YouSee 50 Mbit/4 Mbit, kr. 499,-

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

nco
Site Admin
Kontakt:

YouSee 50 Mbit/4 Mbit, kr. 499,-

Indlæg af nco »

I forbindelse med lanceringen af gratis digital-tv fra YouSee, så var jeg lige et smut forbi deres hjemmeside her til formiddag. Jeg kunne ikke lade være med at bemærke deres 50/4 internet-forbindelse.

Er der nogen som har det her inde?
  • Er det stabilt?
  • Har man fast IP? Eller skifter i ny og næ?
  • Er 200 Gb overhovedet nok (fair-use grænse)
Mere info:
http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv_priv_inet_50
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Brugeravatar
JayJay^^
Geografisk sted: Nord

Re: YouSee 50 Mbit/4 Mbit, kr. 499,-

Indlæg af JayJay^^ »

Jeg kørte med Yousee på et tidspunkt, dog ikke den hastighed, men kan da lige give min mening til det.
1. Ja, jeg synes det var meget stabilt og kørte godt, hastigheden var højere end på en ADSL linie.
2. Ved ikke hvordan det er nu, men jeg havde ikke fast ip, men jeg skiftede heller ikke ip, mener så længe man ikke slukker modem i en given periode (vist 24 timer) så beholder man samme ip, jeg skiftede ihvertfald ikke mens jeg havde det, men kan man ikke betale for fast ip ?
3. Lyder til og være ok, men tror hurtigt der kan ryge det igennem på en måned uden man ved det :)
<---------------------------->
§1 I'm always right
Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Du skal ikke hente ret mange spil og film før du vil komme i problem med grænsen på 200 gb.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

200 GB. Om ugen? Ellers er det åndssvagt :D

(Sagt af en der kun har 20 mbit. Med 50 kan du halvere min kommentar ovf)
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Jeg synes nemlig også at 200 Gb lyder lige i underkanten. Nej, jeg holder mig bare til min 10/1 forbindelse fra Cybercity. Det er desværre alt de kan levere her hvor jeg bor. Men jeg er nu godt tilfreds med de services de udbyder udover det. Men alligevel.. 4 mbit i upload kunne nu være skønt.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Down1
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Man kan hos Stofa købe en 50/2 mbit til 399 men den er så med frit forbrug.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

naRf

Indlæg af naRf »

Down1 skrev:Man kan hos Stofa købe en 50/2 mbit til 399 men den er så med frit forbrug.
Synes det er væsentligt at nævne Stofanets dejlige lille 'op til' f.eks. 50 Mbit.
Billede
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Alle ISPér har en "op til" på deres linie.
50 er det teoretiske max, og det opnåes langt fra hver gang. Derfor vil du hos en hver ISP se at der et eller andet sted står Op til xx mbit.
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Mail: Hvad med CC/Telenor, de holder vel også styr på hvor meget data der flyder igennem kundernes linie hver måned gør de ikke? Hvor meget brugte jeg i juli fx? :)
nco\\ CHART ATTACK 1999
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Det er ikke noget jeg umiddelbart kan finde frem. Så skal jeg have fat i vores NOC.
Men vi er også ligeglade med hvor meget trafik du bruger. CC har aldrig brugt max - og tvivler på det kommer nu.
Zivago

Indlæg af Zivago »

Er det tilbud fra YouSee ikke dyrt ?.
Du kan få 40 / 40 Mbit for 399 kr hos elselskaberne. (Fibernet). Altså lige stor up og download !. Og der er da ikke nogen begrænsning i datamængden man må hente.
En fordel ved fibernet er også, at man får den båndbredde man betaler for. Ikke noget med fratræk af hastighed grundet overhead, eller at f.eks en 8 Mbit - kun kører 6 - 7 Mbit "i real life".
(Du kan også få 60 / 60 Mbit - hos elselskaberne. Men det er alt for dyrt)

Zivago
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Zivago skrev:Er det tilbud fra YouSee ikke dyrt ?.
Du kan få 40 / 40 Mbit for 399 kr hos elselskaberne. (Fibernet).
Jo, hvis man sammenligner med fiber er det dyrt. Men hvor mange procent i Danmark kan få fiber? Det er stadigvæk ikke ret mange, og fx der hvor jeg bor kan Cybercity knapt leverer noget tilfredsstillende. Så det svinger absolut. Men tro mig, havde den ejendomsforening jeg bor i kunne skabe flertal, så havde jeg også siddet på en 50/50 fra Dong eller noget i den stil. Men sådan er det desværre bare ikke.

Derfor var YouSee en mulighed i stedet.
nco\\ CHART ATTACK 1999
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Altså prisen for at grave fiber ned i storbyen ville påvirke elselskabernes pris så voldsomt, at de slet ikke ville kunne være konkurrencedygtige længere.
Så længe de holder sig på landet og kun bevæger sig ind i byerne, når der i forvejen er kæmpe grave arbejde, så kan de godt konkurrere på priserne (og i de fleste tilfælde vinde)

Jeg ville klart heller have en fiber linie, men chancerne for at den finder vej ind til østerbro i aalborg - er ret lille.
Men lad os nu se hvor lang tid elselskaberne kan holde priserne nede, de fleste af dem har det økonomisk ringe og firmaer som midtvest bredbånd er jo allerede gået i betalingsstandsning. Det er dyrt at drive forretning, når ens investeringer først er tjent ind om tidligst 30-40 år. Specielt når man skal regne med at man bruger penge på at gøre det muligt for f.eks 50k at få produktet, men kun 15k hopper på.
Zivago

Indlæg af Zivago »

DjMail skrev:Altså prisen for at grave fiber ned i storbyen ville påvirke elselskabernes pris så voldsomt, at de slet ikke ville kunne være konkurrencedygtige længere.
Så længe de holder sig på landet og kun bevæger sig ind i byerne, når der i forvejen er kæmpe grave arbejde, så kan de godt konkurrere på priserne (og i de fleste tilfælde vinde).
Ja - det er dyrt at grave ned i storbyen. Men det betyder da ikke de ikke har gjort det .
F.eks. graver NRGI løs og leverer da allerede fibernet flere steder i Århus og omegn. (Århus er da såvidt jeg ved en storby :-) )

Rigtig mange el-selskaber har efterhånden gravet kabler kabler ned i provisbyerne ( både de store og meget små), hvor de er temmelig konkurrencedygtige - akkurat som de er i landdistrikterne.
Deres store fordel er jo, at de kan levere en meget høj hastgihed, uden at have det problem som kobberbaserede adsl udbydere desværre har: Nemlig at afstanden til centralerne bestemmer din max hastighed.

Det er da rigtigt at el-selskaberne er økonomisk hårdt spændt op, og der er et par selskaber som har fået nogle økonomiske øretæver af format. Det er sindsygt dyrt at skulle etablere et fremtidssikret fibernet. Men det har været på tale fra politisk side, at give elselskaberne økonomisk hjælp, fordi andre internet leverandører ikke kan levere høje hastigheder til yderområder, og det er der brug for fremtiden - da politikkerne ønsker at flere og flere ting skal foregå elektronisk. De høje hastigheder som man ønsker for fremtiden, kan kun leveres til yderomårder via fiber.

Akkurat som diverse internet udbydere i mange år har lejet sig ind på kobbernettet, så mener jeg at internetudbyderne i fremtiden bør leje sig ind på de fibernet som elselskaberne har gravet ned, så alle kan få fremtidsikret datanet.

P.S: fiber2you.com leverer da vist fiber overalt i Ålborg. Men det er vist kun til foreninger, firmaer osv. Men man kan vel prøve at kontakte dem, og høre om de kan tilbyde noget til private, og til hvilken pris osv.
Når fiber2you.com åbenbart kan tilbyde internet i Ålborg, så må hovedfiberne da være gravet ned.

Og kan i nu have en helt fantastisk weekend :D :D :D :D
Zivago
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Som jeg siger, så graver elselskaberne kun fiber ned i de området hvor der i forvejen er omfattende gravearbejde - da de så kan få lov til at grave ned til den pris det koster deres mandskab. De skal ikke betale kommunen kroner for overvågning fra teknisk forvaltning osv. Det samme gør TDC.

Det er fint at NRGi har lagt fiber ned tl 10.000 hustande i århus, men der er langt til at gøre dem konkurrence dygtige på landsplan.
Fiber2you kan levere til alle, det har de påstået i langt tid - men samtidig har de givet mange afslag under devisen "det vil blive en for stor omkostning for kunden".

Fibernettet er da klart vejen frem, og jeg tror at et firma som Dong kommer til at være mega players på det marked, og de gør det ret billigt for sig selv lige i tiden - de opkøber de fibernet som elselskaberne pludselig ikke har råd til - plus de tager en hver chance for at ligge ned i storbyerne.
Problemet med hastighederne på landet bliver mindre og mindre - og derfor tvivler jeg på nogen form for støtte fra staten.
Med VDSL2+ vil de folk som før kun, kunne få 2 mbit på adsl2+ - pludselig kunne få 8-12mbit. Og sidst jeg læste udtalelse fra regeringen, så ville de sikre alle havde 6 mbit til rådighed.

Jeg tror fremtiden bliver et kæmpe mix af fiber, kobber og boligforeningernes hybrid løsninger.
Samt nogle hårdt pressede 3g og 4g antenner.
Zivago

Indlæg af Zivago »

Ja DjMail - vi er jo faktisk enige et langt stykke af vejen, og VDSL2+ vil da rigtigt nok hjælpe en del på hastighedsproblemet på kobberet - ved download. Upload er stadig for langsom. (vi skal væk fra asymetriske forbindelse - efter mine mening). Iøvrigt skal det nævnes, at VDSL2+ "kun" kan holde en hastighed på 50 Mbit - ved en afstand på max 1.6 Km fra centralen. Afstande derover er som en almindelig ADSL 2 forbindelse (check selv spec. på nettet). Der vil nok stadig blive problemer med sløve hastigheder på kobber i yderområderne. Det er de færreste der bor indefor et par km fra en central. Men altså - VDSL2+ er jo rigtig nok et langt skridt på vejen.
Det sidste jeg mener at huske at have hørt fra politikkerne, er nu godt nok 20 Mbit. Men politikere har det jo med at skifte mening. Så hvad de mener den dag i dag - det ved jeg ikke.
Jeg håber virkelig du får ret i, at fiberen som elselskaberne graver ned, for fremtiden også bliver brugt af andre end el selskaberne. Fiber er den rigtige vej frem.
3G og 4G nettene må jeg indrømme at jeg ikke har meget til overs for. Dækningen / stabiliteten er ikke god nok. Jeg har oplevet utrolig mange steder i danmark, hvor 3G modemet kobler over på det "normale" netværk - så hastigheden går ned på 256Kb - istedet for f.eks. 3 - 4Mb. Det er ulideligt. Jeg har prøvet mobil bredbånd på min bærbare fra flere udbydere, men har nu droppet det - da det slet ikke kan leve op til mine forventninger.

Men som sagt - vi er faktisk ret enige et godt stykke af vejen. :-)

Zivago
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Altså VDSL2+ falder jo teoretisk hurtigere end adsl2+ gør i forhold til afstand - men grundet den højere udgangs hastighed giver det lidt mere i ydre områderne (og ja jeg kan godt tjekke specs på nettet - eller her på mit skrivebord på arbejdet, der ligger de begge udprintet) Jeg er ikke et sekund i tvivl om at ISPér som primært er på kobber nu, vil bruge fibernettet og omvendt - og det sker jo sådan set allerede mellem dong og telenor. Telenor er service provider på mange dong kunder og omvendt. Det vil selvfølgelig blive udbygget i kraft med at fiber bliver udbygget.

Jeg synes at kunne huske at vi fik 6mbit at vide til et seminar for nogle måneder siden - men igen, det er ikke noget jeg er 100 på.
Men modsat, så har en alm husstand ikke brug for en kb over 10mbit. Med mindre de vil ha IP TV - men det er næppe noget staten vil ind og blande sig i.

Men personligt tror jeg at vi vil se at elselskaberne og de "klassiske" ISPér vil begynde at arbejde mere og sammen i form af bytte af kobber og fiber. Forhåbentlig vil vi opnå en form for hybrid dækning.
Jeg vil give dig ret i at de mobile tilbud, 3g osv ikke er verdens mest stabile - men der kommer støt flere og flere master med 3g ihvertfald fra telenor og samtidig bliver signal styrken også forbedret. 4g skulle angiveligt have en længere rækkevidde og samtidig være voldsomt meget hurtigere.
Dog har jeg haft positive oplevelser med mit 3g her i aalborg, men der er også ok dækning her i aalborg.
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Ellers må jeg vente på at Fullrate kommer med deres VDSL.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Down1
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Tyvstjålet fra newz.dk:
En kilde hos Fullrate afslører endvidere, at der er tale om VDSL-teknologien (Very high bitrate digital subscriber line), som vil anvende det nuværende kobber. Kilden kunne også fortælle, at der kommer to nye hastigheder:

40/40 Mbps
60/60 Mbps

Fullrate skulle begynde udrulningen i næste måned.

Brugeravatar
Vega
MegaMixers.com

Indlæg af Vega »

Zivago skrev:Er det tilbud fra YouSee ikke dyrt ?.
Du kan få 40 / 40 Mbit for 399 kr hos elselskaberne. (Fibernet). Altså lige stor up og download !. Og der er da ikke nogen begrænsning i datamængden man må hente. (Du kan også få 60 / 60 Mbit - hos elselskaberne. Men det er alt for dyrt)
Ja, at fiber er synkrone forbindelser er supersweet, og prismæssigt kan ingen lege med.
Jeg tror dog ikke du har ret i at 60/60 er for dyrt når vi snakker fiberudbydere.. Jeg tror da også at 100/100 snart kommer på markedet. Derover, er det bare et spørgsmål om markedet er der - og om folks netværkskort kan trække lortet.
Besvar