bluray disc VS. r264

Mangler du en film? Hvordan ripper man en DVD? Hvor anskaffes DivX henne? Alle film- og tvrelaterede spørgsmål og ønsker stilles i dette område.

Redaktør: Moderators

Besvar
hindsberg

bluray disc VS. r264

Indlæg af hindsberg »

Hey,

kan ikke blive enig med mig selv...

er billedkvaliteten bedre når jeg downloader en fuld bluray disc, i forhold til et 264 rip?

ved godt nogle rips er bedre en andre, men generely er 264 i samme super kval:)

umidbart ligger bluray disc på 25-45 gb hvor rip'ne er omkring 8 gb.

er det menu, extras, audio osv der fylder så meget, eller er der forskel?
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Re: bluray disc VS. r264

Indlæg af QrazyLeg »

Der er både komprimeret i lyd og billede. Sandsynligvis også lidt ekstra, men ikke det helt store. Højst en 4GB. Du kan prøve at tonse det igennem et bitrate analyseværktøj.

Men afspiller du det fra en computer til tv, så skal der være et noget heftigt lydkort i før du kan høre forskel på de mange gb, og din skærm skal sandsynligvis også være af en markant størrelse (42" og derover).
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
wernermeyer

Indlæg af wernermeyer »

Jeg ser en del blu-ray rips, og originale blu-ray film, på en 46" skærm. Jeg synes tydeligt man kan se forskel på et rip, og den originale blu-ray. Jeg synes forskellen ses bedst ved de animerede film, Bolt, Kung Fu Panda osv..
Jeg har ikke set et full blu-ray rip endnu, så ved ikke om de savner noget i forhold til original discen. Men det burde ikke.

Som Qrazyleg skriver skyldes den lille størrelse på rippet, som du selv siger ca. 8 gb, at lyd og billede er komprimeret. I mine øjne, kan de ikke måle sig med en original film.
Brugeravatar
mimic
Geografisk sted: Some albanian mountains
Kontakt:

Indlæg af mimic »

Man kan aldrig komme op på den samme kvalitet i et rip.
Forskellen på x264 og en Blu-Ray skive kan ses, men hvis du ikke er specielt kræsen hvad angår kvalitet, så er x264 fint.

Jeg ser selv x264 rips på en 42" skærm og x264 har til tider lidt problemer i meget mørke scener, men ellers klager jeg ikke - Alt slår et DVDrip!
Billede Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?
Besvar