Kender i det, man hører en sang i radioen, genkender den og vil straks skrive lyrics in på google for at finde den.
Her kommer så mit problem, sangen vil jeg tippe til at være fra halvfemserne og der er en kvinde der synger(lyrics kunne jeg ikke få fat i), og en mand der ytrer følgende som "omkvæd": Hai ai aaah ohh aaah aiii ahhh.
Noget i den retning i hvertfald, hjælp hvis i kan
Req: Mærkelig sang (så må der grines)
Redaktør: Moderators
Re: Req: Mærkelig sang (så må der grines)
Enigma - Return to innocence?
super fed musikvideo, i øvrigt
super fed musikvideo, i øvrigt
Her må jeg så takke stort!!
Forleden mindes jeg lige dette "omkvæd".. Har i lang tid vidst at det er Enigma der har lavet det, har bare aldrig kendt titlen.. Så tusind tak for det
Forleden mindes jeg lige dette "omkvæd".. Har i lang tid vidst at det er Enigma der har lavet det, har bare aldrig kendt titlen.. Så tusind tak for det
-
Nå... Et lille trip down memory lane. Fandt lige den første cd jeg købte som 7 årig knægt frem. Det var Absolute Music 5, købt i begyndelsen af 1994. Derpå ligger Enigma - Return to Innocence. Den er rippet i 320 kbps fra original cd, så det bliver nok ikke bedre.
Den kan hentes her Download here
Den kan hentes her Download here
Uhh Enigma - det er musik
Jeg synes da lige i skulle have CDM af dette nummer.
I kan hente det på: http://rapidshare.com/files/303458426/E ... 3.rar.html
Enigma består af Sandra og Michael Cretu. Michael var hendes producer, som hun giftede sig med i 1988. Udover at være producer, har Michael også haft en del solo hits.
Sandra kender de "ældre" herinde, som en lækker sangerinde, der havde en hel del fede monster hits i 80érne. Før hun gik solo, var hun med i gruppen der hed Arabesque, som også havde flere enkelte hits.
Enigma´s album er i en helt klasse for sig. Det er musik med sjæl. Et af deres album findes i en speciel remix udgave, som er helt fantastisk. Det er albumemt: Love, Sensuality and Devotion - The Remix Collection.
Men alle deres albums kan kraftigt anbefales, akkurat som alle Sandras og Michael Cretus egne udgivelser.
Jeg har engang været til koncert med Enigma i Hamborg. Det var helt fantastisk oplevelse, med masser af magi i sceneshowet.
God weekend.
Zivago.
Jeg synes da lige i skulle have CDM af dette nummer.
I kan hente det på: http://rapidshare.com/files/303458426/E ... 3.rar.html
Enigma består af Sandra og Michael Cretu. Michael var hendes producer, som hun giftede sig med i 1988. Udover at være producer, har Michael også haft en del solo hits.
Sandra kender de "ældre" herinde, som en lækker sangerinde, der havde en hel del fede monster hits i 80érne. Før hun gik solo, var hun med i gruppen der hed Arabesque, som også havde flere enkelte hits.
Enigma´s album er i en helt klasse for sig. Det er musik med sjæl. Et af deres album findes i en speciel remix udgave, som er helt fantastisk. Det er albumemt: Love, Sensuality and Devotion - The Remix Collection.
Men alle deres albums kan kraftigt anbefales, akkurat som alle Sandras og Michael Cretus egne udgivelser.
Jeg har engang været til koncert med Enigma i Hamborg. Det var helt fantastisk oplevelse, med masser af magi i sceneshowet.
God weekend.
Zivago.
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
Ja, helt enig med Zivago - Sandra & Enigma er klasse - total chillout i retro mode
Kan udemærket huske da deres første album - MCMXC a.D. - kom i 1990.
Da var det, på trods af det langsomme, men meget melodiøse og ultra lyttevenlige arrangement,
ufatteligt populært, også på diskotekerne.
Der var bare ikke ret mange der faktisk vidste hvem der havde lavet musikken - eller i det hele taget, hvad bandet hed...
Så derfor gik mange ønsker på "Den med munken".
Og det var naturligvis med ref. til det Gregorianske munkekor de benytter sig af,
på især Sadeness, som var den helt store Top40 basker.
Return to innocence er fra album nummer 2 - The Cross of changes - der kom i 1993.
Stilen er den samme, og det er bestemt ikke ringere end det første album.
Med sig, trak Enigma iøvrigt en stribe mere eller mindre kendte acts, som benyttede sig af
folks opmærksomhed på denne type musik - ERA er et godt eksempel herpå.
Selvom vi her i norden, ikke har så meget focus på Enigma længere, er de stadig utroligt aktive.
7 albums er det blevet til (+ div. remix/samplere/singler/etc), hvor af det seneste album
Seven lives, Many faces kom sidste år.
De har en meget omfattende homepage, og hvis I skulle få lyst til bare at lytte til noget af musikken,
så tjek lige Enigma Jukeboxen ud http://www.enigmamusic.com/jukebox/index.html
Kan udemærket huske da deres første album - MCMXC a.D. - kom i 1990.
Da var det, på trods af det langsomme, men meget melodiøse og ultra lyttevenlige arrangement,
ufatteligt populært, også på diskotekerne.
Der var bare ikke ret mange der faktisk vidste hvem der havde lavet musikken - eller i det hele taget, hvad bandet hed...
Så derfor gik mange ønsker på "Den med munken".
Og det var naturligvis med ref. til det Gregorianske munkekor de benytter sig af,
på især Sadeness, som var den helt store Top40 basker.
Return to innocence er fra album nummer 2 - The Cross of changes - der kom i 1993.
Stilen er den samme, og det er bestemt ikke ringere end det første album.
Med sig, trak Enigma iøvrigt en stribe mere eller mindre kendte acts, som benyttede sig af
folks opmærksomhed på denne type musik - ERA er et godt eksempel herpå.
Selvom vi her i norden, ikke har så meget focus på Enigma længere, er de stadig utroligt aktive.
7 albums er det blevet til (+ div. remix/samplere/singler/etc), hvor af det seneste album
Seven lives, Many faces kom sidste år.
De har en meget omfattende homepage, og hvis I skulle få lyst til bare at lytte til noget af musikken,
så tjek lige Enigma Jukeboxen ud http://www.enigmamusic.com/jukebox/index.html
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .