Hjælp angående trådløst net

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Skaw
Ses vi i Assens din ækle bryder?
Geografisk sted: bag dig

Hjælp angående trådløst net

Indlæg af Skaw »

Hej, jeg har en trådsløs Belkin router, der normalt virker fint. Min (meget)gamle Acer havde ingen problemer med at connecte i hvert fald. Efter jeg har skiftet bærbar har jeg dog ikke kunne finde noget trådløst net. Jeg mistænker lidt min nye bærbar for at være problemet. Min nye bærbar er en HP Pavilion dv7 2124eo. Den har Intel WiFi link 5100 Network Connection, så den burde vel kunne finde mit trådløse net, den finder bare intet, heller ikke andres net (aner dog ikke om nogle af naboerne overhovedet har noget trådløst kørende).

Er der nogle herinde der kan have et bud på hvordan jeg løser problemet?
Jeg har engang købt olie!
Skaw

Re: Hjælp angående trådløst net

Indlæg af Skaw »

Har lige checket med en ipod touch, den finder mit net uden problemer.
Skaw

Indlæg af Skaw »

Jeg har efterhånden prøvet alt hvad jeg selv lige har kunne finde frem til. Jeg har prøvet at gå ind i kontrolpanel -> netværks og delingscenter -> konfigurer en forbindelse eller et netværk og så manuelt at oprette forbindelse. Derved åbner min browser op i IP 192.168.2.1 og jeg kan se samtlige indstillinger for vores router og det trådløse net. Men computeren vil stadig ikke finde hverken vores eller nogle andre trådløse net i nærheden.

Hvis nogle har den fjerneste ide om hvad problemet kan være eller i kender en mulig løsning, evt. hvem jeg kan kontakte, ville jeg blive meget glad :)
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Meget ufatteligt dumt spørgsmål men du har slået dit trådløse net til, på den bærbare ikke?
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Skaw

Indlæg af Skaw »

QrazyLeg skrev:Meget ufatteligt dumt spørgsmål men du har slået dit trådløse net til, på den bærbare ikke?
Jeg har i hvert fald trykket utroligt mange gange på knappen. Den siger enten WLAN: deaktiveret eller WLAN: Fra når jeg trykker. Jeg er ikke så satans klog på det område, men jeg kunne godt tænke mig den bare sagde WLAN: AKTIV!!! eller noget i den stil :D
chreddy1
Request Limit Reached
Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlæg af chreddy1 »

Nu ved jeg ikke om du har prøvet at ha' computeren med rundt.. Hvis du har, har du så kunne finde nogle netværk?
Evt. har du prøvet at opdatere WLAN driveren? :)
DoMiNaToR
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Et sted i DK

Indlæg af DoMiNaToR »

Skaw skrev:Jeg har efterhånden prøvet alt hvad jeg selv lige har kunne finde frem til. Jeg har prøvet at gå ind i kontrolpanel -> netværks og delingscenter -> konfigurer en forbindelse eller et netværk og så manuelt at oprette forbindelse. Derved åbner min browser op i IP 192.168.2.1 og jeg kan se samtlige indstillinger for vores router og det trådløse net. Men computeren vil stadig ikke finde hverken vores eller nogle andre trådløse net i nærheden.
For mig at se så ser det jo her ud som om du har forbindelse til din router via dit trådløse net, hvis det altså er fra din bærbar du kan se router opsætningen.
Ergo er det ikke et problem med dit netkort, men nærmere med din ip opsætning på pcen, har du tjekket at den står til dhcp og at du ikke ved en fejl er kommet til at sætte den til fast ip ?
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us
Billede
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Smid begge dele ud og køb en airport og en mac! Problem solved

undskyld
Skaw

Indlæg af Skaw »

DoMiNaToR skrev:For mig at se så ser det jo her ud som om du har forbindelse til din router via dit trådløse net, hvis det altså er fra din bærbar du kan se router opsætningen.
Ergo er det ikke et problem med dit netkort, men nærmere med din ip opsætning på pcen, har du tjekket at den står til dhcp og at du ikke ved en fejl er kommet til at sætte den til fast ip ?
Jeg har ikke så satans meget styr på det. Den finder routeren, men det skal så lige siges at jeg kører med kable via routeren, måske derfor den kan finde opsætningen. Trækker jeg kablet ud finder den intet. Når jeg søger efter trådløse netværk siger den bare at windows ikke kan finde nogle trådløse netværk.

Hvor tjekker jeg om den står til dhcp?
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Start -> Kør -> "cmd" -> tryk enter

Herefter skriver du i din kommandoprompt:
"ipconfig /all"

Så finder du det af dine netkort (jeg har en del) som du vil se på (f.eks. din kablede forbindelse eller den trådløse) og finder linjen "DHCP Enabled".
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Skaw

Indlæg af Skaw »

Den står til DHCP. Jeg har idag købt en ny router for at se om det var problemet. Har installeret den på computeren og det hele men jeg kan stadig ikke finde noget trådløst net. Har søgt en smule hjælp hos en ven der har lidt mere styr på det end mig, men fandt ingen løsning. Hiver fat i belkins support her når jeg får tid og ser om de har en løsning
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Det er jo tydeligvis ikke routeren, der er problemet. Ihvert fald ikke, hvis du har købt en ny og installeret den korrekt.
Skaw

Indlæg af Skaw »

Jeg har fundet ud af det. Jeg skulle simpelthen ind i et godt gemt program for at tilslutte trådløs forbindelse til computeren. Fantastisk, stod der intet om i papirene. Nu har jeg så bare det problem at kærestens bærbare stadig ikke vil connecte :D
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Køb noget ordentligt :)
Til næste gang, så køb en WRT54GL fra Linksys (hvis du ikke skal bruge n-standarden).
Og sørg for at have et netkort, der ikke kræver et program, men kan bruge Windows Zero Config.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Jeg er helt sikker på at det også kan lade sig gøre uden det godt gemte program. Det kræver sandsynligvis blot en indstilling. Men hvad det så er, er jo et godt spørgsmål.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Det er sikkert et program der kommer med computeren når man køber den. Den slags programmer kan se rigtig smarte ud men man har i bund og grund ikke brug for dem :)
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Formentligt er det software, som kommunikerer med den driver, der administrerer den "knap" der sidder et sted på hans computer til at slå trådløst net til/fra.

Som sagt - køb noget ordentligt :p

Har lige været ude og investere i:

(Netgear WNDR3700)
http://www.edbpriser.dk/Product/Details ... pid=641103

og

(Linksys WMP600N-EU)
http://www.edbpriser.dk/Product/Details ... pid=705723

Det lader nemlig til at Cisco har valgt bare at lade Linksys være en Cashcow fra nu af, så hele deres sortiment indenfor n-2.0 standarden er elendig.
Skaw

Indlæg af Skaw »

Vil nu mene at udstyret er ordentligt. Jeg bor i et mindre hus så en mindre N router kan uden problemer fanges i hele hytten :) Programmet der drillede er HP Wireless Assistant der er forudinstalleret på computeren. Jeg skulle ind i nogle indstillinger i det for at aktivere knappen, der aktiverer trådløs kommunikation.
Besvar