Hjælp til boxertv.
Redaktør: Moderators
Det kommer jo så an på om dit TV havde en MPEG2 eller MPEG4 tuner.Kjeldsen skrev:Et spørgsmål vil det så siges at hvis jeg køber sådan et kort så vil det ikke være nødvendig at købe boxen?
Kjeldsen
Og om Boxer vil sælge kort til ikke godkendt udstyr.
Hvis du har en MPEG2 tuner.......
- så kan du gratis se DR1, DR2, TV2, DR Update mv. indtil 2012 HELT UDEN KORT !
Derefter lukker MPEG2 signalet, og kun MPEG4 udsendes.
Du kan ikke se Boxers kanaludbud uden boks.
Bemærk Boxers kanaler KUN udsendes i MPEG4
Hvis du har en MPEG4 tuner......
- så kan du evt. fra allerede 1. feb se Boxers kanaludbud,
hvis du bor geografisk rigtigt. Men ellers skulle hele landet være klar den 1. nov 2009 hvor de så lancerer de rigtige programpakker.
Hvis Boxer tillader at sælge kort til evt. ikke godkendt udstyr og
at du har et PCMCIA slot til et *CA-modul.
Så vil du i princippet kunne se Boxers programudbud ved kun at købe et kort.
Hverken det ene eller andet...
Bemærk hvis du køber et abbonement på et år, så får du gratis en boks af Boxer. Det ville jeg personligt mene var et fornuftigt træk,
så man lige kan se tiden lidt an.
Og så er det bedøvende ligegyldigt hvilket TV du har.
*) Et PCMCIA er ganske rigtig som tidligere nævnt samme slot som sidder på siden af din bærbare computer.
Det er som blot en standard for en port til at bygge noget på.
I dette tilfælde vil du bygge et CA-modul (CONDITIONAL ACCESS) på.
Et CA-modul er det modul du køber, hvor dit kort fra Boxer kan isættes,
og hele CA-modulet kan derefter isættes i TV'ets PCMCIA slot.
Så vidt jeg ved, så vil Boxer benytte sig af Viaccess-kodning, så det er vigtigt kan køber et CA-modul til viaccess (TDC bruger samme til deres kabelTV)
Men somsagt så ville jeg lige klappe hesten, hvis man vil købe udstyr som skal holde nogle år endnu.
/Lunapark
Det man hører er man selv...... Vi var stive da vi skrev det !
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
Det er korrekt - Boxer anvender Viaccess.
Jeg ved jo ikke endnu om den box der fra Boxer er noget værd, men hvorfor skulle de sende noget på markedet der ikke gør?
Men jeg vurderede også at det var et smart træk at tage det års abb. og få boxen med - så er den ged jo barberet.
Da Boxer sælger løse kort som kan anvendes til husets andre TV apparater, må man gå ud fra at en mpeg4 modtager med Viaccess CA-modul er nok.
Men det første kort skal der en modtager med til - kun efterfølgende kan tilkøbes uden box.
Der er nok lidt marketing strategi i, ikke at godkende alt for mange enheder fra andre leverandører fra starten af. De vil sikkert gerne selv sælge nogen
Mht. TV3 , så kommer jeg heller ikke til at savne det - men jeg tror til gengæld på, at Viasat nok skal falde til patten når der rigtig kommer gang i distributionen af TV kanalerne, hvadenten det bliver DVB-S eller DVB-T der skal være forsyningen.
Nød lærer som bekendt nøgen kvinde at spinde, og jeg tror de kommer på andre tanker - hvis de vil overleve.
Jeg ved jo ikke endnu om den box der fra Boxer er noget værd, men hvorfor skulle de sende noget på markedet der ikke gør?
Men jeg vurderede også at det var et smart træk at tage det års abb. og få boxen med - så er den ged jo barberet.
Da Boxer sælger løse kort som kan anvendes til husets andre TV apparater, må man gå ud fra at en mpeg4 modtager med Viaccess CA-modul er nok.
Men det første kort skal der en modtager med til - kun efterfølgende kan tilkøbes uden box.
Der er nok lidt marketing strategi i, ikke at godkende alt for mange enheder fra andre leverandører fra starten af. De vil sikkert gerne selv sælge nogen
Mht. TV3 , så kommer jeg heller ikke til at savne det - men jeg tror til gengæld på, at Viasat nok skal falde til patten når der rigtig kommer gang i distributionen af TV kanalerne, hvadenten det bliver DVB-S eller DVB-T der skal være forsyningen.
Nød lærer som bekendt nøgen kvinde at spinde, og jeg tror de kommer på andre tanker - hvis de vil overleve.
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Det kræver nok at Boxertv får stor succes i norden. før viasat faldet til patten, og jeg må indrømme at jeg spår dem en hård kamp.
De er helt uden chance i de store byer, hvor TDC eller Stofa sidder hårdt på markedet med kabeltv.
Ude i de mindre byer er el selskaberne igang med at levere lynhurtige internetlinier, med ip tv og ip telefoni.
Telia og TDC har også IPTV løsning til deres kunder uden fiber, og det samme kommer med stor garanti også fra alle andre ISPér i løbet af 2009.
Så boxer TV skal rive store mængder kunder til, for at blive en stor spiller på tv markedet. Jeg kender ikke til deres størrelse i andre lande, med når man er oppe imod TDC, Telenor og TeliaSonera så kan man hurtigt blive en lille brik.
De er helt uden chance i de store byer, hvor TDC eller Stofa sidder hårdt på markedet med kabeltv.
Ude i de mindre byer er el selskaberne igang med at levere lynhurtige internetlinier, med ip tv og ip telefoni.
Telia og TDC har også IPTV løsning til deres kunder uden fiber, og det samme kommer med stor garanti også fra alle andre ISPér i løbet af 2009.
Så boxer TV skal rive store mængder kunder til, for at blive en stor spiller på tv markedet. Jeg kender ikke til deres størrelse i andre lande, med når man er oppe imod TDC, Telenor og TeliaSonera så kan man hurtigt blive en lille brik.
Viasat kan sgu sejle rundt i deres egen lille kop pis....
Hvem faen gider at se TV 3??
Og jeg tror bestemt at Boxer får kæmpe success.
Husk på at de dækker 99% af landet med et knips i fingrene.
Det er selvfølgelig ikke i byerne at den størte tilkobling vil komme,
men ikke desto mindre så har byboerne også muligheden.
UDEN at skulle betale 10K for at få et kabel lagt ind,
hvilket er fuldstændig latterligt.
Det nok mere de nærige bønder ude på landet som bliver glade for Boxer, der passer både prisen og udbuddet bedre
Og så VIL folk simpelthen bare være fri for den skide fucking boks
Hvilke udelukker de fleste IPTV services.
Og indbygget tuner kan Boxer jo netop også tilbyde med de fleste TV.
Ved ganske vist også at nogle af de store kabelTV selskaber tilbyder det, men hvis ikke Boxer rykker ved deres priser, så vil Boxer være klart de billigste.
Nærmeste konkurrent er fiber-selskaberne med deres analoge programpakker... Men igen, så er Boxer billigst at etablere.
Hvem faen gider at se TV 3??
Og jeg tror bestemt at Boxer får kæmpe success.
Husk på at de dækker 99% af landet med et knips i fingrene.
Det er selvfølgelig ikke i byerne at den størte tilkobling vil komme,
men ikke desto mindre så har byboerne også muligheden.
UDEN at skulle betale 10K for at få et kabel lagt ind,
hvilket er fuldstændig latterligt.
Det nok mere de nærige bønder ude på landet som bliver glade for Boxer, der passer både prisen og udbuddet bedre
Og så VIL folk simpelthen bare være fri for den skide fucking boks
Hvilke udelukker de fleste IPTV services.
Og indbygget tuner kan Boxer jo netop også tilbyde med de fleste TV.
Ved ganske vist også at nogle af de store kabelTV selskaber tilbyder det, men hvis ikke Boxer rykker ved deres priser, så vil Boxer være klart de billigste.
Nærmeste konkurrent er fiber-selskaberne med deres analoge programpakker... Men igen, så er Boxer billigst at etablere.
/Lunapark
Jeg bor i aalborg og kan ikke få boxer tv, da jeg ikke må sætte antenne op på ydremuren. Dette er langt fra en unormal ting, utrolig mange boligselskaber, privatelejere og ejerforeninger har den regel, da det jo ligner pis.
Så der udelukker de mange, og det koster ikke nødvendigvis 10k at få fiber lagt ind, langt de fleste energi selskaber tilbyder dig selv at grave det sidste stykke fra kanten af din matrikel til der hvor du vil ha det ført ind i huset. Så slipper du for at betale 10k eller 2500 som det vist oftes er.
Mit Digitale tv fra stofa kan også køre uden box, udelukkende med dekoder og kortlæser i tvét. Så Stofa´s kunder er ikke værre eller bedre stillet end boxer.
Og dertil tilbyder det at have en box ret mange ekstra features, som ikke er tilgængelige via boxertv. Jeg kan pause, spole tilbage, gense osv med mange kanaler og jeg kan leje film, købe tillægsprodukter osv over boksen. Det er en service jeg ikke gider undvære.
Så der udelukker de mange, og det koster ikke nødvendigvis 10k at få fiber lagt ind, langt de fleste energi selskaber tilbyder dig selv at grave det sidste stykke fra kanten af din matrikel til der hvor du vil ha det ført ind i huset. Så slipper du for at betale 10k eller 2500 som det vist oftes er.
Mit Digitale tv fra stofa kan også køre uden box, udelukkende med dekoder og kortlæser i tvét. Så Stofa´s kunder er ikke værre eller bedre stillet end boxer.
Og dertil tilbyder det at have en box ret mange ekstra features, som ikke er tilgængelige via boxertv. Jeg kan pause, spole tilbage, gense osv med mange kanaler og jeg kan leje film, købe tillægsprodukter osv over boksen. Det er en service jeg ikke gider undvære.
Ja der er ingen tvivl om at der er et bredere udbud af andre services på de andre digitale produkter, der tilbyder filmstreaming, timeshifting, Internet, telefoni osv.
Men var jo netop også derfor jeg sagde at udbuddet og prisen fra Boxer passede bedere til folk på landet.
Det er ikke alle der gider have 40 kanaler, 20/20 Mbit og diverse TV features som timeshifting, hvilket de iøvrigt stadig kan få hvis de bruger et Medicenter.
Håber selv på at finde et PCI TVtunerkort mpeg4 med et slot til CA-modul.
Og så selvfølgelige afhængig af hvor du bor, meeen så lidt umage med en feltstyrke måler, så vil jeg nu nok mene at ethvert loftsrum vil kunne huse den stakle UHF antenne.
Men var jo netop også derfor jeg sagde at udbuddet og prisen fra Boxer passede bedere til folk på landet.
Det er ikke alle der gider have 40 kanaler, 20/20 Mbit og diverse TV features som timeshifting, hvilket de iøvrigt stadig kan få hvis de bruger et Medicenter.
Håber selv på at finde et PCI TVtunerkort mpeg4 med et slot til CA-modul.
Og så selvfølgelige afhængig af hvor du bor, meeen så lidt umage med en feltstyrke måler, så vil jeg nu nok mene at ethvert loftsrum vil kunne huse den stakle UHF antenne.
/Lunapark
Jeg har intet loftsrum heller.
Altså der er så mange potentielle hindringer i byerne for boxertv, hvilket egentlig var min pointe til at starte med.
Mediecenteret er blot endnu en boks, og ofte en langt større boks end de digitale modtager bokse som f.eks den du får med zaptor.
Jeg tror du har ret i at boxer primært bliver på landet, men der er jo også lejlighedskomplekser i de små byer, der er boligforeninger osv. Som nok også kan tænkes at have en holdning omkring egne antenner osv.
Altså der er så mange potentielle hindringer i byerne for boxertv, hvilket egentlig var min pointe til at starte med.
Mediecenteret er blot endnu en boks, og ofte en langt større boks end de digitale modtager bokse som f.eks den du får med zaptor.
Jeg tror du har ret i at boxer primært bliver på landet, men der er jo også lejlighedskomplekser i de små byer, der er boligforeninger osv. Som nok også kan tænkes at have en holdning omkring egne antenner osv.
- Plys - det nye kuld
Ja, det er jo beklageligt - men jeg ser da intet problem i at opsætte en indendørs antenne til formålet!?? http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp ... =1272&n=10DjMail skrev:Jeg bor i aalborg og kan ikke få boxer tv, da jeg ikke må sætte antenne op på ydremuren. Dette er langt fra en unormal ting, utrolig mange boligselskaber, privatelejere og ejerforeninger har den regel, da det jo ligner pis.
Her hvor jeg bor (Midt imellem Viborg, Hedensted, Videbæk og Hadsten - altså relativt langt til alle sendere) kan jeg fint fange 80% signal på en stue antenne.
Ja faktisk, så knækkede min UHF antenne sidste forår, og i 2 mdr. kørte vi TV på en antenne fra en campingvogn! (har haft mpeg2 tuner i lidt over 1 år).
Det er i hvertfald et udemærket alternativ til 10K fiberkabel
Jeg kan fint følge jeres skepsis, især med Jeres egen viden og lyst på IT, og mulighederne med de nye hurtige forbindelser.
Men for satan der er mange Hr. & Fru Jensen, Hansen og Nielsen derude, som end ikke aner at de der pinde på skorstenen faktisk er årsagen til at de kan se Søren Ryge vride halsen på en høne...!
Når de får problemet om et ½ år, så vil jeg æde Sørens høne på, at de tager den nemme løsning - som iøvrigt er udmærket kvalitet (fik min Boxer idag ) - og som det er nævnt før, måske nok i virkeligheden den billigste.
Der kommer til at ske en masse på det marked, og det er jo ikke kun Boxer der skal konkurrere med Viasat - det er alle udbyderne der får kam til deres hår.
For danskerne, tror jeg på, vil sgu selv bestemme hvad de skal se - især når de skal betale forholdsvis meget for det OVENI en i forvejen dyr TV licens.
Tilmed åbner teknologien mulighed for at man selv kan blande posen med TV bolscher... og det er præcis der jeg tror Boxer vinder
Der kommer flere af dem, men Boxer var ude først, og som Lunapark siger - De er landsdækkende med et knips på fingrene uden investering!
(tror lige jeg vil se lidt Discovery Channel )
Jo jeg kunne selvfølgelig smide en stueantenne ind, men så er det som om argument omkring det ikke at skulle have en boks stående, som fremført før, er gået lidt af fløjten. Antenne er trodsalt grimmere end boksen
IPTV produkterne kan også sagtens blande posen med bolsjer, og det glæder jeg mig til.
Min farfar, som er rocker gammel, har lige bestilt boxertv til hans nye faldskærm - go old school go!. Så glæder mig til at se det i aktion når han får udstyret.
Men ja boxer er ikke alene om at skal kæmpe med viasat, men min pointe er blot at TDC og Teliasoera har et kæmpe kundenetværk, og de burde med deres kundebase kunne forhandle langt bedre priser hos viasat end boxer kan.
Men hey, man burde vel kunne smide sin boxer kasse til sin bærbar også ik ?
Digital TY on the go, er ikke dårligt - altså nu tænker jeg ikke på en tur i bussen, men sommerhus, både osv.
Kræver vel bare en stueantenne, som jo ikke fylder meget, og så boxen.
God løsning til dem med sommerhus eller båd
IPTV produkterne kan også sagtens blande posen med bolsjer, og det glæder jeg mig til.
Min farfar, som er rocker gammel, har lige bestilt boxertv til hans nye faldskærm - go old school go!. Så glæder mig til at se det i aktion når han får udstyret.
Men ja boxer er ikke alene om at skal kæmpe med viasat, men min pointe er blot at TDC og Teliasoera har et kæmpe kundenetværk, og de burde med deres kundebase kunne forhandle langt bedre priser hos viasat end boxer kan.
Men hey, man burde vel kunne smide sin boxer kasse til sin bærbar også ik ?
Digital TY on the go, er ikke dårligt - altså nu tænker jeg ikke på en tur i bussen, men sommerhus, både osv.
Kræver vel bare en stueantenne, som jo ikke fylder meget, og så boxen.
God løsning til dem med sommerhus eller båd
- Plys - det nye kuld
Ja, det er faktisk en rigtig god løsning.
Til julefrokosten i det lokale MC værksted, var der mange der gerne ville se boksning klokken lort.
Så jeg tog min laptop med, en USB DVB-T tuner, og min projektor - og så var der mobil storskærm, i topkvalitet
Fagre nye verden...
Til julefrokosten i det lokale MC værksted, var der mange der gerne ville se boksning klokken lort.
Så jeg tog min laptop med, en USB DVB-T tuner, og min projektor - og så var der mobil storskærm, i topkvalitet
Fagre nye verden...
hold da op hvor fucking opfindsomt Plys
Kjeldsen hvis du ikke forstår deres kode spørg så på normalt dansk.
efter 2012 overgår alle "Luft" signaler til et nyt signal format. dvs. hvis du ikke har det i fjernsynet kan du skaffe dig som det hedder på normalt dansk en Kortlæser, hvor du får en chipkort fra Boxer.
et eksempel er Yousee.dk
Kjeldsen hvis du ikke forstår deres kode spørg så på normalt dansk.
efter 2012 overgår alle "Luft" signaler til et nyt signal format. dvs. hvis du ikke har det i fjernsynet kan du skaffe dig som det hedder på normalt dansk en Kortlæser, hvor du får en chipkort fra Boxer.
et eksempel er Yousee.dk