Hej,
Jeg har virkelig brug for noget hjælp her!
Jeg har købt en Dell U2711 skærm, som kan komme op i en opløsning der hedder 2560 x 1440.
Min bærbar som jeg kører det igennem har et grafikkort der hedder GeForce 9800M GTX.
Jeg har prøvet alle de nyeste drivere fra Nvidia.com, men ingen giver mig lov til at køre skærmen op i 2560 x 1440. Den siger at recommended er 1920 x 1080, og det er max i Screen resolution både i windows, og via Nvidia Control Panel.
Jeg har forbundet skærmen og bærbaren via et dual DVI kabel som fulgte med.
Er der nogen der kunne have en idé om hvorfor den ikke vil gøre det, og hvad man eventuelt kan gøre for at få den op i sin rigtige opløsning.
Håber der er nogen som kan hjælpe!
Mvh
Problemer med ny skærm og grafikkort
Redaktør: Moderators
Re: Problemer med ny skærm og grafikkort
Du har selvfølgelig sørget for, at din bærbare's skærm er slukket, ikke?
Nu har jeg ikke lige set på specifikationerne, men understøtter grafikkortet den opløsning? (Det gør den formentlig, men bare lige for at være sikker)
EDIT:
Jeg googlede lidt for dig og fandt dette:
http://www.sweclockers.com/forum/125-ge ... 9800m-gts/
Det er vel et forsøg værd, hvis du ikke allerede har gjort det.
Nu har jeg ikke lige set på specifikationerne, men understøtter grafikkortet den opløsning? (Det gør den formentlig, men bare lige for at være sikker)
EDIT:
Jeg googlede lidt for dig og fandt dette:
http://www.sweclockers.com/forum/125-ge ... 9800m-gts/
Det er vel et forsøg værd, hvis du ikke allerede har gjort det.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Re: Problemer med ny skærm og grafikkort
Tak for dit svar dwr!
Jeg har ikke villet svare før i dag, da min bror var forbi for at prøve og se om han kunne få liv i skærmen. Det lykkedes heller ikke, og han læste også det du fandt på google.
Han snakkede om at måske kunne det være mangel på strøm via bærbaren. Har desværre ikke haft mulighed for at prøve skærmen på andre computere, men det lykkedes min bror at få den forcet ind i 2560 x 1439 og ikke 2560 x 1440 som er standard. Men så snart vi bootede døde den igen.
Jeg har ikke villet svare før i dag, da min bror var forbi for at prøve og se om han kunne få liv i skærmen. Det lykkedes heller ikke, og han læste også det du fandt på google.
Han snakkede om at måske kunne det være mangel på strøm via bærbaren. Har desværre ikke haft mulighed for at prøve skærmen på andre computere, men det lykkedes min bror at få den forcet ind i 2560 x 1439 og ikke 2560 x 1440 som er standard. Men så snart vi bootede døde den igen.