Da jeg bor et stykke væk var der arrangeret en bus fra byen som kørte til Forum, bussen var fyldt med store mænd med heavy t-shirts, sorte læderveste og en dunst af øl med lidt flere % end tuborg, og det lagde stemningen derind til. Vi kom til forum og det første jeg bemærkede igennem vinduerne var at jeg stod på samme højde som scenen, det var lidt overraskende da jeg havde forventet at scenen var over mig, altså publikum stod i et hul omkring scenen og mens jeg stod der og ventede på at komme ind kunne jeg så se over dem alle sammen, jeg så hurtigt at det langt fra var alle som var så hardcore fans som dem jeg var med i bussen, der var både ældre mere pæne folk og meget unge - det var tydeligt at se nogen kom ligesom mig pga. af navnet og man næsten ikke skulle gå glip af dette.
Da jeg fik mig placeret omkring den runde scene (stod lidt i udkanten ved bar 3) var tiden ved at være inde, men de trak den lige 15 - 20 min. inden de gik på og jeg var lidt spændt på at høre lyden da jeg havde læst tidligere at den skulle have været skrækkelig, men da de gik på synes jeg ikke at det var et problem, lyden var altså helt fin til mig. Bandet gik på til det sygeste lasershow jeg set, (jeg jeg kan egentlig stadig ikke forstå hvordan det kunne lade sig gøre at man kunne se hele strålen i luften hele tiden, der var ingen røg i lokalet og der var rygning forbudt) jeg tror jeg talte det til 8 lasere som hang og oppe under loftet (sammen med 8 kister som jeg vil nævne senere) de gav den fuld gas og ja jeg var rimelig overrasket - jeg var dog lidt skuffet over at jeg ikke kendte sangen, men sådan må det nu en gang være når man ikke er helt rigtig fan.
Aften gled frem og man så ikke mere til deres lasere, men de havde et rigtig fedt lys show som jeg synes personligt gav en super super fed stemning! Under nogen af de næste sange brugte de nogen meget høje ild kanoner (eller hvad sådan nogen hedder) der stod stik flammer på scenen op mod loftet i hvert fald de første 5 meters højde. flammerne skiftede farve og var virkelig en fed effekt. Flammerne havde de tændt et par gange på aftenen og 4 kister som var placeret over selve scenen dansede også lidt op og nede og hang på forskellige skrå vinkler.
Da de spillede deres sidste nummer tændt de alt lyset i rummet mens der blev lukket rigtig rigtig mange badebolde ud til publikum som slog dem rundt, super fed effekt, det havde jeg aldrig prøvet før. Mit humør var virkelig højt og efter som aften gik var jeg kommet længere og længere oppe foran , til sidst stod som en af de forreste da Lars Ulrich næsten og skreg ud i hovedet på mig. Bandet var i det hele taget meget gode til at kommunikere med os og de kastede en masse masse plekter ud til os og James smed endda også sine svedbånd ud. Min far og jeg fik et plekter hver og jeg tog en badebold med mig hjem - det passede mig fint da flyet til grækenland fløj dagen efter.

Jeg var meget positivt overrasket over koncerten - og jeg har aldrig været til så god en koncert. Jeg har nok ikke så mange sammenligninger, men jeg har da været 2 gange på roskilde 1 på langelands samt et par få enkelte koncerter. Dette har nok været den bedste jeg har oplevet, musikken er dog ikke noget jeg høre frygtlig meget af men bare stemningen og alt det andet gjorde det til en helt perfekt aften.

Grunden til den ikke får 5 er at jeg ikke høre så meget heavy, men havde jeg været til en mere houset koncert med samme scenenshow osv var jeg helt solgt!
(undskyld mig dårlige sprog er ikke for god til dansk=