Ableton Live 8 og EXS Filer

Tænketank er for dig, der mangler en idé til mix/bootleg/bastard. Det kan også være du er startet på et track, men ønsker feedback inden du går videre med den store produktion. Det er ligeledes her du finder guides og kan lave guides til programmer inden for musikproduktion.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
Raun
Kontakt:

Ableton Live 8 og EXS Filer

Indlæg af Raun »

Hey CA!
Jeg sidder for tiden og roder med Live 8, og har netop investeret i nogle samples. I den pakke ligger der også nogle samples og instrumenter som EXS filer. Jeg er rimelig ny til alt det her produktionsmæssige, så er ikke 100% hvad EXS filer er. Jeg har læst mig frem til at det er filer man kan læse ind i en sampler også bruger derfra. Er det rigtig forstået?
Desuden kan jeg ikke få lov at indlæse EXS filerne i Live, men har en ven der køre Live 7 og han ikke har nogle problemer med at bruge dem. Jeg har googlet det lidt og har fundet frem til MOTU's Mach 5, men ham min ven kan afvikle EXS uden nogle plugin eller VST's.

Er der nogle der kan fortælle mig hvad jeg skal bruge for at afvikle EXS i Ableton Live 8?
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Re: Ableton Live 8 og EXS Filer

Indlæg af goafreak »

EXS er så vidt jeg ved en "soundbank" der indeholder samples. Ligesom refill til reason.
Jeg har personligt aldrig brugt de filer til noget og jeg har efterhånden snart roddet med musik i 10 år nu.

Anyways, så mener jeg, at det ikke er noget du burde bekymre dig om nu, når du lige er startet. Og ja, jeg ved det er et lortesvar.

Hvad siger Ableton helt præcist når du prøver at bruge dem?
BØH
Brugeravatar
Raun
Kontakt:

Indlæg af Raun »

goafreak skrev: Anyways, så mener jeg, at det ikke er noget du burde bekymre dig om nu, når du lige er startet. Og ja, jeg ved det er et lortesvar.
Fair. Er heller ikke sikker på jeg får dem brugt, men det var nu meget rart at kunne bruge dem når man nu har betalt for dem :)
goafreak skrev: Hvad siger Ableton helt præcist når du prøver at bruge dem?
[/quote]
"The Sampler Instrument is not avaible. The Sampler is required to go beyond this limitation".
Ved godt at der er et instrument fra Ableton der hedder sampler, men det undre mig bare at min ven med Live 7 (ikke Suite 7) kan køre EXS og jeg ikke kan. Desuden har jeg ikke lige råd til at købe sampler for at se om det er det der skal til.
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Var sampler ikke med?!

Se, det undrer mig. For jeg har 7eren og der var sampler med. Ikke at jeg nogensinde har brugt den, men... Ja det er nok derfor den ikke kan åbne dem. Men EXS filerne indeholder sådan set bare ting, du allerede har. Den indeholder de .wav-filer der nu ellers ligger i samplepacken. Jeg ved ikke om det er lettere at bruge EXS filer i andre programmer, men det synes jeg ikke det er i ableton.
BØH
Brugeravatar
Raun
Kontakt:

Indlæg af Raun »

goafreak skrev:Var sampler ikke med?!

Se, det undrer mig. For jeg har 7eren og der var sampler med. Ikke at jeg nogensinde har brugt den, men... Ja det er nok derfor den ikke kan åbne dem. Men EXS filerne indeholder sådan set bare ting, du allerede har. Den indeholder de .wav-filer der nu ellers ligger i samplepacken. Jeg ved ikke om det er lettere at bruge EXS filer i andre programmer, men det synes jeg ikke det er i ableton.
Okay, tak for svaret. Jeg må se at få råd til sampler så.
Besvar