MacBook

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Brugeravatar
Raun
Kontakt:

Re: MacBook

Indlæg af Raun »

Maunus skrev:og nu må jeg lige æde min ord i mig igen! Får lige kigget ordentligt på det program jeg har kørende.

Left fan: 0 rpm
Right fan: 3869 rpm

Men nogen gange kan jeg se at min venste også køre regelmæssigt som den skal -hvordan kan sådan en fætter renses? Sætte en støvsuger op til dens ventilation udgang?
Der ligger et par guides rundt omkring. Det noget med at splitte den helt ad, også bruge noget trykluft på dåse til forsigtigt at rense med.
Men efter som at der måles 0 rpm på din ene blæser vil jeg næsten tro at det er motoren der er gået.
Der skal en ny til.
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Nej nej, du glemmer, "men nogen gange kan jeg se at min venste også køre regelmæssigt som den skal" - den må sidde i klemme eller også så meget skidt at den stå stille nogen gange..
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

www.ifixit.com
Gå ind under repair, vælg din computer og vælg den del du vil udskifte / rense.
Husk at du skal bruge "Torx" skruetrækkere for at skille en Mac ad.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Takker - jeg valgte at springe ud i det uden nogle anvisninger.. Det var ikke andet end 8 skruer på bag pladen og så var jeg inde.. Jeg købte noget luft på dåse og lige gav den lidt og så prøvede jeg sætte min støvsuger stille og rolig på. Den var ikke synderlig "beskidt" men når jeg satte en finger på og drejede kunne jeg tydeligt høre at det var den, den kunne ikke dreje videre selv særlig længe efter jeg slap med fingeren så det er sgu nok kuglelejet eller sådan noget :S

jeg prøver skrive en mail og høre om det kan ordnes. Tak for hjælpen
Brugeravatar
CCK^
Geografisk sted: 9000 cement

Indlæg af CCK^ »

Det er vidst bedre at tage hele bagpladen af. Udluftningen sker bag på bunden ved skærmen og der er et stykke ind til roterende dele, men synes absolut ikke du skal rode en støvsuger ind i billedet. Så hellere en vatpind eller to :)

Ved almindelig brug, burde begge fans være omkring 2k rpm, og kun ryge helt op på 4k når du stresser systemet
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Nå men jeg snakkede med Apple og de kunne godt klare det på garantien så den skal bare ind i en af butikkerne.. Men nu ser jeg så i mine papir at jeg købte den den 7 marts sidste år og garantien er et år. FUCKING SHIT
Brugeravatar
Raun
Kontakt:

Indlæg af Raun »

Maunus skrev:Nå men jeg snakkede med Apple og de kunne godt klare det på garantien så den skal bare ind i en af butikkerne.. Men nu ser jeg så i mine papir at jeg købte den den 7 marts sidste år og garantien er et år. FUCKING SHIT
Prøv at forhøre dig igen, omkring hvor strikse de er med det. Det er jo trods alt ikke andet end et par dage garantien er udløbet med, og jeg kunne ikke se hvilke årsager Apple skulle have for ikke at fixe dit problem.
MEN, hvordan er det nu lige med garanti og skrue-dille-drejeri i elektronik? Der sidder næsten altid sådan nogle dejlige "Warranty Void if removed" stickers rundt omkring.
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Raun skrev:
Maunus skrev:Nå men jeg snakkede med Apple og de kunne godt klare det på garantien så den skal bare ind i en af butikkerne.. Men nu ser jeg så i mine papir at jeg købte den den 7 marts sidste år og garantien er et år. FUCKING SHIT
Prøv at forhøre dig igen, omkring hvor strikse de er med det. Det er jo trods alt ikke andet end et par dage garantien er udløbet med, og jeg kunne ikke se hvilke årsager Apple skulle have for ikke at fixe dit problem.
MEN, hvordan er det nu lige med garanti og skrue-dille-drejeri i elektronik? Der sidder næsten altid sådan nogle dejlige "Warranty Void if removed" stickers rundt omkring.
Spurgte til det, han sagde at der ingen grænse var som sådan :S men han sagde først at alt hvad jeg kunne gøre uden brug af skruetrækker er ok. så fortalte jeg så at når man tager et dæksel af uden skruetrækker står der en brugsanvisning til hvordan man tager næste dæksel inden under. så sagde han så var det nok også okay man tog det af også..
men nu skal jeg til New York om 2 uger så køber nok en reserve blæser med hjem og selv skifter den..
mig1
Geografisk sted: sjælland

Indlæg af mig1 »

hey hey

ville lige høre om det iweb der er "standart" om det er noget der kan opgraderes evt en full version? har på fornemmelsen at det jeg har kun er en demo ting da den ikke kan ret meget..

nogen der ved noget om dette?
hilsen
M.I.G.1
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

... hvad er iWeb for noget?
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Apples 1-2-3-WYSIWYG online service, hvor man kan lave sit eget website. Til helvede med webstandarder og browserkompatibilitet...
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Nitte.
Brugeravatar
Raun
Kontakt:

Indlæg af Raun »

iWeb er bestemt ikke en online service, men tilgengæld Apple's eget WYSIWYG Web program der kommer som en del af iLife pakken. Super nemt at gå til, godt til begynderen og snedigt til at auto genere Web sider via Applescript.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Men skal det ikke hostes på en dertil indrettet mobile.me konto eller hvad fanden Apples "webhostning" det hedder? Ikke at det gør iWeb til en online service.

Men ok, så er det Apples svar på FrontPage.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Brugeravatar
mimic
Geografisk sted: Some albanian mountains
Kontakt:

Indlæg af mimic »

QrazyLeg skrev:Men skal det ikke hostes på en dertil indrettet mobile.me konto eller hvad fanden Apples "webhostning" det hedder? Ikke at det gør iWeb til en online service.

Men ok, så er det Apples svar på FrontPage.
Filerne kan også smides op på ens eget webhotel. Den laver faktisk bare basic HTML sider der kan uploades til en hjemmeside.

Filerne kan også hostes ved Apples mobile.me service.
Billede Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?
mig1

Indlæg af mig1 »

Men har jeg så ret i at det jeg har er en slags demo udgave eller kan det bare ingenting tænker på at lave kontakt formular og noget gæstebog..
hilsen
M.I.G.1
Brugeravatar
mimic
Geografisk sted: Some albanian mountains
Kontakt:

Indlæg af mimic »

mig1 skrev:Men har jeg så ret i at det jeg har er en slags demo udgave eller kan det bare ingenting tænker på at lave kontakt formular og noget gæstebog..
Jeg har aldrig hørt om en demo-udgave af iWeb. iWeb er en del af pakken iLife, som igen er en naturlig del af Mac OS. iLife bliver altid leveret sammen med Mac OS :)
Billede Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Nu laver man jo heller ikke "bare" en gæstebog i en WYSIWYG editor.
mig1

Indlæg af mig1 »

altså for mig er det ingen problem at lave en gæstebog med kode og sådan men jeg har bare ikke lige spottet det sted i iweb hvor man kan lave de forskellige ting... eller sætte det op..

ellers må jeg nok sige at en mac er noget anderledes en eks mine andre pcer hold da op det virker bare...
hilsen
M.I.G.1
Besvar