Studiestart

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Am0k
Indlæg: 303
Tilmeldt: 20 okt 2005, 17:51

Studiestart

Indlæg af Am0k »

Hej Folks!

Jeg starter studie her efter sommerferien, og i den anledning vil jeg gerne fra start have styr på mine noter så de alle er på computeren. Dvs. ikke flere løse ark.

Så mit spørgsmål er om der findes en brugbar løsning til at tage noter på PC, når det gælder tegninger osv? Det er nemt at skrive noter på PC hvis det er almindelig tekst, men nogle gange savner jeg muligheden for at trække streger hurtigt og nemt.

Findes der en elektronisk pen som selv overfører til computeren? Eller skal man have pad i et lille pad med tilhørende pen?

Hvad er løsningen? På forhånd tak!
Lokefar
Indlæg: 907
Tilmeldt: 08 feb 2005, 14:41
Geografisk sted: Denmark

Re: Studiestart

Indlæg af Lokefar »

Jeg har skrevet noter på computeren til anatomi og fysiologi. Først nævnte indeholder rigtig mange tegninger! Jeg har købt mig et Wacom Bamboo tegnebrædt og forsøgt at lære at bruge det. Det er hurtigt at sætte sig ind i at bruge, men ulempen er at dine tegninger ikke bliver helt ligeså pæne som de gør når man tegner dem i hånden. Men jeg fandt det som værende en brugbar løsning til mit ihvertfald.

Der findes et program til at tage noter i som skulle være mega godt. Min far har brugt det en del til både studie samt undervisning (Han er lærer men læser filsofi ved siden af). Skal forsøge at huske at finde ud af hvad det hedder :)
Dangerman, keep the bongos alive!!!

"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Indlæg: 1631
Tilmeldt: 21 nov 2005, 01:08
Geografisk sted: Jydeland

Re: Studiestart

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Ja, Wacom laver flere udemærkede digitizere, som tilmed er til at betale sig fra.
Men om det ligefrem er nemt, er en smagssag.
Det tager tid at vænne sig til at bruge pennen, som på mangemåder også kan være en erstatning for musen.

Men har du først lært det, og du kan blive venner med den - så er den både sjov og hurtig at anvende :)

http://www.wacom.eu/index2.asp?pid=159&lang=en
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Am0k
Indlæg: 303
Tilmeldt: 20 okt 2005, 17:51

Re: Studiestart

Indlæg af Am0k »

Okay, super! Mange tak for svarene! Jeg vil meget gerne vide hvilket program din far bruger til noter. Jeg havde regnet med word, men det kan godt være jeg kommer til at skifte det ud ;)
Am0k
Indlæg: 303
Tilmeldt: 20 okt 2005, 17:51

Re: Studiestart

Indlæg af Am0k »

Plys det link du gav mig er til Justwrite Office som jeg tror er lige præcis det jeg leder efter! Men jeg går ud fra at det kun er software? Der er vel ikke pen med til den pris? Så hvilken pen skal jeg vælge til Justwrite Office?
FrZ
Chart Attack VIP
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 12 maj 2002, 05:18
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Re: Studiestart

Indlæg af FrZ »

Noter er for stræbere, desuden står alt i bøgerne :)

... bum bum bum - godnat :D
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Re: Studiestart

Indlæg af QrazyLeg »

Ah FrZ, det kommer sgu an på studieretningen...

En wacom pen og måtte sammen med Microsoft Office OneNote (bedste notatværktøj til dato!) kan gøre det. Men nu har jeg prøvet det sammen med Oxford Easybook, og fuck det sparker røv.

Du kan sandsynligvis købe det hos dit kommende uddannelses boghandel/campus butik.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Lokefar
Indlæg: 907
Tilmeldt: 08 feb 2005, 14:41
Geografisk sted: Denmark

Re: Studiestart

Indlæg af Lokefar »

Det var Microsoft Office OneNote min far brugte også :)
Dangerman, keep the bongos alive!!!

"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
Am0k
Indlæg: 303
Tilmeldt: 20 okt 2005, 17:51

Re: Studiestart

Indlæg af Am0k »

Okay, super! Jeg har heldigvis OneNote, og er lige gået i gang med at lære det! Det er godt nok smart hvad det kan. Så nu bestiller jeg en wacom pen, og så skulle jeg være kørende!

Tak for hjælpen!
Am0k
Indlæg: 303
Tilmeldt: 20 okt 2005, 17:51

Re: Studiestart

Indlæg af Am0k »

Qrazyleg hvilken pen/måtte skal jeg vælge? Har du erfaringer med nogle af dem?
amh
CAs dkbn-luder
Indlæg: 5244
Tilmeldt: 04 okt 2004, 13:22
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Re: Studiestart

Indlæg af amh »

Microsoft Office OneNote er virkelig virkelig godt til noter. Det fulgte med til min første bærbare for nogle år siden, så jeg brugte det meget på Handelsskolen, og fik tilmed Handelsskolen til og købe licenser til de bærbare vi fik udleveret på 2. år, sådan at alle kunne bruge dette fremragende program til noter.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Re: Studiestart

Indlæg af QrazyLeg »

Årh jeg kan ikke huske hvilken model det var jeg prøvede godt nok. Jeg skal lige se om jeg kan finde ud af det.

Kom du så ind på dit drømmestudie iøvrigt? Det er jo i dag I får det at vide (I uni-regi i hvert fald). Mit eget studie har 201 optagne 8O Så fuck vi tutorer får travlt.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Am0k
Indlæg: 303
Tilmeldt: 20 okt 2005, 17:51

Re: Studiestart

Indlæg af Am0k »

Jeg har bestilt Wacom bamboo pennen :) Den var billigst, og dækker nok mit behov!

Men ja jeg kom heldigvis ind på min studie - heldigt fordi jeg bestilte pennen i går ;)

Men du skal have stor tak for hjælpen! Jeg kommer sikkert snart igen med et nyt problem ang. studie!
Lokefar
Indlæg: 907
Tilmeldt: 08 feb 2005, 14:41
Geografisk sted: Denmark

Re: Studiestart

Indlæg af Lokefar »

Det er en Wacom Bamboo jeg har. Kan godt lide den :)
Dangerman, keep the bongos alive!!!

"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Re: Studiestart

Indlæg af QrazyLeg »

AmOk, må man spørge om hvilket studie det er? :) - og tillykke iøvrigt!
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Am0k
Indlæg: 303
Tilmeldt: 20 okt 2005, 17:51

Re: Studiestart

Indlæg af Am0k »

Ja selvfølgelig, det er HA Almen. Så ikke noget der kræver de vilde udregninger :)
DjMail
Chart Attack VIP
Indlæg: 5498
Tilmeldt: 22 apr 2002, 21:10

Re: Studiestart

Indlæg af DjMail »

QrazyLeg skrev:Årh jeg kan ikke huske hvilken model det var jeg prøvede godt nok. Jeg skal lige se om jeg kan finde ud af det.

Kom du så ind på dit drømmestudie iøvrigt? Det er jo i dag I får det at vide (I uni-regi i hvert fald). Mit eget studie har 201 optagne 8O Så fuck vi tutorer får travlt.

201 ?? Nu må de squ snart slappe af.
Der er vel ikke mere end et enkelt lokale alle kan være i så ?
Hvor mange var det de optog sidste år ?
Brugeravatar
CCK^
Indlæg: 725
Tilmeldt: 24 sep 2003, 21:41
Geografisk sted: 9000 cement

Re: Studiestart

Indlæg af CCK^ »

vi startede cirka 160 hvis ikke jeg husker forkert. og året før var det vidst 180? til 4 grupperum og et auditorium med plads til 150 :)
Brugeravatar
Lange
Indlæg: 267
Tilmeldt: 09 dec 2007, 23:06
Geografisk sted: Behind the screen

Re: Studiestart

Indlæg af Lange »

Min kæreste skriver alt ind i word dokumenter også til at søge bruger hun google desktop. Det virker 100% Mega smart!

One note skulle også være pisse smart, dog ved jeg ikke noget om det.
____/\__\o/__ ARH ! A SHARK!
Zlinky
Chart Attack VIP
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 17 maj 2002, 14:48

Re: Studiestart

Indlæg af Zlinky »

100% OneNote som allerede sagt... jeg brugte det på min HTX, og nu skal det til at prøve lykken som Markedsføringsøkonom.. hvor meget koster en digitizer?
Billede
Besvar