ny bærbar

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Renow
Geografisk sted: Lige her
Kontakt:

ny bærbar

Indlæg af Renow »

Hey gutter

Jeg skal have mig en ny bærbar
den skal gøre det ud for min stationær så skal være rimelig til det meste er dog ikke den store gamer
men har kigget på denne
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=538932

nogen der har andre forslag i samme prisklasse (ca 7000)

på forhånd tak
chart.dk@efnet
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Re: ny bærbar

Indlæg af QrazyLeg »

Jeg vil holde mig langt fra Acer. Har endnu ikke oplevet et ordentligt bud fra dem. Kig evt. på Dell, som jeg har udelukkende gode erfaringer med, og desuden kan du konfigurere den i et væk. Jeg synes sgu det er vigtigt med gode alternativer, og det leverer de i hver en model.

Jeg sværger selv til Lenovo ThinkPad, men der får du ikke meget bærbar for 7.000,- kr. Det kan dog godt lade sig gøre med deres IdeaPad og deres value-line. IdeaPad er jeg selv lidt lun på at skulle have senere, som en god lille mobil maskine til det vigtigste :)
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Renow
Kontakt:

Indlæg af Renow »

har også kigget på den der er på tilbud til 6999 kr i a-z i denne uge
http://viewer.zmags.com/publication/dd4 ... d49c6af/34
på side 34-35
chart.dk@efnet
bpm
Geografisk sted: TPD APG

Indlæg af bpm »

jeg er også på lenovo, men som qleg siger. ikke meget for 7k.

acer laver ok bærbare, men ellers find noget asus eller dell.
bare der for gud skyld ikke er en amd processor i. så kan du lave spejlæg på den, og det er lige meget hvilket mærke så.
zoonestar
[Ltd edition]

Indlæg af zoonestar »

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispc ... notevision

For 995 kr mere, kan du få sådan et svin her! :D
Renow
Kontakt:

Indlæg af Renow »

den ser også nice ud kører bare alt for høj en opløsning efter min smag
men ja pris er også okay for har ligesom måtte erkende at 7k er ikke nok så hvis jeg hæver beløbet til 9000 hva har folk så af forslag
chart.dk@efnet
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Du kan da bare sætte opløsningen ned....
Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

Her er en fin statistik fra efteråret, der (efter min mening) er værd at notere :)
http://www.engadget.com/2009/11/17/lapt ... -hp-fails/

Er stadig glad for min Dell efter et år (ingen slinger i valsen), og efter venners og bekendtes erfaring er HP virkelig "hit & miss" ;)
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Har en Apple MacBook Pro, men den havde godt nok en strømforsyning, der døde efter 2,5 år.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Brugeravatar
CCK^
Geografisk sted: 9000 cement

Indlæg af CCK^ »

Den kan man vidst ikke få i prisklassen 7000 :)
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Nej men det gør han for 9.000. Det hedder en 13'3". og jeg tror faktisk også det kan komme derned med større skærm med studierabat.
Brugeravatar
CCK^

Indlæg af CCK^ »

Nu linkede Renow jo til en med 17", men ja med studierabat kan man få en 13" MacBook Pro til 7.831,25, men det er jo så om man kan leve med den skærmstørrelse.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Øhm sparer man kun knap 1.000 kr. som studerende?
Brugeravatar
CCK^

Indlæg af CCK^ »

Det er den pris jeg får på Apples hjemmeside ved at vælge Aalborg Universitet, men det er da også en okay rabat i forhold til den samlede pris
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

ja den er ok, ikke prangende. Men AAU er heller ikke med i Apple on Campus mere så vidt jeg lige husker, så derfor rabatterne er blevet mere sløje.
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Jeg mener, at studierabatten er 10%.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Brugeravatar
CCK^

Indlæg af CCK^ »

12% :)
Zivago

Indlæg af Zivago »

Skal du have en meget solid bærbar med lang batteritid, så skal du have Lenovo (IBM).
F.eks. denne: http://www.edbpriser.dk/Product/Details ... pid=536304
Designmæssigt er Lenovo´s maskiner kedelige. Men de er sindsygt stabile og holdbare. Det er solidt kram.
Det er en af årsagerne til, at Lenovo (IBM) har været firmaernes foretrukne leverandør af Laptops. De kan holde til de tæsk de får i marken.
Jeg har også haft Dell som firma bærbar. Men den var skrøbelig bygget, og gik hurtigt til. Firmaet valgte at skifte tilbage til de solide Leonovo maskiner.

MAC - Tja . hvis du går efter design, så er det MAC. Jeg vil dog aldrig selv købe en MAC. Jeg synes de er for dyre i forhold til ydelsen. Men de er da flotte designmæssigt, og har til dels en ok konstruktion. Mac´s operativsystem bryder jeg mig ikke om. Så hellere linux /windows. Men hver sig smag, og nok bare en vane sag. :-)
Der har været en hel del problemer med især Mac book AIR, som kunne blive så varme, at de smeltede under bunden. Der har været flere problemer. Men de er jo nok løst nu.

DELL skal man i øvrigt nok holde sig fra pt, hvis man skal tro på det der har været oppe i medierne for nyeligt, omkring DELLs mangelfulde service og leveringsbetingelser.

ASUS - ok maskiner i forhold til pris. Man får meget for pengene.
ACER - Ikke den bedste ydelse, men til gengæld lav pris. Meget ringe mekanisk konstruktion.
ZEPTO - Aldrig har jeg da oplevet så mange problemer med bærbare pcér som med Zepto maskiner . Hardware ofte af ringe kvalitet og taster der falder af tastaturet, er ting jeg har oplevet på venner Zepto pcér. Hmm. Zepto eksisterer da vist i øvrigt ikke mere.

HP / COMPAQ - Samme koncern. Kvaliteten at disse maskiner svinger nogen gange meget. Nogle er rigtig gode, andre dårligt bygget, og med ringe batteritid. Nogle HPér bliver sindsygt varme.

Packard Bell - Nogle af Packard Bells maskiner har der været store problemer med. Andre kører som en drøm.

Toshiba - ok i forhold til pris, men ikke specielt imponerende. Sjældent jeg har set disse pcér med hardware fejl.
MSI - Ok maskiner i forhold til pris.
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

HP computere kører faktisk udmærket... Når de engang kører og man får fjernet alt det sh- der ligger på fra installationen.

Edit: Og når de ikke er til rep!
BØH
Brugeravatar
CCK^

Indlæg af CCK^ »

Zivago skrev:MAC - Tja . hvis du går efter design, så er det MAC. Jeg vil dog aldrig selv købe en MAC. Jeg synes de er for dyre i forhold til ydelsen. Men de er da flotte designmæssigt, og har til dels en ok konstruktion. Mac´s operativsystem bryder jeg mig ikke om. Så hellere linux /windows. Men hver sig smag, og nok bare en vane sag. :-)
Nu bliver jeg nød til at lege sur apple-fanboy :)

Hvis man vil bruge osx så er der Mac. Hvis man kun har tænkt sig at bruge Windows på den ville dit "gå efter design" være helt fint, men så burde man også få tæsk med en våd berlinger. Vil da håbe at dine erfaringer med osx er mere end ti minutters brug.

Det er vidst også konsensus blandt de fleste at både MacBooks og styresystemet er pålideligt. Det er ikke for sjov skyld at mange musikere bruger dem :)

Hvis jeg skulle købe en bærbar der kun skulle køre Windows havde jeg nok også valgt Lenovo.
Besvar