køb af ny stationær...

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
\\On3
Site Admin
Indlæg: 118
Tilmeldt: 22 apr 2002, 08:26
Geografisk sted: CePeHå

køb af ny stationær...

Indlæg af \\On3 »

... hey boys...

jeg regner med at få noget forsikring og skal ud og købe ny comp...

hvor skal jeg købe og hvad skal jeg købe....

regner med at bruge en 7000-8000 kr på comp eksl. skræm osv.... skal bruges til gaming og videoredigering!

havde måske lidt http://www.fcomputer.dk i tankerne....

og til sidst AMD eller Intel..?
stefanbabz
Indlæg: 397
Tilmeldt: 26 sep 2008, 09:55
Geografisk sted: Denmark

Re: køb af ny stationær...

Indlæg af stefanbabz »

Jeg har faktisk lige købt mig et system inde i Føniks..

Bestående af følgende:

Intel Core i7-860 2.86GHz 8MB S-1156
Intel BLKDH55HC S-1156
1GB ATI XFX HD5870 DDR5
8GB DDR3 Kingston 1333MHz (4x2GB)
500GB Samsung 7200rpm 32MB SATA2
NZXT Apollo Steel Sort u/PSU
750W Energon EPS-750 130mm
Standard Intel Køler
22x Samsung DVD/RW DL Sort SATA
10/100/1000Mbit Netkort

Måtte slippe i omegnen af 8200 for den, så vidt jeg husker :)
im a sucker for house music
Will
Chart Attack VIP
Indlæg: 890
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:47

Re: køb af ny stationær...

Indlæg af Will »

Har 3 vigtig ting som du skal vælge.
Intel CPU
Intel SSD disk. 80 GB er nok som system. Fart mæssigt er det over double hastighed i mange tilfælde.. Rigtig godt givet ud.
Windows 7 64 bit. Igen giver det dig speed som kan få et stort smil frem på læberne. winrar 64 bit gik fra 1:30 til 45 sek for at pakke en dvd ud. Bruger også photoshop 64bit.
Brugeravatar
VioLogic
Indlæg: 369
Tilmeldt: 19 sep 2003, 12:31
Geografisk sted: Esbjerg

Re: køb af ny stationær...

Indlæg af VioLogic »

... og en (eller flere) hd til andet end windows. Medmindre du ofrer store beløb på en voldsom dyr SSD hd, så vil det slide unødvendigt med genskrivninger på din preciousss SSD og en ekstra "normal" sataII vil efter min mening være, at foretrække. Tror det har været nævnt i et tidligere indlæg, men mm-vision.dk, eller topdata.dk, leverer rigtig gode PC løsninger i alle prislag.
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
Will
Chart Attack VIP
Indlæg: 890
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:47

Re: køb af ny stationær...

Indlæg af Will »

Må nok tilstå at jeg ikke synes at en Intel SSD HDD er voldsom dyr. I forhold til den ydelse du får.
Har en i min stationær og bærbar... Og hvis du har en pc til 6000-8000 kr. Så er 1500 kr for at næsten alt køre over double så hurtigt ingen ting...
Der ud over så holder min bærbar noget længere strøm nu, larmer ikke så meget og bliver knap så varm...

Der ud over som jeg har forstået det, så mister man ikke rigtig data på sammen måde man kan når en normal disk går kaput.. For man skulle altid kunne læse fra SSD disken selv om den block er dø, man kan bare ikke skrive nyt.

Hvis det er en stationær, så skal man da klart have en ekstra HDD i som ekstra lager.
dwr
Moderator
Indlæg: 2795
Tilmeldt: 22 apr 2002, 02:44

Re: køb af ny stationær...

Indlæg af dwr »

Personligt ville jeg ikke købe i Føniks. De tager ofte overpris, har dårlig service og er ikke særligt store (hvilket betyder, at chancerne for at de drejer nøglen om er større).

Jeg ville anbefale dig, at se lidt på komplett.dk - som udgangspunkt, så har de næsten altid konkurrencedygtige-priser, gode tilbud og jeg har selv erfaret, at der levering er rigtig god (1 dags levering til afhentning ved Vesterport St. trods at det bliver sendt fra Norge).

Hvad angår de mere specifikke hardware dele, så vil jeg overlade det til folk, der har mere styr på videoredigering end mig.
Senest rettet af dwr 27 mar 2010, 13:07, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Flytter lige tråden til den rigtigt afdeling.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
bpm
Indlæg: 277
Tilmeldt: 29 jul 2002, 22:51
Geografisk sted: TPD APG

Re: køb af ny stationær...

Indlæg af bpm »

mmvision laver også nogle gode systemer.
og jeg er med på ssd vognen. den er alle pengene værd.
og i7 ja tak.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Re: køb af ny stationær...

Indlæg af QrazyLeg »

Man skal bare være opmærksom på at Komplett benytter seperate lagre. Dvs. hvis en vare er på lager i forhold til den svenske side, men ikke den danske så er der ingen samarbejde mellem afdelingerne og de bestiller ikke hjem i sær-tilfælde. Det er et meget stor kritikpunkt mht. siden.

Hvis pc'en både skal bruges til spil og videoredigering så er mit umiddelbare indtryk at der skal bruges voldsomt meget lagerplads. Sidst jeg var ude at optage ca. 30 minutters video endte det ud i 45GB råmateriale trods det kun er skudt i 720p. Det er altså meget data, der skal renderes ved redigering og så er det ret lige meget med en superhurtig SSD systemdisk hvis resten af computerens hardware alligevel ikke kan følge med. Så kræver det mere end 80GB, hvis der skal mere end et basissystem på med de mest anvendelige programmer + det man er ved at rendere. Så der skal nok tænkes i to styks diske i den dur, hvis man vil nyde det til fulde. Nå ja, og så er videoredigering og spilkrav til grafikkort to forskellige verdener. Er det til hjemmebrug uden indblanding af større programmer som After Effects, Avid Media Composer osv., så er det overkill at tage hensyn til ovenstående. Men til mere seriøst brug vil savnet af et specifikt grafikkort være enormt.

Mht. leverandør så er min foretrukne til hver en tid Computersalg. Jeg bruger dem både privat og erhverv. De har en fantastisk service og tilmed ret billige.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Besvar