Win 7 og antal licenser

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

esman123
Indlæg: 16
Tilmeldt: 15 apr 2007, 22:00

Win 7 og antal licenser

Indlæg af esman123 »

Hey..

Nogle der kan hjælpe med; hvor finder jeg den billigste windows 7 henne (ikke opdaterings udgaven) ?

Og hvor mange gange kan jeg bruge den, hvor mange computere kan man installere den på?

Håber i kan hjælpe
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Re: Win 7 og antal licenser

Indlæg af QrazyLeg »

Som udgangspunkt skal du altid bruge en licens pr. computer.
Jeg mener ikke Microsofts Family Pack er tilgængelig i Danmark (mulighed for køb af 3 licenser til ca. $150 - og det var vist kun hvis man benyttede sig af opgraderingsmuligheden fra en tidligere version af Windows)

Men den billigste er et vidt begreb, da det afhænger af hvilke(n) version(er) du skal bruge. De forskellige versioner kan du læse om på Microsofts hjemmeside. (De versioner der har N efter sig, er til netbooks)

Så den billigste er ikke nødvendigvis den der passer bedst til dit behov. Jeg synes du lige skal bestemme dig for hvilken version af Windows 7, du kunne tænke dig inden priskrigen skal kæmpes :)
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Brugeravatar
CCK^
Indlæg: 725
Tilmeldt: 24 sep 2003, 21:41
Geografisk sted: 9000 cement

Re: Win 7 og antal licenser

Indlæg af CCK^ »

QrazyLeg skrev:Men den billigste er et vidt begreb, da det afhænger af hvilke(n) version(er) du skal bruge. De forskellige versioner kan du læse om på Microsofts hjemmeside. (De versioner der har N efter sig, er til netbooks)
Så vidt jeg ved så er Windows 7 N, ligesom Windows XP N, en udgave af Windows uden Windows Media Player. Det kan vi "takke" EU-kommisionen for.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Re: Win 7 og antal licenser

Indlæg af QrazyLeg »

Hold da kæft. Se der kan man bare se, hvad der sker hvis man læser noget et sted, og derefter bare godtroende smider det videre... Det var da simpelthen noget af det mest tåbelige EU-tiltag længe (og der har været mange). Kommer der ikke også en version uden Internet Explorer, eller det er måske allerede?
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Brugeravatar
CCK^
Indlæg: 725
Tilmeldt: 24 sep 2003, 21:41
Geografisk sted: 9000 cement

Re: Win 7 og antal licenser

Indlæg af CCK^ »

Det er der. Windows 7 E :) Men den er vidst på vej ud så vidt jeg ved, da de nu har lavet browservalg på alle versioner
esman123
Indlæg: 16
Tilmeldt: 15 apr 2007, 22:00

Re: Win 7 og antal licenser

Indlæg af esman123 »

Okay, jeg vil gerne bare ha Windows 7 Home Premium.

Det da godt nok træls, at man kun kan installere på en computer pr. produkt.

Hvad gør firmaer?
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Re: Win 7 og antal licenser

Indlæg af QrazyLeg »

De har erhvervslicenser, købt gennem Microsoft erhvervspartnere
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Indlæg: 1631
Tilmeldt: 21 nov 2005, 01:08
Geografisk sted: Jydeland

Re: Win 7 og antal licenser

Indlæg af Plys - det nye kuld »

CCK^ skrev:Det er der. Windows 7 E :) Men den er vidst på vej ud så vidt jeg ved, da de nu har lavet browservalg på alle versioner
Hvordan dælen laver man en Win uden Explorer, når hele brugerfladen er stablet op omkring, netop denne platform?
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
dwr
Moderator
Indlæg: 2795
Tilmeldt: 22 apr 2002, 02:44

Re: Win 7 og antal licenser

Indlæg af dwr »

Man laver den uden Internet Explorer.
Internet Explorer er jo et specifikt program der understøtter tcp/udp kald gennem http-protokollen med metoder til at mashall'e html mm. til visuelle strukturer. Det kan Explorer jo ikke på samme måde.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Indlæg: 1631
Tilmeldt: 21 nov 2005, 01:08
Geografisk sted: Jydeland

Re: Win 7 og antal licenser

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Aaah :D
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Iwers
Indlæg: 526
Tilmeldt: 23 sep 2009, 21:23
Geografisk sted: Haderslev

Re: Win 7 og antal licenser

Indlæg af Iwers »

min fars Windows 7 spurgte forleden om han ville fortsætte med at bruge IE eller om han ville installerer en anden browser :)
>>Tjek musikken der snart udkommer her!<<
Du kan være med til at sætte alle de gode releasedatoer ind i kalenderen hvis du PM'er mig
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Indlæg: 1631
Tilmeldt: 21 nov 2005, 01:08
Geografisk sted: Jydeland

Re: Win 7 og antal licenser

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Det er ikke kun win7 der gør det - alle med Explorer 8 får det tilbud via Win-Update.

Har selv en maskine med Win 7 Pro, Win Vista Ultimate, 2 med Vista Business, og en laptop med XP - alle har hentet den opdatering, der giver mulighed for at vælge mellem (eller flere)
Explorer, Firefox, Safari, Opera, samt Google Chrome.

Læs evt. denne artikel - det handler om en aftale mellem EU-Kommissionen og Microsoft...
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Zivago
Indlæg: 1510
Tilmeldt: 24 apr 2002, 16:06

Re: Win 7 og antal licenser

Indlæg af Zivago »

Plys - det nye kuld skrev:Det er ikke kun win7 der gør det - alle med Explorer 8 får det tilbud via Win-Update.

Har selv en maskine med Win 7 Pro, Win Vista Ultimate, 2 med Vista Business, og en laptop med XP - alle har hentet den opdatering, der giver mulighed for at vælge mellem (eller flere)
Explorer, Firefox, Safari, Opera, samt Google Chrome.

Læs evt. denne artikel - det handler om en aftale mellem EU-Kommissionen og Microsoft...
Det er ikke kun explorer 8 det kommer på.
Ellers en fed artikel du linker til. Jeg mener.... Link.. øh. ARGGH. Jeg må være blevet "link blind". Kan skutte se noget link :D

Zivago - TIP: Hvis din kæreste begynder at ryge, så skal du sætte farten ned !
Will
Chart Attack VIP
Indlæg: 890
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:47

Re: Win 7 og antal licenser

Indlæg af Will »

Jeg har købt en del ultimate licenser over ebay, til en 300 kr. Jeg skulle så selv downloade en win7 skive og brænde.
De licenser er nogen som forhandler kan købe, så man får ikke noget fysisk, men en mail med koden.
Se så gider jeg ikke at være pirat, og har købt office 2007 enterprise for 100 kr, igennem en firma aftale... :D
mig1
Indlæg: 588
Tilmeldt: 13 sep 2006, 12:36
Geografisk sted: sjælland

Re: Win 7 og antal licenser

Indlæg af mig1 »

jeg har en win 7 disk til at ligge med en special licens den er hidtil installeret på 27 pc og det kører bare derudaf ....
hilsen
M.I.G.1
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Re: Win 7 og antal licenser

Indlæg af QrazyLeg »

Jamen er det så ikke en enterprise-licens?
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
mig1
Indlæg: 588
Tilmeldt: 13 sep 2006, 12:36
Geografisk sted: sjælland

Re: Win 7 og antal licenser

Indlæg af mig1 »

aner ikke hvad det er for en version ved bare at jegalene herhjemme har installeret det på 6 maskiner og firmaet jeg har det fra har det på samtlige maskiner i min afd
hilsen
M.I.G.1
DoMiNaToR
Chart Attack VIP
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 22 apr 2002, 14:05
Geografisk sted: Et sted i DK

Re: Win 7 og antal licenser

Indlæg af DoMiNaToR »

mig1 skrev:aner ikke hvad det er for en version ved bare at jegalene herhjemme har installeret det på 6 maskiner og firmaet jeg har det fra har det på samtlige maskiner i min afd
Og hver gang du installer en tæller deres mak tæller op hos ms, hvorefter ms kontakter dem og beder dem betale flere penge for det, og så må deres it afdeling bare hoste op med pengen eller kommer med en meget god forklaring på hvorfor den nøgle som de har er blevet spredt til folk uden for firmaet.
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us
Billede
DoMiNaToR
Chart Attack VIP
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 22 apr 2002, 14:05
Geografisk sted: Et sted i DK

Re: Win 7 og antal licenser

Indlæg af DoMiNaToR »

QrazyLeg skrev:Jamen er det så ikke en enterprise-licens?
Det er en alm volume license key som stort set alle virksomheder har, forskellen på win7 og tidliger versioner af windows, er bare at enten har firmaet selv en kms server stående eller også valideres hver pc op mod microsofts mak server og så tæller deres licens op hos dem.
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us
Billede
mig1
Indlæg: 588
Tilmeldt: 13 sep 2006, 12:36
Geografisk sted: sjælland

Re: Win 7 og antal licenser

Indlæg af mig1 »

skal lige siges at firmaet har flere tusinde pcere stående rundt omkring i de forskellige afd så tror ikke der er nogen der opdager noget
hilsen
M.I.G.1
Besvar