Min fordel er, at jeg er total elendig til at læse bøger, så derfor har jeg ikke læst nogle af HP-bøgerne. Anmeldelserne i aviserne og på internettet har dog været rimelig positive, så jeg tog konen under armen og så gik vi ellers i Imperial, hvor der var 2/3 fyldt.har lige set den nye Harry Potter film - ville hellere have trukket hår ud af næsen - hold nu kæft den var kedelig....!
Lad mig sige det med det samme, men der er ikke mange farver i denne film. Det er meget få gange man oplever de lysere nuancer af farvespektret, hvilket giver filmen et dystert præg. Det passer ikke helt til denne film, da kærlighed er et hovedemne i denne film.
Harry Potter og Professor Dumbledore spiller de absolutte hovedroller, men Draco Malfoy har fået en mere fremtrædende rolle. Han bliver tildelt en opgave, som han så forsøger at udføre. Han fremstår dog sjældent så slem, som hans familiære ophav ellers berettiger til.
Ron Weasley og Hermione Granger, samt Ginny Weasley har fået langt mere plads, og specielt Ron Weasley bærer en del komik i filmen. Som vanlig venter der et episk opgør til sidst, men lige netop i denne film er det som om det aldrig kommer i gang. De tre venner er heller ikke så meget sammen i 'detektivrollen' som de plejer.
En ny lærer på skolen og en specielt eliksirbog tilhørende halvblodsprinsen er centrum for en del af filmen, men hvem er denne halvblodsprins, som de ikke kan finde nogle oplysninger om på biblioteket på Hogwarts. Han bliver afsløret sidst i filmen, men der var han næsten glemt.
Halvblodsprinsen passer dog ikke særlig godt med det man oplever i den første film, men afslutningen på filmen lægger op til masser af ’action’ i den sidste dobbeltfilm. Forhåbentlig slipper vi for en Kongen vender tilbage-afslutning, der kunne skære spilletidd med over en halv time.
Men jeg var godt underholdt. Der var ikke de helt store episke slag, og de få kampe der var var overstået med det samme, men filmen fungerer i mine øjne langt bedre end HP og Fønixordenen.
Den får derfor af mig, da jeg var godt underholdt på trods af at filmen virker som et slags brohoved mellem film 5 og film 7/8.
...