iTunes Store - uden at installere iTunes

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
nco
Site Admin
Indlæg: 6930
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:20
Kontakt:

iTunes Store - uden at installere iTunes

Indlæg af nco »

Jeg hader iTunes. Altså programmet. Men det kan være meget interessant hvad der er i iTunes Store og det har hidtil ikke været muligt uden at installere programmet. Men første hit på Google gav dette. Kunne være andre havde dette behov også.

iTunes Store (WITHOUT iTunes installed):
http://app-store.appspot.com

Læs evt. mere her:
http://www.labnol.org/software/browse-i ... ware/6657/
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Brugeravatar
Raun
Indlæg: 488
Tilmeldt: 28 dec 2007, 18:16
Kontakt:

Re: iTunes Store - uden at installere iTunes

Indlæg af Raun »

Jeg plejede også at hade iTunes som pesten!
Men efter jeg skiftede til Mac, er jeg så småt begyndt at kunne enes bedre med programmet. Det eneste der irretere mig, er den måde iTunes laver en masse folder på min HDD, som jeg ikke er interesseret i.
Men klart en lækker lille ting du fandt der, kan hurtigt se den blive populær.
chreddy1
Request Limit Reached
Indlæg: 4408
Tilmeldt: 08 jan 2006, 18:40
Geografisk sted: 127.0.0.1

Re: iTunes Store - uden at installere iTunes

Indlæg af chreddy1 »

Helt klart brugbart.. Jeg er selv iTunes hader, så det kan højest sandsynligt bruges før eller siden.. Mange tak :)
Daffy^
Indlæg: 351
Tilmeldt: 15 jan 2003, 19:25
Kontakt:

Re: iTunes Store - uden at installere iTunes

Indlæg af Daffy^ »

Jeg hader også iTunes, men bruger det af nød pga. min iPod Touch og iTunes - men det er mig stadig en gåde hvorfor Winamp i mange mange år har haft en meget simpel feature der hedder 'sæt i kø', som iTunes helt basalt mangler.

Bevares, jeg kan da sætte den i kø i 'iTunes DJ', men det kræver så at jeg hører musik hele tiden via den feature og det vil jeg ikke, for det fungerer ikke særligt godt... Så please Apple, kig lidt på Winamps programkode og fix nu den kø-feature!

og så støtter jeg forresten også op om Rauns irritationspunkt, med at iTunes laver en helvedes masse mapper - jeg vil have én musikmappe med tre undermapper, hhv. dansk musik, singler og albums. Sådan har jeg altid haft det, og sådan kan jeg lide det...
Daffy
Brugeravatar
CCK^
Indlæg: 725
Tilmeldt: 24 sep 2003, 21:41
Geografisk sted: 9000 cement

Re: iTunes Store - uden at installere iTunes

Indlæg af CCK^ »

Daffy^ skrev:og så støtter jeg forresten også op om Rauns irritationspunkt, med at iTunes laver en helvedes masse mapper - jeg vil have én musikmappe med tre undermapper, hhv. dansk musik, singler og albums. Sådan har jeg altid haft det, og sådan kan jeg lide det...
Sidst jeg kiggede havde man mulighed for selv at administrere mapper lige så tosset man vil.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Re: iTunes Store - uden at installere iTunes

Indlæg af QrazyLeg »

Det kan man også stadigvæk. Men iTunes er og bliver et af de mest elendige programmer, med en masse bedre alternativer.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Brugeravatar
CCK^
Indlæg: 725
Tilmeldt: 24 sep 2003, 21:41
Geografisk sted: 9000 cement

Re: iTunes Store - uden at installere iTunes

Indlæg af CCK^ »

På windows ja :)
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Re: iTunes Store - uden at installere iTunes

Indlæg af QrazyLeg »

Ja det kører sikkert fint på Mac, men synes stadig det er et gyseligt program - uafhængig af platform.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
cyrus
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 05 jan 2008, 17:18
Geografisk sted: Jaa..... Lige der hvor det sker...

Re: iTunes Store - uden at installere iTunes

Indlæg af cyrus »

QrazyLeg skrev:Ja det kører sikkert fint på Mac, men synes stadig det er et gyseligt program - uafhængig af platform.
Kan ikke siges mere korrekt, og kort.

Har selv Iphone, og har i noget tid nu, faktisk stået med den overvejelse, om jeg sku sælge min Iphone og købe HTC'en
kun pga. Itunes, fordi du simpelhen ikke kan noget uden hver gang skal hive det latterlig skod program op af arkivet..
Celebrate Your Life With House
dwr
Moderator
Indlæg: 2795
Tilmeldt: 22 apr 2002, 02:44

Re: iTunes Store - uden at installere iTunes

Indlæg af dwr »

Jeg bruger iTunes på Mac med covers på alle albums, så jeg kan bladre igennem dem, som jeg bladrer igennem min CD-samling. Jeg synes cover-slide funktionen er elendig, men jeg er glad for deres "Grid" funktion.
Jeg administrerer selv alle mine mapper. De ligger på en ekstern harddisk som releases (jeg har dog slettet alle sfv/m3u filer - m3u fucker up når man loader det ind i itunes, så det loader dobbelt ind og når jeg tilføjer covers til filerne, så kan sfv alligevel være ligegyldige). Det fungerer glimrende. Jeg hører kun albums, så alle mine vinyl/cdm/cds/cdr/promo releases bliver ikke loader ind i iTunes. Dem bruger jeg alligevel kun, når jeg mixer.

Så har jeg genre opdelte playlists - på samme måde som min mappe struktur:

MP3
- Albums
- - Ambient + Chillout
- - Electronica + Breakbeat + Drum'n'Bass
- - Dance + House
- - Trance + Hardtrance
- - Pop + Rhythm'n'Blues + Mainstream
- - Oldies + Blues + Country
- - Rock + Hard Rock + Metal
- - Underholdning
- - Rap + Hiphop

- Singler (Ikke loadet ind)
- Usorteret (Ikke loadet ind)
- Mixes (Ikke loadet ind)
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
cyrus
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 05 jan 2008, 17:18
Geografisk sted: Jaa..... Lige der hvor det sker...

Re: iTunes Store - uden at installere iTunes

Indlæg af cyrus »

Nogen der kender til program som matcher noget ligende http://www.grooveshark.com som er muligt at installere som afspiller på pc'en. ?
Celebrate Your Life With House
Brugeravatar
CCK^
Indlæg: 725
Tilmeldt: 24 sep 2003, 21:41
Geografisk sted: 9000 cement

Re: iTunes Store - uden at installere iTunes

Indlæg af CCK^ »

Spotify er det bedste bud, men det kræver noget nørklen for at oprette en bruger (beskrevet her på forum i en eller anden tråd)

Er godt tilfreds med iTunes. Det kører super og har de funktioner jeg har brug for, hvor jeg især er glad for muligheden for at styre iTunes fra min telefon, hvis jeg står i køkkenet e.l. :)

Kan dog godt forstå folk der savner en rigtig køfunktion, da iTunes DJ er noget værre lort, men handler hadet til iTunes ikke mest af alt om følelsen af at det er sløvt og bloated?
cyrus
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 05 jan 2008, 17:18
Geografisk sted: Jaa..... Lige der hvor det sker...

Re: iTunes Store - uden at installere iTunes

Indlæg af cyrus »

OKay takker for budet, vil prøve at tjekke det ud..

Mit had til Itunes er af simpel grunde fordi det bruger flere kræfter end det burde, det er rodet lavet, og så er det så meget mangelfuld, end det burde være...
Synes bare det ku havde været lavet så meget nemmere, og simpel..

Måske appel trængte til at en stor del af deres kunder gik over til konkurenterne, så kunne det være de begyndte at bruge lidt mere tid på deres vare.
Celebrate Your Life With House
dwr
Moderator
Indlæg: 2795
Tilmeldt: 22 apr 2002, 02:44

Re: iTunes Store - uden at installere iTunes

Indlæg af dwr »

Det sjove er - har du lagt mærke til at størstedelen af mac-brugerne i den her tråd ikke har noget problem med iTunes?
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
cyrus
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 05 jan 2008, 17:18
Geografisk sted: Jaa..... Lige der hvor det sker...

Re: iTunes Store - uden at installere iTunes

Indlæg af cyrus »

dwr skrev:Det sjove er - har du lagt mærke til at størstedelen af mac-brugerne i den her tråd ikke har noget problem med iTunes?
Hvis den var til mig?
Så vil jeg da lige sige, kan godt forstå mac-brugerne ikke klager..
Har en ven som selv har en MacBook Pro og Iphone, og vil da også gerne indrømme at det bare køre nice.
Blir selv forelsket når jeg sidder med han's MacBook..
Den måde alle appel's vare køre mellem hinanden er simpelhen top klasse, uden tvil.

Men det ændre stadig ikke mit synspunkt på Itunes, jeg synes bestemt det er så elendigt.
og det kan ikke passe appel ikke kan lave det mere simpel, og genialt..

Det var så meget nemmer med min gammel nokia 5310 i sin tid.
Der satte du bare kabel mellem telefonen og computeren, og vupti så var det bare overføre, ligesom at overføre til USB-stik
Du havde også muligheden for at gøre det uden kabel, så skulle du bare køre over "bluetooth"
Det kunne jeg da godt havde tænkt mig også var muligt med iphonen.

Det er mig også en gåde hvorfor det ikke er muligt at man feks. kan tage over til en ven og så overføre det musik man har
på iphonen til vennen's computer..
Celebrate Your Life With House
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Re: iTunes Store - uden at installere iTunes

Indlæg af QrazyLeg »

dwr skrev:Det sjove er - har du lagt mærke til at størstedelen af mac-brugerne i den her tråd ikke har noget problem med iTunes?
Jeg tror det fremkommer af to ting.

1: Programmet kører ganske glimrende på OS X, og passer glimrende ind i designet.,

2: Det er måske det eneste reelle bud på en afspiller til OS X. Songbird ligger også og lurer i baggrunden, men tilbyder måske ikke mere end iTunes. Til PC er Winamp, WMP (ja der er satme mange der bruger det og det har tossemange indstillinger hvis man gider sætte det op), iTunes, og lidt i menté Foobar2000.

Jeg synes, at overblikket i iTunes mangler og er enormt ikke-intuitivt. For at få overblik skal man have et forholdsvis stort vindue åbent, og det bryder jeg mig personligt ikke om. Jeg kan lige at kunne følge med i flere ting på samme tid, hvorfor vinduer sjældent kører fullscreen her (kræver dog også en ok opløsning for at kunne fungere ordentligt). Det føler jeg bare ikke er muligheden i iTunes.

iTunes Store har et ret godt udvalg af musik og podcast og jeg bruger det rigtig meget, og det er fuldkommen af samme grund jeg har iTunes installeret.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
dwr
Moderator
Indlæg: 2795
Tilmeldt: 22 apr 2002, 02:44

Re: iTunes Store - uden at installere iTunes

Indlæg af dwr »

Det har I nok ret i... Jeg bruger dog "Vox" på OSX, hvis jeg lige skal lytte et enkelt nummer igennem inden jeg smider det ind i min "samling".
Det er også et meget simpelt program - lidt ala winamp, men dog under udvikling.

Efter Apple er begyndt at bruge intel-cpuér, så er udviklingen virkelig startet forfra fordi alting skal udvikles til Intel og det lader til at give nogle nye skud på stammen, hvilket er godt :)
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Brugeravatar
Raun
Indlæg: 488
Tilmeldt: 28 dec 2007, 18:16
Kontakt:

Re: iTunes Store - uden at installere iTunes

Indlæg af Raun »

dwr skrev:Det har I nok ret i... Jeg bruger dog "Vox" på OSX, hvis jeg lige skal lytte et enkelt nummer igennem inden jeg smider det ind i min "samling".
Det er også et meget simpelt program - lidt ala winamp, men dog under udvikling.

Efter Apple er begyndt at bruge intel-cpuér, så er udviklingen virkelig startet forfra fordi alting skal udvikles til Intel og det lader til at give nogle nye skud på stammen, hvilket er godt :)
Absolut. Og hvis Macbook Pro'en bliver udstyret med Intel's nyeste chipsets, som rygtes offenliggjort den d. 27 her i måneden, så kommer der virkelig knald på.
Besvar