Tog-Tosse-Tråden
Redaktør: Moderators
Jeg forstår godt, hvor du vil hen Mail, men jeg vil ikke diskutere på dit niveau. Ting tager tid i gamle virksomheder, og ingen tvinger folk til at købe varen.
Tænder du på flyveren så tag den. Statistisk er det jo langt det sikreste, så hvis det samtidig er billigere, så er det bare at gribe den.
Hvis DSB er så dårlige, hvorfor er det så at vi vinder flere og flere udbud. Vi kører bedre og bedre, men det oplever man måske ikke oppe i det mørke, og slet ikke hvis man ikke tager toget.
Latterlig sammenligning? Jeg må ikke køre stærkere i en Porsche i Danmark som i en Nissan Micra, så hvorfor skal jeg så betale så meget mere for Porschen, når Micraen opfylder det samme behov? Eksemplet er lige så dårligt som dit 3g modem.
Ingen tvinger dig til at tage imod varen, men lad være med at beklage dig over, at den nu bliver tilbudt.
...
Tænder du på flyveren så tag den. Statistisk er det jo langt det sikreste, så hvis det samtidig er billigere, så er det bare at gribe den.
Hvis DSB er så dårlige, hvorfor er det så at vi vinder flere og flere udbud. Vi kører bedre og bedre, men det oplever man måske ikke oppe i det mørke, og slet ikke hvis man ikke tager toget.
Latterlig sammenligning? Jeg må ikke køre stærkere i en Porsche i Danmark som i en Nissan Micra, så hvorfor skal jeg så betale så meget mere for Porschen, når Micraen opfylder det samme behov? Eksemplet er lige så dårligt som dit 3g modem.
Ingen tvinger dig til at tage imod varen, men lad være med at beklage dig over, at den nu bliver tilbudt.
...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
3dotz skrev:Jeg forstår godt, hvor du vil hen Mail, men jeg vil ikke diskutere på dit niveau. Ting tager tid i gamle virksomheder, og ingen tvinger folk til at købe varen.
Fantastisk undskyldning og en fantastisk indstilling som i denne debat er ligegyldig. Jeg påpeger latterligheden i prisen - og du vender tilbage med "så lad vær med at købe den" Det holder jo ikke.
Du har lige brokket dig over hvor langsom behandling på de offentlige hospitaler er - skulle jeg så svare "så brug de private" ?
3dotz skrev: Tænder du på flyveren så tag den. Statistisk er det jo langt det sikreste, så hvis det samtidig er billigere, så er det bare at gribe den.
Jeg kan ikke komme i tanke om noget der koster mere end DSB - ud over taxa. Bussen er billigere og fly er billigere. Flyet tager klart kortere tid, mens bussen nok er ca det samme. Jeg kan bare ikke lade vær med at undre mig over at et firma der i en sådan grad har haft fuld monopol i så mange år, ikke kan følge med længere. Det virker på mig som om firmaet har en ledelse der burde blive skiftet ud. Der er så mange ting der virker dybt underlige når man snakker DSB - præcis som deres evne til at blive overrasket over sne om vinteren og sol om sommeren (ja ja du er enig - men for mig som mulig kunde er det stadig dybt underligt).
3dotz skrev: Hvis DSB er så dårlige, hvorfor er det så at vi vinder flere og flere udbud. Vi kører bedre og bedre, men det oplever man måske ikke oppe i det mørke, og slet ikke hvis man ikke tager toget.
Jeg skal ikke kunne udtale mig om hvilke udbyd i vinder, men burde I ikke også det som virksomhed med monopol lignende tilstand i massivt mange år ?
Jeg bruger DSB ret sjældent, da jeg kun har haft en eller to oplevelser med det firma som ikke skuffede mig. Men sidste gang jeg var med DSB var fra Aalborg til Århus en torsdag aften.
Toget afgik 10 min for sent fra aalborg og ankom 15 min for sent til Århus. Manden med indkøbsvognen i toget kunne ikke finde ud af at bruge sin Dankort terminal, så vi endte med at bruge 30 min og to telefon opkald, før han fik annuleret mit indkøb og jeg fik betalt med kontanter.
Samtidig var han flabet nok til ikke at ville give mig min kopi af annuleringen af ordren - fordi der kun kom en ud af maskinen (jeg måtte så vise ham at der kom to ud, de hang bare sammen).
Så det kan godt være i kører bedre og bedre, men det sker squ aldrig når jeg er ude at se med dsb.
Så det eneste du får ud af en bil er hastighed ? Der er ikke komfort, kørerglæde eller sikkerhed som skal med ind i din beslutning af bil indkøb ? Du får langt mere bil ud af en porsche, end man gør i en micra. Og husk nu at i det her tilfælde er DSB´s service en micra til porsche pris!3dotz skrev:
Latterlig sammenligning? Jeg må ikke køre stærkere i en Porsche i Danmark som i en Nissan Micra, så hvorfor skal jeg så betale så meget mere for Porschen, når Micraen opfylder det samme behov? Eksemplet er lige så dårligt som dit 3g modem.
For samme pris som DSB vil have kan jeg købe et måneds abm. som dækker hele DK.
Nej ingen tvinger mig, men jeg kan da til hver en tid grine af et latterligt tilbud fra en virksomhed der konstant indbyder til latter. DSB er George Bush af danske virksomheder. Man ved de konstant laver lort, men det kommer stadig bag på en hver gang de åbner munden.3dotz skrev: Ingen tvinger dig til at tage imod varen, men lad være med at beklage dig over, at den nu bliver tilbudt.
...
Kan der virkelig ikke komme andet end mundlort ud af din mund.
Begynd at sætte dig ind i tingene, så din baggrundsviden er korrekt. Alternativt så hold dog mund medmindre det er fordi du nyder at læse dine egne ord igen og igen.
For det er jo det samme lort du siger hver eneste gang. Er det så fedt at være den store stygge dj fra Ålborg, som ved alt om en virksomhed han bruger så sjældent, at du vel dårligt nok ved, hvordan man køber billetter.
Der er så mange ting der virker dybt underlige, når man snakker om folk, som ikke ved en skid om det de snakker om. Meld dig ind i en pendlerklub eller spørg QzL, hvordan det hænger sammen.
Jeg vil til hver en tid forsvare din ret til at sige nej til et tilbud. Jeg gider bare ikke høre folk beklage sig over, at de har fået tilbuddet.
...
Begynd at sætte dig ind i tingene, så din baggrundsviden er korrekt. Alternativt så hold dog mund medmindre det er fordi du nyder at læse dine egne ord igen og igen.
For det er jo det samme lort du siger hver eneste gang. Er det så fedt at være den store stygge dj fra Ålborg, som ved alt om en virksomhed han bruger så sjældent, at du vel dårligt nok ved, hvordan man køber billetter.
Der er så mange ting der virker dybt underlige, når man snakker om folk, som ikke ved en skid om det de snakker om. Meld dig ind i en pendlerklub eller spørg QzL, hvordan det hænger sammen.
Jeg vil til hver en tid forsvare din ret til at sige nej til et tilbud. Jeg gider bare ikke høre folk beklage sig over, at de har fået tilbuddet.
...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Haha nåååh tissede jeg på din lille tog forretning.
Jeg behøver ikke sætte mig ind i hvorfor jeres service er så ringe som den er - det er min luksus som forbruger.
Præcis som du heller ikke skal sætte dig ind i hvordan hospitalet virker for at kunne brokke dig.
Store stygge dj fra ålborg ? tja ja det er mig som lukker mundlort ud.
Stupide fjols.
Jeg behøver ikke sætte mig ind i hvorfor jeres service er så ringe som den er - det er min luksus som forbruger.
Præcis som du heller ikke skal sætte dig ind i hvordan hospitalet virker for at kunne brokke dig.
Store stygge dj fra ålborg ? tja ja det er mig som lukker mundlort ud.
Stupide fjols.
Bare fordi man har muligheden for at fravælge produktet (i dette tilfælde internet), så ændrer det da stadigvæk ikke på det er griskt at tage så meget for varen...3dotz skrev:Eller også er det bare svært at etablere et stabilt netværk langs med banen. Det er trods alt et par hundrede kilometer, der skal dækkes og være stærkt nok til at dække flere brugere i toget.
Gratis internet på første klasse skal nok få lidt flere til at betale for den ekstra serviceydelse. Den er jo betalt hjem, hvis man skal fra KBH til Århus.
Om firmaerne er griske? De tilbyder et produkt, og hvis folk ikke vil betale for det, så har de haft muligheden. Det er vel heller ikke utænkeligt, at priserne falder, når systemet er kørt godt ind i togene.
Jeg hader griske firmaer. Hvorfor skal jeg betale 2.8 mio for en Porsche 911, når Nissan kan tilbyde en Micra til lidt over 100.000.
...
Alt nyt er dyrt i starten. Med tiden ender det vel som så meget andet med at være reklamefinansieret, men jeg forstår godt, at TDC gerne vil have dækket udgifterne til etablering af trådløst internet først.
Overfor tåber kæmper selv guderne forgæves. Mail jeg er ikke en gud, så jeg opgiver at skrive mere til dig om dette. Jeg gider ikke bruge mere tid på at svare på fatsvage kommentarer fra dig.
...
Overfor tåber kæmper selv guderne forgæves. Mail jeg er ikke en gud, så jeg opgiver at skrive mere til dig om dette. Jeg gider ikke bruge mere tid på at svare på fatsvage kommentarer fra dig.
...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Kan i ikke holde jer på et lidt højere niveau eller fortsæt den slags mudderkastning i PM? Synes resten af diskussionen er yderst relevant og vigtigt, men ærligt talt drenge: bliver sku lidt ked af det når jeg læser sådan noget i en tråd mellem 2 gamle og erfarne gutter...DjMail skrev:Haha nåååh tissede jeg på din lille tog forretning.
Det går ganske fornuftigt på s-banen
...DSB S-tog har slået mange rekorder de seneste måneder. Rettidigheden er i top, og antallet af aflyste tog er i bund.
Tirsdag den 11. marts var en historisk god dag med en rettidighed på 98,90 procent og en pålidelighed på 99,82 procent. Det svarer til, at blot ét af 1322 tog var aflyst, og at under 15 tog var forsinket med mere end 2½ minut.
»Der er mange, som yder en flot indsats. Materiellet kører godt, vi har få fejl på infrastrukturen og så har vi de lokomotivførere, vi har brug for,« siger produktionsdirektør Lars Nordahl Lemvig, S-tog.
Rettidigheden er blevet forstærket af, at der har været få hændelige uheld. Målene for S-togenes rettidighed er 95 procent.
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Internet i tog del 2
Jeg håber, at DSB får annonceret dette til kunderne, så de kan mærke besparelsen. For det er ikke nævnt i DSB's interne net. Det står dog i det interne blad, og det giver da noget af en besparelse.
Ren afskrift fra DSB i dag
DSB skal dog sørge for at informere dette tilbud ud til kunderne hurtigst muligt.
...
Jeg håber, at DSB får annonceret dette til kunderne, så de kan mærke besparelsen. For det er ikke nævnt i DSB's interne net. Det står dog i det interne blad, og det giver da noget af en besparelse.
Ren afskrift fra DSB i dag
199 kr. om måneden for fast internet i tog synes jeg lyder meget rimeligt. Selv hvis man ikke rejser meget, så er det abonnementskort nok hurtigt tjent hjem.Rejsende, som ofte har brug for internet i toget, kan for et månedligt abonnement på 30 kr. slippe med at betale 64 øre i minuttet - og samtidig opnå en max. pris på 169 kr. om måneden.
DSB skal dog sørge for at informere dette tilbud ud til kunderne hurtigst muligt.
...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Jeg vil tro det kommer med i næste udgave af "Ud & Se" på deres side 4 (hvor det forretningsmæssige om DSB er placeret).
199 virker heller ikke vanvittigt dyrt for en pendler synes jeg - samt skal lille Peter en tur til Købenahvn så skal der sgu ikke købes ret meget slik i de inflationsramte kiosker før prisen er deroppe at svinge alligevel. Så mon ikke der vil være råd til det for familien Danmark, hvis de skal sende sønnen over til faster Gerda på øen.
Men man kunne forestille sig et gruppeabonnement, hvor man for eksempelvis 299,- kan logge fire på samme konto. Ellers bliver det lige pludselig dyrt, hvis flere rejser sammen, og flere ønsker at surfe på samme tid.
Et andet punkt det er dyrt på er i forhold til mobilt bredbånd. Jeg selv har Sonofon og da jeg sidst skulle gennem landet havde jeg kun mindre problemer lige omkring Fredericia og over Storebælt.
199 virker heller ikke vanvittigt dyrt for en pendler synes jeg - samt skal lille Peter en tur til Købenahvn så skal der sgu ikke købes ret meget slik i de inflationsramte kiosker før prisen er deroppe at svinge alligevel. Så mon ikke der vil være råd til det for familien Danmark, hvis de skal sende sønnen over til faster Gerda på øen.
Men man kunne forestille sig et gruppeabonnement, hvor man for eksempelvis 299,- kan logge fire på samme konto. Ellers bliver det lige pludselig dyrt, hvis flere rejser sammen, og flere ønsker at surfe på samme tid.
Et andet punkt det er dyrt på er i forhold til mobilt bredbånd. Jeg selv har Sonofon og da jeg sidst skulle gennem landet havde jeg kun mindre problemer lige omkring Fredericia og over Storebælt.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Ej jeg vil også være med i den diskusion hehe..
Synes personlig også 199 er dyr for net i toget. Ville mene det skulle være et gratis tilbud for at gøre det mere attraktiv at køre med tog. Tænk på hvor meget der går til administration.. Så bare lad det net være åben..
Og når nu vi snakker dyre priser, kan jeg oplyse det koster 75 kr fra Nakskov til Nykøbing, der er en 50 km. Og hvis jeg godt kunne tænke mig en tur ind til KBH så er vi oppe i en 350 kr for en vej.. Bruger ca 250 kr benzin i min bil.. Det tager 3½ time i tog og 1½ i min bil...
Man skal altså være MEGET glad for de toget, for at man synes det er fedt nok.
Synes personlig også 199 er dyr for net i toget. Ville mene det skulle være et gratis tilbud for at gøre det mere attraktiv at køre med tog. Tænk på hvor meget der går til administration.. Så bare lad det net være åben..
Og når nu vi snakker dyre priser, kan jeg oplyse det koster 75 kr fra Nakskov til Nykøbing, der er en 50 km. Og hvis jeg godt kunne tænke mig en tur ind til KBH så er vi oppe i en 350 kr for en vej.. Bruger ca 250 kr benzin i min bil.. Det tager 3½ time i tog og 1½ i min bil...
Man skal altså være MEGET glad for de toget, for at man synes det er fedt nok.
Det er ikke helt korrekt. En billet fra Nakskov til København koster 201,- kr. for en voksen, 155,80 kr. pr tur hvis du køber et 10-turs kort og er man pendler kan det fås billigere. Køber du først turen fra Nakskov til Nykøbing og derefter fra Nykøbing til København er prisen selvfølgelig højere, men det formoder jeg dog ikke at du gørWill skrev:Og når nu vi snakker dyre priser, kan jeg oplyse det koster 75 kr fra Nakskov til Nykøbing, der er en 50 km. Og hvis jeg godt kunne tænke mig en tur ind til KBH så er vi oppe i en 350 kr for en vej.. Bruger ca 250 kr benzin i min bil.. Det tager 3½ time i tog og 1½ i min bil...
Man skal altså være MEGET glad for de toget, for at man synes det er fedt nok.
Men ja det tager mere end 1½ time at køre turen med tog. DSB fornyede i sidste måned deres vision sammen med et nyt grønt logo. Det nye logo er grønt, med teksten "Kom med" i stedet for tidligere "Lige til". Der er tænkt på miljøhensyn, samt at kunderne måske ikke helt synes det er ligetil, men i stedet en opftordring til at komme med Et ganske fornuftigt valg synes jeg, for som de selv pionterer, så er der det ikke helt så ligetil at tage toget som CO2-djævlen
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
-
- CA Party Freak
- Indlæg: 1486
- Tilmeldt: 22 apr 2002, 16:01
- Geografisk sted: ..::CPH::..
Det er så her DSB måske skulle bruge lidt færre penge på branding og latterlige forbrugerundersøgelser om man foretrækker dsb salgstederne hedder "DSB kiosk" eller "Kort og Godt" og istedet bruge flere penge på at få deres toge til at køre til tiden og smartere!QrazyLeg skrev:Men ja det tager mere end 1½ time at køre turen med tog. DSB fornyede i sidste måned deres vision sammen med et nyt grønt logo. Det nye logo er grønt, med teksten "Kom med" i stedet for tidligere "Lige til". Der er tænkt på miljøhensyn, samt at kunderne måske ikke helt synes det er ligetil, men i stedet en opftordring til at komme med Et ganske fornuftigt valg synes jeg, for som de selv pionterer, så er der det ikke helt så ligetil at tage toget som CO2-djævlen
Det er samme historie om HT som blev til HUR som nu hedder MOVIA. Hver gang de skifter navn bliver der lavet undersøgelse, branding, nye logoer osv. som hver gang koster et to-cifret millionbeløb !
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
199 i måneden er det samme som mobilbredbånd koster, og det kan du bruge uden for toget.
Jeg synes stadig at DSBs løsning er for dyr.
De burde virkelig strammet op og få sat nogle realistiske priser på deres produkter.
Synes også at det er sjovt at der altid skal sammenlignes priser ud fra prisen på et 10 turs kort. Siden hvornår er man begyndt at lave markedsundersøgelser ud fra rabat ordninger. Det må da være grundprisen der gælder - og her er DSB stadig en ganske dyr løsning. De skal dog have ros for deres Orange løsning.
Jeg synes stadig at DSBs løsning er for dyr.
De burde virkelig strammet op og få sat nogle realistiske priser på deres produkter.
Synes også at det er sjovt at der altid skal sammenlignes priser ud fra prisen på et 10 turs kort. Siden hvornår er man begyndt at lave markedsundersøgelser ud fra rabat ordninger. Det må da være grundprisen der gælder - og her er DSB stadig en ganske dyr løsning. De skal dog have ros for deres Orange løsning.
Faktisk har ledelsen selv udformet de nye visioner (som ikke må være realiserbare, men der skal stræbes efter. Hvis det realiseres, skal der defineres nye visioner, for at fortsætte en virksomhedsudvikling. Det gælder ikke kun DSB, men alle større virksomheder. Så det skal ikke ses som et forsvar af DSB.Fairground skrev:
Det er så her DSB måske skulle bruge lidt færre penge på branding og latterlige forbrugerundersøgelser om man foretrækker dsb salgstederne hedder "DSB kiosk" eller "Kort og Godt" og istedet bruge flere penge på at få deres toge til at køre til tiden og smartere!
Det er samme historie om HT som blev til HUR som nu hedder MOVIA. Hver gang de skifter navn bliver der lavet undersøgelse, branding, nye logoer osv. som hver gang koster et to-cifret millionbeløb !
DSB leverer nogle af verdens mest præcise (bemandede) togtider - tro det eller lad være. I gennemsnit er der 94,8% af togene der afgår og ankommer rettidigt. Til sammenligning med Sverige, hvor præcisionen lå på 92,x procent. Det skal siges at tallene er taget med forbehold for de strækninger med sporarbejde. Jeg skal se om jeg kan finde statistikken igen, men vil ikke love at jeg lige kan hive dem frem. Det stod i et internt blad, hvor der ikke kun gives roser, men også ris i stor udstrækning.
Jeg tror også alle vil have hurtigere tog. Og BaneDanmark gør alt hvad de kan for at udskifte spor så der må køres hurtigere på strækningerne. Det er ikke DSB, der alene står for det. Faktisk har både stat og BaneDanmark væsentligt mere at gøre med det. BaneDanmark må først begynde sporarbejde når staten har godkendt både arbejde og budgetter.
Kort & Godt, DSB Kiosk, DSB, billetsalg har ikke noget med hinanden at gøre på et budgetmæssigt plan. Kort & Godt er selvejede, og de skal vinde udbuddet om kioskerne i lige konkurrence med andre virksomheder. Derfor er det 7-eleven, der står på kystbanen. Der bliver ikke flyttet penge fra det ene til det andet. Når Kort & Godt sælger billetter går fortjenesten til DSB på samme måde når der sælges buskort, så går meget af fortjenesten til bus-selskabet (Movia, Midt-trafik, NT, osv.).
Det der kan få DSB til at sove i timen (nogle vil mene det gør de allerede - og det kan da også ske), er at de pt. står bedre meningsmæssigt blandt befolkningen i mange år, og det er trods nedgang sidste år i meningsmålingen. Det er en kvalitetskontrol, der laves på togdriften og ikke andet - og af eksterne folk.
Arriva vandt udbuddet igen i år om at køre i Vestjylland, og det er sgu da kun positivt med konkurrence på området. Det er sundt for alle parter.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Jeg nævnte det blot fordi hvis han kører turen ofte, så falder prisen i modsætning til prisen ved brug af bilen (jo over tid, hvor bilens værdi forringes, så bliver det også billigere i og med han ikke taber lige så stor værdi ved salg af bilen procentmæssigt som det foregående år måske ville gøre.DjMail skrev:Synes også at det er sjovt at der altid skal sammenlignes priser ud fra prisen på et 10 turs kort. Siden hvornår er man begyndt at lave markedsundersøgelser ud fra rabat ordninger. Det må da være grundprisen der gælder - og her er DSB stadig en ganske dyr løsning. De skal dog have ros for deres Orange løsning.
Det var som sådan ikke nogen markedsundersøgelse. Undrede mig bare over billetprisen på 350 kr, hver vej. Jeg vil tro markedsundersøgelsen vil kræve mere end to sammenligninger.
- jeg er desuden ikke nogen DSB-patriot. Jeg kører uhyre sjældent med tog, og har som forbruger ikke nogen mening om det. Men på samme måde som jeg var enormt tilfreds med TDC da jeg havde dem til internetudbyder, således er jeg også ganske tilfreds med de få oplevelser jeg har haft med DSB. Jeg modtager klager over togdriften hver gang jeg er på arbejde og jeg forstår en del af frustrationerne fra et kundesynspunkt.
Der har aldrig været så mange der rejser med tog i øvrigt. DSB har aldrig haft så mange passagerer som de har nu. Om den økonomiske krise har noget med det at gøre, og benzinprisen ikke er synderligt lav kan nok ikke helt afskrives fænomenet. Så er det bare at håbe DSB kan leve op til udfordringerne.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
De er så meget bagud på det punkt. Nu hvor de fleste bærbare efterhånden har indbygget hsdpa-modem og man samtidig kan få mobilt bredbånd med (næsten) frit forbtug til 169.-/måned er det svært at se hvordan DSB's løsning skal blive en succes. Kunderne på 1. klasse er ihvertfald ligeglade, de har allerede mobilt bredbånd.nco skrev:En hel anden ting, så havde jeg fornøjelsen af prøve TDC Hotspot i dag i mellem København og Slagelse. Vi fik det aldrig til at virke! Men det virkede tonserlangsomt blot at komme ind til deres betalingsside.
http://www.aarhus.dk/default.asp?Id=305&AjrDcmntId=2667
"indenfor få år" Jeg købte mit 3 mobilt bredbånd i 2007 og købte en bærbar med indbygget modem i sommeren 2008 da artiklen blev skrevet.- Allerede nu kan vi se, at man kan bruge de her små usb-stik. Og der er ingen tvivl om, at det bliver et kæmpe marked indenfor få år, siger han.
Noget andet er at servicen på 1. klasse snart er noget fesen, nu er kildevandet blevet til sådan nogle små plastickopper med vand, så de er helt sikre på folk ikke kommer til at tage en ekstra flaske (til 1 kr. i indkøbspris).