Bodega vs Pub vs Bar?

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
Infected
Geografisk sted: Aalborg

Bodega vs Pub vs Bar?

Indlæg af Infected »

Hey Folkens..
Efter at have været på en Bodega/Pub/Bar crawl her i weekenden, er denne tanke kommet op..

Hva er forskellen mellem de 3 ting..?

Håber nogen kan give en forklaring.. :D

På forhånd tak..
Billede
BilledeBillede
CrazyBrain
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Re: Bodega vs Pub vs Bar?

Indlæg af CrazyBrain »

Forskellen er vist mere eller mindre ikke eksisterende herhjemme, men hvis du spørger wiki, for du disse forklaringer:

Bodega (Spansk) = Winery = A winery is a building or property that produces wine, or a business involved in the production of wine, such as a wine company.

Pub, udtales «pårb», er en forkortelse fra det engelske begreb public house, «offentlig hus» (i modsætning til free house) og er et serveringssted beregnet til at servere alkohol og enkle madretter.

En bar er et serveringssted som kendetegnes ved at varene serveres over en høj disk. Ordet kommer af det engelske ord for en aflang genstand eller plade a bar. [..] For mange er barer nok ensbetydende med alkoholservering (spiritus, drinks, øl eller vin), men dette er slet ikke tilfældet da det findes mange barer, der serverer en mængde andre ting, som for eksempel isbarer og kaffebarer, osv.

Nu vi er igang, kan du lige få endnu en variant..
A café (pronounced /ˈkæfeɪ/ or /kæˈfeɪ/), also spelled cafe, is an informal restaurant offering a range of hot meals and made-to-order sandwiches.[1][2] This differs from a coffee house, which is a limited-menu establishment which focuses on coffee sales. Depending on the jurisdiction, a café may be licensed to serve alcohol.

http://en.wikipedia.org/wiki/Winery
http://da.wikipedia.org/wiki/Pub
http://da.wikipedia.org/wiki/Bar_(udsk% ... ngslokale)
http://en.wikipedia.org/wiki/Caf%C3%A9
Billede
Infected
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Infected »

Siger mange tak for de fine forklaringer.. :)
Billede
BilledeBillede
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

I mit hoved er er en bodega det klammeste. Det er der, alle sutterne sidder og hvor du kan købe øl for en 10'er (fx. Vesterbro Bodega, eller en af de utallige bodegaer i øgaden). En bar er lidt finere, dog stadig for et klamt klientel (fx. Tempo, Boulevard Caféen). En pub er et sted, jeg ville gå hen. Sådan et sted som Irish house, John Bull mm.
Billede
CrazyBrain
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af CrazyBrain »

@ Solskin..
En lille detalje er at Tempo faktisk ikke er en bar.. De kalder sig selv for en restaurant.. :D
http://www.zityzen.com/restaurant-tempo ... 11_aalborg
Billede
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

Ye I know Crazybrain, men en ludertæve bliver heller ikke mindre billig af at kalde sig en prinsesse ;)
Billede
Brugeravatar
CCK^
Geografisk sted: 9000 cement

Indlæg af CCK^ »

Hov hov. At sammenligne Tempo og den grønlandske ambassade. tsk tsk sunshine

Café Nordkraft ftw :)
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Sunshine skrev:I mit hoved er er en bodega det klammeste. Det er der, alle sutterne sidder og hvor du kan købe øl for en 10'er (fx. Vesterbro Bodega, eller en af de utallige bodegaer i øgaden). En bar er lidt finere, dog stadig for et klamt klientel (fx. Tempo, Boulevard Caféen). En pub er et sted, jeg ville gå hen. Sådan et sted som Irish house, John Bull mm.
Sjovt jeg er ikke helt enig.

En bodega = bumsestilen 100%.
Eksempelvis; "Det rene glas", "Dronning Louises", "Kattens"

En Pub = Store øl og mad
Eksempelvis; Long John, Irish pub

En Bar = High class drinks til über overpris
Eksempelvis; Ruby's, K-Bar, Cocktailbar mv.

Baren hører jo også typisk til de fine hoteller som Skt. Petri mv. Det er et super velindrettet lokale, men alle de lækre spiritus og den snaksaglige bartender. Der kommer ingen skumle typer, og der er aldrig slåskamp!
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Zivago

Indlæg af Zivago »

Sunshine skrev:I mit hoved er er en bodega det klammeste. Det er der, alle sutterne sidder og hvor du kan købe øl for en 10'er (fx. Vesterbro Bodega, eller en af de utallige bodegaer i øgaden). En bar er lidt finere, dog stadig for et klamt klientel (fx. Tempo, Boulevard Caféen). En pub er et sted, jeg ville gå hen. Sådan et sted som Irish house, John Bull mm.
Tja - der er jeg vist enig.

Zivago

(Bare fordi du kan gå på stylter, har du ikke nødvendigvis ret til at hælde kogende bly ned i mit spiserør, og hvis du gør det igen, kalder jeg på de voksne :lol: )
TheJackal
Chart Attack VIP
Geografisk sted: FestJylland
Kontakt:

Indlæg af TheJackal »

Sunshine skrev:Ye I know Crazybrain, men en ludertæve bliver heller ikke mindre billig af at kalde sig en prinsesse ;)

Hahaha... Havnearbejderen Fru Solskin strikes again! :)
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
niller

Indlæg af niller »

Jeg mener nu de tager 14,- for en øl på Vesterbro Bodega, medmindre du køber en bus (11 øl), som du vist får til 130,- :wink:
Will
Chart Attack VIP

Indlæg af Will »

Jeg er enig med FrZ
pono
devarjokendte.dk

Indlæg af pono »

Der er ikke noget bedre end et hyggeligt brunt værtshus
Zamiel
Geografisk sted: CPH PsycoWard

Indlæg af Zamiel »

i har ikke klassificeret værtshus.. jeg ville mene at værtshus = bodega
Zivago

Indlæg af Zivago »

Zamiel skrev:i har ikke klassificeret værtshus.. jeg ville mene at værtshus = bodega
Et værtshus er vist en bred betegnelse for et sted der udskænker sprut, men hvor du også kan købe lidt at spise :-) Men ja - jeg forbinder det også med en bodega.

Zivago
Besvar