Det nederste er jeg med på, og det øverste kan godt give lidt mening, jeg synes bare ikke at finde nogen som helst steder der dokumenterer det. Kan da spørge den gamle læge derhjemme næste gang, men tror ikke han ved specielt meget om det heller :)DjMail skrev:FrZ jeg havde en lang snak med mine ørelæge om det, da jeg var nede og få testet min hørelse og få skyllet mine øre.
Han gjorde det klart at en ren lyd, frem for en forvrænget lyd var klart at foretrække. Et vel masteret nummer, der bliver forstærket af et anlæg der bibeholder den originale EQ (inden for rimelighedens grænser) vil ikke skade dine øre i samme omfang som et vel masteret nummer der bliver kastet ud af et anlæg der fucker frekvensområderne op. Mangler der bas på et anlæg, vil man ofte opleve at volumen på de højre frekvens områder er langt højere end de ville være hvis du havde de dybe frekvenser med også. Altså heller have et jøvn fordeling af DB hen over et bredt spektra end at have en høj db på de høje toner og en manglende db på de lave.
En god tommelfinger regel er, at hvis dine øre hyler dagen efter, så er der sket en permanent nedsættelse af dine hørelse, samt en begyndende tinnitus. men hyler dine øre ikke. Så har belastningen været minimal.
[04/04/2009] Syg Lyd
Redaktør: Moderators
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Ørepropper er altid en god ide, og jeg går aldrig til events som syg lyd eller andet i den dur, uden at have mine med.
FrZ jeg har heller ikke kunnet finde det store info om det. Jeg sad og ledte efter noget til at bakke min udtalelse op, men kunne intet finde. Har det også kun fra de lydfolk jeg har arbejdet sammen med og fra min ørelæge.
FrZ jeg har heller ikke kunnet finde det store info om det. Jeg sad og ledte efter noget til at bakke min udtalelse op, men kunne intet finde. Har det også kun fra de lydfolk jeg har arbejdet sammen med og fra min ørelæge.
-
- CA Party Freak
- Geografisk sted: ..::CPH::..