hardwaren.

Det er tungt og tidskrævende at skifte sequencer, specelt når man hedder Liam og har 10+ års hjemmelavede og købte samples, presets, trommeark osv.

Skulle han skifte, ville jeg nok anbefale Abelton, da det vil være en fordel for dem i deres live optræden, et sted hvor reason intet kan gøre.

Og hvor er jeg træt af at jeg ikke fik nosset mig sammen til at få købt billet.
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Puha... Jeg er stadig ikke så god til Ableton... Arbejder med det, men føler ikke, at jeg er særlig godt til deres beatmapper.
Og så kan jeg ikke lide at den tilpasser grid til beatmappingen fremfor at tilpasse sangen til griddet.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Nu vil jeg ikke prøve at drive emnet over på ableton, men kan man bruge VST plugins i Ableton?
BØH
PsyClone
Geografisk sted: Aalbizzle
Kontakt:

Indlæg af PsyClone »

Ja man kan.
Kazo
Proud Chart Attack Member
Geografisk sted: Kbh.

Indlæg af Kazo »

De gamle Prodigy t-shirts skal vist støves af og bæres igen :D
Billede
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Kazo skrev:De gamle Prodigy t-shirts skal vist støves af og bæres igen :D
- og sendes til mig :p

Det lyder lækkert hvis den releasedato er korrekt. Så er der første fødselsdagsønske :)

Fuckfuckelifuckfuck hvor skal jeg hoppe glad rundt til det album. I hvert fald hvis det holder halvt så godt som Omen gør det. Mmmm godt youtube-link :)
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
LeG0lAsDK
Opera anmelder

Indlæg af LeG0lAsDK »

weisz skrev:Att: Capsizer: YES YES YES YES YES YES YES YES YES YES YES YES !!!

Hvem sælger deres billet til koncerten i KBH ? Har set dem de sidste 2 gange de var på besøg (KB & Forum) Og det gik totalt forbi mig denne her gang =/
Fucking great de er tilbage til rødderne, er så enig med dig dwr "svært at beskrive" :-D
heheh, jeg sælger ikke min, men er derinde og finde i den grå hal, denne lokalitet skriger på back to the roots, det bliver svedigt og den har hammer god lyd den hal, og det sidste plus man må ryge derinde :)
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

QrazyLeg skrev:
Kazo skrev:De gamle Prodigy t-shirts skal vist støves af og bæres igen :D
- og sendes til mig :p

Det lyder lækkert hvis den releasedato er korrekt. Så er der første fødselsdagsønske :)

Fuckfuckelifuckfuck hvor skal jeg hoppe glad rundt til det album. I hvert fald hvis det holder halvt så godt som Omen gør det. Mmmm godt youtube-link :)
Jeg venter med at sætte snuden alt for højt op. Så bliver man bare skuffet ;)
Men jeg vil da sige, at Omen lyder da ikke helt ringe. Jeg savner dog lidt detajle i trommerne.
BØH
Besvar