Hejsa
Jeg overvejer at geninstallere min (fil)server, men jeg er i tvivl om, hvorvidt det kan betale sig for mig at skfite fra Server 2003 til fx 2008 eller måske noget helt andet.
Er der nogen herinde, der kan komme med gode råd, idéer eller bare hints?
På forhånd tak!
xavis
Server 2003/2008/andet?
Redaktør: Moderators
Server 2003/2008/andet?
Beware - the return of the pigs is near!!
Re: Server 2003/2008/andet?
Jeg skulle måske lige nævne, hvad det er for en maskine: Intel D945GCLF2 (indbygget Dual Core Atom 330 1,6 Ghz) med 2 GB DDR2 RAM.
-
- [Ltd edition]
- Geografisk sted: Life is like a dick, when tings get hard, FUCK it!
2003 er imo yndlingen. Plain simple, cant break it...
Hvad skal den understøtte? ftp, http, lokal mappedeling ?
Vil du køre virtuelle systemer er det lidt noget andet end 2003 du kan gå efter.
2008 har den fede feature at du kan køre virtuelle systemer direkte uden andre progz installeret.
Men tvivler på der findes en cracked version der faktisk virker.
Men måske skulle du overveje ExSI, bare metal hypervisor
Hvad skal den understøtte? ftp, http, lokal mappedeling ?
Vil du køre virtuelle systemer er det lidt noget andet end 2003 du kan gå efter.
2008 har den fede feature at du kan køre virtuelle systemer direkte uden andre progz installeret.
Men tvivler på der findes en cracked version der faktisk virker.
Men måske skulle du overveje ExSI, bare metal hypervisor
In this house we obey the law of thermodynamics - Homer Simpson
Mange tak for svar!
Jeg har dog efter samråd med en kammerat valgt bare at installere Windows 7. Han mente, at det kræver færre ressourcer end server-OS'erne. Også fordi den bare skal køre fildeling, torrentklient og lidt internet-browsing.
Men hvad mener du med 'virtuelle systemer' - og hvad er ExSI?
xavis
Jeg har dog efter samråd med en kammerat valgt bare at installere Windows 7. Han mente, at det kræver færre ressourcer end server-OS'erne. Også fordi den bare skal køre fildeling, torrentklient og lidt internet-browsing.
Men hvad mener du med 'virtuelle systemer' - og hvad er ExSI?
xavis
Har du overvejet en linux server ?. Sindsyg stabil, men kræver selvfølgelig kendskab til linux.
Et meget strømbesparende alternativ, kunne være en router med mulighed for ekstern harddisk, som kan køre fildeling på både internet og intranet, torrents , HD video / audio stream osv.
Så behøver du ikke have en computer tændt hele tiden, for at have adgang til filerne + mange andre ting.
En formidabel router til det formål kan være Linksys E3000. En meget hurtig router - med et hav af fede funktioner og lang rækkevidde.
Et meget strømbesparende alternativ, kunne være en router med mulighed for ekstern harddisk, som kan køre fildeling på både internet og intranet, torrents , HD video / audio stream osv.
Så behøver du ikke have en computer tændt hele tiden, for at have adgang til filerne + mange andre ting.
En formidabel router til det formål kan være Linksys E3000. En meget hurtig router - med et hav af fede funktioner og lang rækkevidde.
windows 7 ville jeg nok aldrig ha valgt.
og hvis ikke man kender det, skal man aldrig vælge linux, med mindre man gider sætte sig ind i det.
win2k3 er okay, men 2k8 er bedre og kræver efterhånden ikke flere ressourcer end linux.
og hvis ikke man kender det, skal man aldrig vælge linux, med mindre man gider sætte sig ind i det.
win2k3 er okay, men 2k8 er bedre og kræver efterhånden ikke flere ressourcer end linux.
Windows 7 synes jeg faktisk heller ikke virker så optimalt. Der er en proces (System), der sluger ret mange ressourcer. Det kunne godt være, jeg skulle prøve Windows Server 2008.
Er der noget, jeg skal vide, inden jeg går i gang med sådan en operation?
På forhånd tak.
Er der noget, jeg skal vide, inden jeg går i gang med sådan en operation?
På forhånd tak.
At du sikkert kommer til at bøvle en del med at få fikset din crackede version med mindre du enten betaler eller kan skaffe en lovlig version et sted fra.xavis skrev:Er der noget, jeg skal vide, inden jeg går i gang med sådan en operation?
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us