Hvem er Anders K

Herunder hører kun snak om musik. Spørgsmål om kunstnere, tracklister, udgivelser og covers hører også under denne kategori.

Redaktør: Moderators

Besvar
djmazi12

Hvem er Anders K

Indlæg af djmazi12 »

hey har hørt meget om Anders K skulle være en af Danmarks bedste deejays. har prøvet at søge lidt på youtube efter ham, uden held. Hvis der er nogen der ved hvor man kan høre nogle af hans værker ville det være cool
Fairground
CA Party Freak
Geografisk sted: ..::CPH::..

Indlæg af Fairground »

Arrrh det er vidst bare hype... han er dj på K3, men det er vidst mere hype en talent der er bag det navn. Kan da hvertfald nævne de første 50 der er langt bedre både teknisk og mht. musik kendskab. Men Kbh har fået en masse posh dj's i tiden efter Morten Breum. Det er blevet smart at sige man er dj og vi er praktisk talt ved at drukne i hans slags i kbh.
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
sweebz

Indlæg af sweebz »

Fairground..

Det er lidt hårdt at sige, synes han er en kanon fed dj.. han er dj booker på k3 og resident på envy.

Dog vil jeg give dig ret i at han ikke høre til blandt danmarks bedste, og der er alt for mange dj's som bare gerne vil ses, og ikke har kærligheden for musikken længere.. desværre
gentlemanfinn
Geografisk sted: Østerbro

Indlæg af gentlemanfinn »

Nu lukkede Envy for ca. 1 år siden, så det er nok Dansebaren/Klubben du tænker på.
When you come back from a techno party, you should be dirty. Your jeans are filthy, you smell like cigarettes, you are covered in sweat. This is very important for me.
Fairground
CA Party Freak

Indlæg af Fairground »

sweebz skrev:Fairground..

Det er lidt hårdt at sige, synes han er en kanon fed dj.. han er dj booker på k3 og resident på envy.

Dog vil jeg give dig ret i at han ikke høre til blandt danmarks bedste, og der er alt for mange dj's som bare gerne vil ses, og ikke har kærligheden for musikken længere.. desværre
Kan ikke se hva det hårde er i det jeg sagde. Han er absolut ikke blandt dk's bedste dj's. Folk som Kjeld T, Tim Andresen, T.O.M eller Static og noize (hvis man tager nogle af vores dygtige hiphop dj's med) + mange andre er da langt bedre end ham. At han er dj booker forskellige steder gør ham jo ikke en god dj. Han er sikkert god i breum stilen aka. trainwrecking megamix stilen, men det har aldrig sagt mig særlig meget medmindre det er en hiphop dj det gælder som fx. static eller noize.

Men er da ked af hvis det lød hårdere end jeg mente det...
stefanbabz
Geografisk sted: Denmark

Re:

Indlæg af stefanbabz »

Fairground skrev:Det er blevet smart at sige man er dj og vi er praktisk talt ved at drukne i hans slags i kbh.

Helt enig her, der er for mange der sidder og limewire / torrenter den, køber en billig cd mappe og kalder sig hotshot dj! hvilket jeg synes er uacceptabelt. Musik skal købes, hvad end det er digitalt eller ej!
im a sucker for house music
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Re: Re:

Indlæg af FrZ »

stefanbabz skrev:
Fairground skrev:Det er blevet smart at sige man er dj og vi er praktisk talt ved at drukne i hans slags i kbh.

Helt enig her, der er for mange der sidder og limewire / torrenter den, køber en billig cd mappe og kalder sig hotshot dj! hvilket jeg synes er uacceptabelt. Musik skal købes, hvad end det er digitalt eller ej!
Hvordan fanden hænger ens moral sammen med ens evner? Giver dig ret i, at musik bør købes, men det betyder vel ikke, at man automatisk bliver en dårligere dj, hvis ikke man gør det? Mærkelig logik.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Envar

Re: Hvem er Anders K

Indlæg af Envar »

Jeg kan ikke rigtig lige se hvad "der er for mange der sidder og limewire / torrenter den, køber en billig cd mappe og kalder sig hotshot dj!" har med selve DJing at gøre? Eller er det måske fordi du har ondt i røven over du har brugt tusinde af kroner på lovligt musik, hvilket jeg har alt respekt for, hvor det så nu bliver leaked som slik til børn, hvor du så sidder tilbage som taberen i dette spil. Stop den tanke med, at fordi man er ulovlig, så man 100% værre end fyren med rent skin.
I'm bringing sexy back - envaR!
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

Tror nu ikke han har ondt i røven, eller føler sig snydt eller som en taber, fordi han har investeret i musik, som andre ikke har. Det handler vel om ens egen samvittighed overfor sig selv, og ikke overfor andre. Og så princippet i, at man tjener penge på noget, man har anskaffet sig ulovligt. At være DJ hvor man spiller musik, man har hentet på torrent/limewire (som i øvrigt næsten altid er elendig kvalitet) er principielt det samme som at videresælge hælervarer, eller nogle man selv har stjålet ved at begå indbrud; man tjener penge på noget, man har anskaffet sig ulovligt.

Ovenstående er mine egne ord, ikke nogle af dem der før er blevet citeret her i tråden.
Billede
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Ahhh Sunny. Du ligestiller hæleri med dj'ing - hvis varerne er fremskaffet på anden vis end ved legalt salg. Det synes jeg lige er presse citronen - om personen henter på limewire eller sidder i scene-grupper er jo også underordnet.

Synes at djs skulle få alt musik gratis, da de om nogen står og laver gratis reklame for kunstnerne - det i sig selv er god nok grund til at "stjæle" musikken. Mange kunstnere ville slet ikke være noget, hvis ikke det havde været for djsne.

Når det er sagt, er jeg altid mere pro at købe musik, end at stjæle det. Køber selv mange plader, og sådan vil jeg nok fortsætte. Kan dog slet ikke sætte mig ind i mp3-download :S
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

FrZ skrev:Synes at djs skulle få alt musik gratis, da de om nogen står og laver gratis reklame for kunstnerne - det i sig selv er god nok grund til at "stjæle" musikken. Mange kunstnere ville slet ikke være noget, hvis ikke det havde været for djsne
Sådan er virkeligheden også. De, der er de allermest skinhellige er dem, der ikke selv skal dykke i lommerne for at få de nyeste nye mp3'er.
Billede
Envar

Indlæg af Envar »

Nu hentydte jeg også mere til konklusionen: Fordi en DJ downloader, er han værre teknisk end en der ikke gør? Det lyder jo lige så nonsens som det er!
I'm bringing sexy back - envaR!
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

Jeg tror nu det er dig, der har misforstået noget ;)
Billede
Fairground
CA Party Freak

Indlæg af Fairground »

Ved ik' lige hvor den her diskussion blev drejet hen på mp3 download, men det var hvertfald ikke det jeg mente!
Brugeravatar
steffwell

Indlæg af steffwell »

Anders K er en dygtig fyr, lærte ham at kende til en fest jeg var booket til, dengang silo52 stadig lå der. Vi spillede back2back en times tid og det er vel omtrent ca 3-4 år siden..

Han har rykket sig virkelig meget ikke kun med djing men også med at producere musik, der findes mange dygtige djs i dk og i mange forskellige genrer. En skarp dj er vel en der kan være alsidig og finde ud af at trykke på de rigtige knapper de rigtige steder, det handler om timing og udstråling, også selvfølgelig om at kunne læse sit publikum...

der findes virkelig mange djs i Dk som ligger på et middel nivau men de bliver bedre og bedre, tim andresen, kjeld tolstrup har også startet et sted. rune rk,Kato & breum er et godt eksempel på hvor langt man kan komme inden for mainstream house i danmark, de har virkelig skabt sig et navn på kort tid.

Mp3: Jeg havde en pladebutik med vinyler og dj grej for et par år tilbage der hed spinnmusic, hvis folk er så trætte af digitalt røveri hvorfor solgte jeg så ikke flere vinyler? :-) jeg er helt med på den bølge med digital download og har lagt en formue hos www.beatport.com og andre DL sites, jeg synes i bund og grund det er fair at hente bootlegs og mashups som ikke kan købes fair & square, folk der ligger dem ud prøver at få sig et navn og i er med til at hjælpe dem. Chartattack ville få røven på komedie hvis koda & ifpi bare var en lille smule vågne så den lukker vi bare der
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

djmazi12 skrev:hey har hørt meget om Anders K skulle være en af Danmarks bedste deejays. har prøvet at søge lidt på youtube efter ham, uden held. Hvis der er nogen der ved hvor man kan høre nogle af hans værker ville det være cool
Her er et mix fra ham - så kan du selv vurdere :)

Dasko Mix Tape By Anders K: http://www.zshare.net/audio/60969546f9f99506/
Da Clown
DJ
Geografisk sted: In Da MiX

Indlæg af Da Clown »

ja, må sige hvis det er lavet på en pult, og ikke som noget klippe/klister... så tager jeg sku hatten af for hans mix-talent, der er der vist ikke noget at sætte finger på :)
cyrus
Geografisk sted: Jaa..... Lige der hvor det sker...

Indlæg af cyrus »

Da Clown skrev:ja, må sige hvis det er lavet på en pult, og ikke som noget klippe/klister... så tager jeg sku hatten af for hans mix-talent, der er der vist ikke noget at sætte finger på :)

Den vogn hopper jeg også med på. sku det være at det er live stream så tager jeg også hatten af for ham. SÅ har man sku talent.
Celebrate Your Life With House
frejkrt

Indlæg af frejkrt »

han er resident på 8'eren nu
Besvar