Netop hjemvendt fra knap to timers stand-up i Portalen vil jeg lige smide et kort review af showet, som kører et par datoer endnu, hvis nogen skulle blive interesserede.
Brian Mørk er konferencier og ham, der binder showet sammen og præsenterer komikerne. Han udfyldte den rolle rigtig godt, og hans humor var ikke så tør/sort/mørk som når man normalt ser ham. Han fik blandt andet snakket om puha et par gange, og var ret underholdende.
Han får
Første komiker var Tobias Dybvad, som kom ind med mærkelig frisure og afblegede øjenbryn. Det fik ham til at lave et par Hitler jokes, og han var umiddelbart ganske underholdende, men han kunne slet ikke leve op til den glæde/humor han fyrede af under Talegaver til børn 2007.
Tobias Dybvad får
Næste komiker var Christian Fühlendorff som jeg havde glædet mig meget til at se. Han kom vidt omkring i sit set, men en stor del af tiden gik det ud over kæresten og koranen/kristendommen. Eller som han sagde det, så havde han lige læst Mænd der hader kvinder.
Christian Fühlendorff får
Så kom der den obligatoriske midtshowspause, og her brillerede Brian Mørk ved at annoncere pausen, men ikke hvornår showet ville starte igen. Sk**e irriterende, da man jo ikke vil gå glip af noget.
Michael Schiøtt var første komiker efter pausen. Han plejer at være ret sjov, men han var klart den komiker med det dårligste materialevalg. Han var den politiske komiker, og bortset fra ganske få (imo) gode jokes, så gik hans tyve minutter på at svine primært Danske Folkeparti og Regeringen til. Det var alt for lang tid at høre på, da hele hans set var alt for ensidet.
Michael Schiøtt får . Specielt sammenlignet med hans optræden i Talegaver til børn 2007 og Upolitisk korrekt.
Sidste komiker var Anders Fjellsted, og den mand kan noget, som de andre manglede. Han forstår at underholde, og han var klart den komiker med det mest fri set. Jeg tror aldrig jeg har oplevet en komiker bruge så lang tid på at snakke om ost, som han gjorde det.
Anders Fjellsted inddrog også publikum og lavede dermed noget improvision. Det kom der ganske underholdende samtaler om pædagoger, lægestuderende der stak fingrene op i røven på en narkosebevidstløs mand, bukkake, et kærestepar der var over 30 og ikke boede sammen efter fem år.
Fjellsted sluttede sit show med at gå i kødet på Dagens mand og de kvinder, der melder sig til dette, og så folks Fuckfaces. Han viste egernet og grisen. Den klart sjoveste komiker af de fem på scenen.
Anders Fjellsted får
En underholdende aften med nogle dygtige komikere. De har været i gang med turneen i lang tid og det føltes på mig som om, at flere af de unge var trætte. Det var meget rutine, og nogle jokes var gengangere fra tidligere shows.
Nok derfor Michael Schiøtts set slet ikke virkede på mig, da det nærmest var et tidligere show omskrevet en lille smule.
Ganske underholdende og det skal klart hjem og stå på dvdhylden, når det kommer på tilbud til 100.- Fuld pris var det kun Anders Fjellsted, der var værd.
...
De Udvalgte
Redaktør: 3dotz
De Udvalgte
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.