Gyser i har set med flest "overraskelser"

Mangler du en film? Hvordan ripper man en DVD? Hvor anskaffes DivX henne? Alle film- og tvrelaterede spørgsmål og ønsker stilles i dette område.

Redaktør: Moderators

Besvar
nastyinc

Gyser i har set med flest "overraskelser"

Indlæg af nastyinc »

Hej. Jeg leder efter en gyser, som gør det der når man får et ordenligt chok. Evt. pludselige sceneskift osv, i ved nok hvad jeg mener..

Har i nogle film i tankerne, som i kan anbefale? :twisted:
Kærlighed ? Ja hva' tror du selv kælling !
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Re: Gyser i har set med flest "overraskelser"

Indlæg af FrZ »

... stort set _alle_ gysere er således? Nogen er mere gore-prægede og andre er mere spændings-prægede, men all in all er alle gysere chok-prægede pr. definition. Især nyere film efter 2000 kører ekstremt på chok-effekten.

Kan dog ikke hjælpe dig med en specifik, da jeg ikke sådan får chok af dem mere (barndomsskade). Man ved jo præcis, hvornår der sker noget (musik, stemning, vinkel mv.) og så det faktum, at jeg ikke så andet end gyserfilm i mine unge teenage år :S
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Fairground
CA Party Freak
Geografisk sted: ..::CPH::..

Indlæg af Fairground »

What lies beneath("Under overfladen" på dansk) <- ADVARSEL Trailer spoiler filmen

The Ring

White Noise

The Haunting in Connecticut

The Orphan

Strangers
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
bpm
Geografisk sted: TPD APG

Indlæg af bpm »

Jeg har lige købt mirrors på bluray, og det kan godt anbefales. Der er dog også et par klamme scener i, som jeg næste selv var ved at kigge væk fra. ( er normalt ikke sart )
Men nu betyder lyden også en del ved gys, og der er ikke noget ved at se gys på et gammelt tv og så uden surround. Så kan det være lige meget...
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

Hvad med Hostel?
Billede
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Evt. kig i den japanske verden. The Ring, The Ring 0, er fantastisk. Dark Water, The Grudge, Kairo, Memento Mori (Den kan DjMail skrive en længere stil om, hvor fantastisk den er :))
What Lies Beneath er klart noget af det bedste fra den amerikanske verden synes jeg. The Amityville Horror er også et godt bud. Både den originale fra 1979 men faktisk også remaken fra 2005 (der er mange udgaver af filmen, men de resterende er jeg ikke så meget for. Det er simpelthen for dårligt skuespil.

I en lidt anden genre er The Texas Chainsaw Massacre og The Hills Have Eyes. Sidstnævnte er genial. Remaket der udkom fra et par år siden er dog lidt for plat, men absolut også seværdig.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
LeG0lAsDK
Opera anmelder

Indlæg af LeG0lAsDK »

Rødt chok fra 1973, aldrig nogensinde før har Venedigs gader været så klamme....

Det kan godt være at den ikke er så huhej vilde dyr nymoderne gyserfilm, men fuck den er jo så fed....
Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

QrazyLeg skrev:Evt. kig i den japanske verden. The Ring, The Ring 0, er fantastisk. Dark Water, The Grudge, Kairo, Memento Mori (Den kan DjMail skrive en længere stil om, hvor fantastisk den er :))
What Lies Beneath er klart noget af det bedste fra den amerikanske verden synes jeg. The Amityville Horror er også et godt bud. Både den originale fra 1979 men faktisk også remaken fra 2005 (der er mange udgaver af filmen, men de resterende er jeg ikke så meget for. Det er simpelthen for dårligt skuespil.

I en lidt anden genre er The Texas Chainsaw Massacre og The Hills Have Eyes. Sidstnævnte er genial. Remaket der udkom fra et par år siden er dog lidt for plat, men absolut også seværdig.
Enig hele vejen. Koreanske Two Sisters http://www.imdb.com/title/tt0365376/ følger godt med. Der kom en US remake for kort tid siden "The Uninvited" Spring den over og snup originalen for en rigtig god oplevelse. Og et godt norsk gys faktisk, Fritt Vilt http://www.imdb.com/title/tt0808276/

Et par andre gode gysere kunne være Exorcist http://www.imdb.com/title/tt0070047/, Rosemary's Baby http://www.imdb.com/title/tt0063522/ og Psycho http://www.imdb.com/title/tt0054215/. To sidste mest pga genial iscenesættelse - ikke så meget fx :) Og filmen jeg aldrig fik set færdig fordi den var for væmmelig, The Decent http://www.imdb.com/title/tt0435625/ Igen. Hold dig fra US remaket :)
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Hitchcock er altid leveringsdygtig inden for genren. Vertigo og Psycho er jo noget af det bedste af den slags. Apropos Vertigo, så skal man også se Mulholland Drive af David Lynch. Der er så mange referencer til Vertigo i den film. Vertigo er ikke det man betegner som en gyser i dag, men da den kom ud i 1958 var den mindblowing scary.

David Lynch er i sig selv god til det overraskende moment. Dog er der mere tale om gyser, og som biografgænger venter man altid i spænding. Han har stået bag The Elephant Man, Blue Velvet, Mulholland Drive og senest Inland Empire. Fire film i absolut særklasse. De fleste TV-seere kender ham som personen bag Twin Peaks.

Stanley Kubrick er en anden, der kunne finde ud af at levere ubehagelige scener. The Shining står som en et trofæ i sig selv, men han har lavet mange andre fantastiske film. Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb, Full Metal Jacket, 2001: A Space Odyssey, og den meget oversete Eyes Wide Shut.
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

QrazyLeg skrev:... og den meget oversete Eyes Wide Shut.
Ahh, er det ikke at presse citronen, at kalde den overset :S
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

FrZ skrev:Kan dog ikke hjælpe dig med en specifik, da jeg ikke sådan får chok af dem mere (barndomsskade). Man ved jo præcis, hvornår der sker noget (musik, stemning, vinkel mv.) og så det faktum, at jeg ikke så andet end gyserfilm i mine unge teenage år :S
Har det på præcis samme måde. Det er yderst sjældent, at jeg bliver vildt overrasket over en chokeffekt, fordi jeg har set så mange af den slags film, at jeg genkender alt det, der kommer op til. Sådan er mange gyserfilm desværre ens, og jeg synes det er svært at finde nogle, der virkelig skiller sig ud fra mængden.
Billede
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Gyserfilm har aldrig været min favorit genre, men jeg vil alligevel nævne en enkelt film,
som jeg - trods gyset - altid har holdt meget af : April Fool´s Day fra 1986.

Man kan vel nærmest betegne den ´Gyser-komedie´, men der er alligevel en god håndfuld søde chock i den.
Den er nok mest kendt på sine lidt pludselige skift, og især en twisted ending ;) - og det er jo præcis det Du efterlyser.

Filmen er iøvrigt inspireret af en Agatha Christie roman : `And then there were none...´ (fortæller en smule om plottet i filmen ;))

Billede
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

FrZ skrev:
QrazyLeg skrev:... og den meget oversete Eyes Wide Shut.
Ahh, er det ikke at presse citronen, at kalde den overset :S

Jo inden for generel film er det vel egentlig. Men synes altid den er udelukket når man snakker om Kubrichs bedste værker. Og den er simpelthen så genial. Subjektivt all the way, men fuckelifuckfuck den er god.
Besvar