Lyd Isolering

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
T-Mazz
Geografisk sted: Ishøj

Lyd Isolering

Indlæg af T-Mazz »

Hey CA.
Er der nogle der har erfaringer i lydisolering?
Jeg står og skal lydisolere en væg (Ind til min nabo) og kan ikke proppe rockwool ind imellem vores vægge.
Så gik og legede med tanken om at sætte æggebakker op, men inden jeg gør det, er det så en myte at æggebakker virker? eller er der nogen der ved om det kan betale sig?

Så så jeg også noget andet jeg har set før (På dette link http://kudo.nu/veckans/images/005skumgummi.jpg) det ser jo lidt bedre ud..
Nogle evt ved hvor man kan købe sådanoget henne?

Pft.
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Re: Lyd Isolering

Indlæg af Maunus »

9 har vist lavet noget med lydisolering før, måske han er til at fange herinde..
T-Mazz

Indlæg af T-Mazz »

Håber så han lige ser denne tråd :)
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Du kunne også prøve at skrive en pm til ham...
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Hvad vil du præcist med din lydisolering ?
Æggebakker stopper jo kun resonans, så du ikke får kastet lydbølger tilbage.

Er det for at fjerne den bas som runger hos naboen, kan du ikke lige trylle noget frem.
Ikke for billige penge anyway
T-Mazz

Indlæg af T-Mazz »

Det jeg vil er at bare dæmpe det da væggen ind til naboen er meget tynd.. er ligeglad med akustik osv... det skal bare dæmpes.
Iwers
Geografisk sted: Haderslev

Indlæg af Iwers »

lydmaskinen.dk
>>Tjek musikken der snart udkommer her!<<
Du kan være med til at sætte alle de gode releasedatoer ind i kalenderen hvis du PM'er mig
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Ved ikke hvordan dine højtalere står, men jo mindre areal som rør gulvet desto mindre rystelser overgår til gulvet, f.eks. bassen. Derfor kan man få nogen trekantet meget spidse ben til at sætte under højtaleren så der ikke går så meget i gulvet som hvis hele bunden på højtaleren stod på gulvet.
Will
Chart Attack VIP

Indlæg af Will »

Stil din højtaler så de spiller væk fra den væg, og smid nogen spikes under som Maunus snakker om. Tror du får det bedste resultat ud af det..
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Æggebakkerne er perfekte - og billige! - hvis du vil lave dit eget primitive studie, f.eks radio studie hvor der skal bruges mikrofon.
Lokalradioerne i DK brugte tusindvis af æggebakker i 80rne :D
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Men æggebakkerne dræber altså ikke lyden ind til din nabo.
Det bryder lydbølgerne - ja, men jeg tror dit problem lige pt er vibrationerne fra højtalerne.
Og så skal du ud i at formindske dem via små spikes, skumplader, havefliser eller hvad du kan få fat i.
mig1
Geografisk sted: sjælland

Indlæg af mig1 »

skal så også lige siges at grunden til at æggabakker ikke bliver brugt mere er at de er brand farlige a. h. til spikes på højtallerne og væk fra muren samt lyd-isoleringsplader op på væggen men som førnævnt her på tjek www.lydmaskinen.dk
hilsen
M.I.G.1
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Ja ja - de isolerer ikke - jeg sagde osse bare, at de er gode hvis man vil lave et primitivt studie ;)

Hvis du har utilfredse naboer, så har du ikke spillet højt nok!
Bare skru op - så flytter de :D
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Bacher
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Slagelse, DK

Indlæg af Bacher »

Det du i praksis kan gøre er at isolere dine højttalere fra underlaget så de ikke sætter gulvet unødigt i svingninger. Det eneste du får ud af div. æggebakker, skum, og rockwool på væggen er bedre akustisk hos dig selv. Vil du lydisolere kræver det du bygger et "rum i rummet".
Brugeravatar
9
Warnings: 8423

Indlæg af 9 »

Som Mail skriver, så stopper æggebakkerne nada... Det gør bare dit rum akustisk bedre. og ligeledes med skum. Den eneste måde at sikre sig, så vidt jeg har forstået er et svævende rum. Eller såkaldt rum-i-rum.

Men man kan, som Bacher skriver, altid tage et par gode forholdsregler, f.eks. med skum eller lign, under dine monitors, så du ikke direkte sender vibrationer af sted.'

:)
Besvar