Drikker du af kartonen?
Redaktør: Moderators
Drikker du af kartonen?
Hvor grove er i egentlig??
-
- CA Party Freak
- Geografisk sted: ..::CPH::..
Det er vi flere der er glade forSunshine skrev:Og så har jeg opvaskemaskine
Og mælk smager fantastisk. Jeg drikker ikke af kartonen, tror det antal gange det stunt er udført kan tælles på ca. en hånd i mit nu 28 årige liv.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Jeg nyder også glæden af en opvaskemaskine, så jeg er sådan set også ligeglad med glassets rengøring, men jeg er opdraget af nogle 'emma gad' forældre, som går meget op i, at man ikke smasker; man ikke afbryder; man ikke spiser med åben mund; man ikke har albuerne på bordet - og deriblandt, at man ikke drikker af kartonen.
Selvom det er snart 6 år siden jeg flyttede hjemmefra, da sidder den slags stadig fast. Det hører sig til almen dannelse - såvel som basal viden om det danske sprog, som at kunne skælne mellem at ligge og at lægge.
... og så drikker jeg heller ikke mælk - dog spiser jeg det med Corn Flakes til morgenmad.
Selvom det er snart 6 år siden jeg flyttede hjemmefra, da sidder den slags stadig fast. Det hører sig til almen dannelse - såvel som basal viden om det danske sprog, som at kunne skælne mellem at ligge og at lægge.
... og så drikker jeg heller ikke mælk - dog spiser jeg det med Corn Flakes til morgenmad.
Senest rettet af dwr 23 apr 2009, 13:39, rettet i alt 1 gang.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Foretrækker klart kold mælk i et glas/krus (gælder alt jeg drikker), men hvis omstændighederne på en eller anden måde byder det så kan jeg sagtens drikke fra kartonen. Vil gætte på at for hver 40-50 liter mælk jeg drikker så er en af dem fra karton. Hvis jeg har en fornemmelse af at skulle dele den med andre eller omvendt ville jeg ikke drikke fra kartonen. Tak i øvrigt for spørgsmålet
QFT! Og forhøjet med præsens "r".dwr skrev:Det hører sig til almen dannelse - såvel som basal viden om det danske sprog, som at kunne skælne mellem at ligge og at lægge
Sætninger som "Vejret var godt til at kører en tur" samt "Jeg køre mig en tur" give mig udslet og hang til destruktion. Hvis det er så svært så sæt ordet "spise/spiser" ind. Det tage ca. lidt længere tid i starten, men til sidst vil det sidde mere eller mindre indlejret.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
Det kan virkelig også pisse mig af! Det er basal, dansk grammatik.. Meld jer evt. ind i denne gruppe http://www.facebook.com/home.php#/group ... 745&ref=ts
Kan se jeg sjovt nok har venner i den gruppe alleredeSunshine skrev:Det kan virkelig også pisse mig af! Det er basal, dansk grammatik.. Meld jer evt. ind i denne gruppe http://www.facebook.com/home.php#/group ... 745&ref=ts
Undskylder stavefejl og det dobbelte spørgsmålstegn.
Jeg plejer at være den første til at brokke mig over sammensatte ord der bliver skrevet med mellemrum og
den klassiske fejl med berømte nutids-r.
Sandheden er at det blev skrevet ret sent i går aftes i en kæmpr koger
og jeg fatter slet ikke hvordan det lykkedes at lave en poll.
Jeg plejer at være den første til at brokke mig over sammensatte ord der bliver skrevet med mellemrum og
Nu var det faktisk slet ikke med henblik på dit indlæg, men nærmere en forklaring om hvorfor jeg ikke drak af kartonen.zorro^ skrev:Undskylder stavefejl og det dobbelte spørgsmålstegn.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.