hjælp til PS3 Media Server

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
amh
CAs dkbn-luder
Indlæg: 5244
Tilmeldt: 04 okt 2004, 13:22
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

hjælp til PS3 Media Server

Indlæg af amh »

Er der nogle som kan fortælle hvorfor jeg ikke kan få tekster på mine .avi film via PS3 Media Server ?

har gjort som der står foreskrevet alle steder, at lægge sub filen sammen med .avi filen, men når jeg vil vælge tekster på PS3'ern siger den bare at der ikke er tekster til.

og ligeledes MP3 kan den heller ikke finde, selvom jeg tilføjer mappen "MP3" finder den titlerne, og mapperne, men de er tomme.
Qstergaard
Indlæg: 272
Tilmeldt: 25 nov 2003, 12:49

Re: hjælp til PS3 Media Server

Indlæg af Qstergaard »

Husker du og kalde .sub filen det samme som filmen ? og ahr du årøvet og gå ind i dekoder, og se om den er derinde med subs ?

- Nogengange virker det heller hos mig , men så er den dog inde under dekoder .
Billede

Billede
Just being here, cuz' i love it ..
bpm
Indlæg: 277
Tilmeldt: 29 jul 2002, 22:51
Geografisk sted: TPD APG

Re: hjælp til PS3 Media Server

Indlæg af bpm »

Nu er det et stykke tid siden jeg har brug min PS3 til xvid, men jeg mener at jeg dengang kom frem til at det ikke var muligt.
amh
CAs dkbn-luder
Indlæg: 5244
Tilmeldt: 04 okt 2004, 13:22
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Re: hjælp til PS3 Media Server

Indlæg af amh »

RaideR, ja, har kaldt .srt filen nøjagtig det samme som filmen, det virker i VLC, med tekster, så den er god nok. bpm, der står rundt omkring at det er muligt og apspille med tekster på .Avi filer. via Ps3 Media Server.
Liquid^
Indlæg: 444
Tilmeldt: 09 aug 2002, 17:05
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: hjælp til PS3 Media Server

Indlæg af Liquid^ »

Har aldrig fået det til at virke med PS3 Media Server men hvis du bruger Tversity og sætter den op til altid at transcode plus indstiller ffdshow til at bruge subtitles fra en given mappe er det lykkedes. Det tager lidt tid at loade men hvis man vil have undertekster må man jo pænt vente.
bpm
Indlæg: 277
Tilmeldt: 29 jul 2002, 22:51
Geografisk sted: TPD APG

Re: hjælp til PS3 Media Server

Indlæg af bpm »

Jeg har aldrig fået det til at virke. Jeg kom frem til at teksterne skulle lægges ind i avi filen, så den bare i selve filen.
Brugeravatar
mimic
Indlæg: 2068
Tilmeldt: 09 apr 2005, 23:24
Geografisk sted: Some albanian mountains
Kontakt:

Re: hjælp til PS3 Media Server

Indlæg af mimic »

Jeg har brugt PS3 Media Server i et stykke tid nu, og det har virket upåklageligt!
Har du sørget for at aktivere undertekster i PS3 Media Server?
Hvis du sætter den til at vise #Video Settings# mappen på din PS3 burde du kunne se nogle grønne flueben og røde krydser. Sørg for at der er et grønt flueben ud for "emnet" med undertekster.

Når det kommer til MP3 Filer... Husker du at browse din PS3 Server gennem "musik" ikonet?
Hvis ikke, så viser den absolut intet. Det samme gælder hvis du ikke browser film under film ikonet.
Billede Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?
amh
CAs dkbn-luder
Indlæg: 5244
Tilmeldt: 04 okt 2004, 13:22
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Re: hjælp til PS3 Media Server

Indlæg af amh »

Ah, der lå den første fejl.. :) Den guide jeg fulgte stod at Mediaserver kun var tilgængeligt under Video. :) Men det virker nu med MP3. Dog ikke med tekster :(
Brugeravatar
MirX
Indlæg: 218
Tilmeldt: 12 nov 2005, 01:55

Re: hjælp til PS3 Media Server

Indlæg af MirX »

Du har sat kryds i Autoload at sub/srt filer i PS3 medie Server..

Det lyder underligt, jeg har aldrig haft problemmer med det......Spiller også fint mkv filer med tekster, og hvad ellers du kan finde på...

Men til gengæld har jeg et spørgsmål til Folket...

Nogen der har en smartere måde at bruge den som Mp3 afspiller, savner at man kan ligge det ind på en liste.. eller noget....
amh
CAs dkbn-luder
Indlæg: 5244
Tilmeldt: 04 okt 2004, 13:22
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Re: hjælp til PS3 Media Server

Indlæg af amh »

Ja, det lykkedes, aner ikke hvad der skete, men ja, hvordan kan man sætte den op til playlist, mv. ? det halter den lidt på desværre.
amh
CAs dkbn-luder
Indlæg: 5244
Tilmeldt: 04 okt 2004, 13:22
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Re: hjælp til PS3 Media Server

Indlæg af amh »

Når jeg bruger PS3 Media Server og spoler i filmen og trykker play igen, fryser billedet, og der sker ikke mere, dette er opstået lige pludselig, og jeg kan så ikke spole i en film uden jeg skal se den forfra faktisk. Der er kabel fra router til PS3 og fra router til computer. Det gælder både DVDR (.iso) og almindelige .avi filer. Hvad gør jeg ?
Brugeravatar
mimic
Indlæg: 2068
Tilmeldt: 09 apr 2005, 23:24
Geografisk sted: Some albanian mountains
Kontakt:

Re: hjælp til PS3 Media Server

Indlæg af mimic »

Forsøgt at opdatere til den seneste version af PS3 mediaserver?
Billede Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?
amh
CAs dkbn-luder
Indlæg: 5244
Tilmeldt: 04 okt 2004, 13:22
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Re: hjælp til PS3 Media Server

Indlæg af amh »

Jep, har allerede den nyeste version, og har endda prøvet og afinstallerer den, og så installerer den igen, uden det har hjulpet...
Besvar