Hvilket headset??

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
raffay

Hvilket headset??

Indlæg af raffay »

Står i den situation at jeg skal have lidt godt til örerne, til brug derhjemme. Til brug på farten bruger jeg in-ear, derhjemme er jeg på udkig efter nogen ordentlige örevarmere! Men hvilke?? Jeg er ikke på udkig efter det ypperste feinschmecker, men alligevel et solidt headset med fast bas og dybde til musik (eletronisk og heavy - great combo i know!), men samtidig må der gerne lige väre en mic også så den kan bruges til andre formål. Ved der er en masse Gamer Headsets, men hvordan er lyden til musik i dem?

Nogen der vil dele et par erfaringer? Prismässigt ligger jeg vel på en 1000-1500 stykker... De behöver ikke at väre trådlöse, dog er det en fordel hvis ikke lyden forringes...

Tak for inputs!!
Skal man skrive noget her?
Brugeravatar
raffay

Re: Hvilket headset??

Indlæg af raffay »

Der må da være nogen herinde der kan bidrage med nogen guldkorn eller hva? Problemet er bare, at mange af de headsets jeg ser i butikkerne er ikke tilsluttet i butikkerne, og ja, hvis man køber pakken og åbner den, er jeg bange for jeg ikke kan bytte varen hvis ikke jeg er tilfreds med det valgte headsets. Har selv lige købt en Pioneer i Ekspert, men endnu ikke åbnet. Hvad siger I til den?

http://www.google.com/imgres?imgurl=htt ... CDUQ9QEwBQ
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Når du siger at der skal være mikrofon i så bliver jeg nød til at træde væk - det aner jeg desværre ikke så meget om..
Brugeravatar
raffay

Indlæg af raffay »

det behøver ikke nødvendigvis at være med mic, kunne bare være fedt at finde en allround hifi oplevelse, hvis dette var muligt. Men primært er det høre bøffer til musik igennem pc jeg leder efter.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Jeg er stadig helt hooked Beats by Dr. Dre. Nogen mener de er overvurderede, men jeg synes stadig det er et noget af det bedste jeg har lyttet til inden for det prisleje.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Brugeravatar
raffay

Indlæg af raffay »

QL, hvor har du købt dine så?
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Jeg bruger selv sennheiser hd 25 1 som jeg er utrolig glad for
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Jeg har faktisk ikke købt nogen. Jeg har bare prøvet andres - Bruger min ipod og computer for lidt pt til at det er værd at smide penge efter nogle hørebøffer.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Brugeravatar
raffay

Indlæg af raffay »

Nogen der har erfaringer med Denons bøffer?
Iwers
Geografisk sted: Haderslev

Indlæg af Iwers »

raffay skrev:Nogen der har erfaringer med Denons bøffer?
Der er en test i GEAR om høretelefoner lige nu :) de har godt nok ikke beats by dr. dre med, hvilket er en kæmpe fejl.. kiggede den self ikke så nøje igennem :/ men det kunne måske være en mulighed lige at tage et kig i det blad? :) de kalder selv testen kæmpe stor, den fylder 4-5 sider :)
>>Tjek musikken der snart udkommer her!<<
Du kan være med til at sætte alle de gode releasedatoer ind i kalenderen hvis du PM'er mig
Zivago

Indlæg af Zivago »

Skal det være decideret HIFI hovedtelefoner i den prisklasse du ønsker (uden mike), så køb f.eks:
http://tapeconnection.dk/Tilbehoer.aspx ... er=8022126 1495 kr
http://tapeconnection.dk/Tilbehoer.aspx ... er=8022081 1045 kr
http://www.aage.dk/shop/hovedtelefoner/ ... d-595.html 1395 kr

Alle 3 overnævnte stikker beats by dr. dre med flere længder, hvis man ønske lyd i decideret HIFI kvalitet. Især de 2 grado hovedtelefoner, har en meget åben og detaljeret lyd, tæt fulgt af Sennheiser modellen.
Beats by dr. dre spiller da også ok, men er mest beregnet til bass tung musik uden alt for mange detaljer.

Men jeg vil iøvrigt anbefale, at du prøver dem i butikken. Der er stor forskel på, hvor godt de forskellige headsets passer til dit hoved / ører.

Zivago
Brugeravatar
raffay

Indlæg af raffay »

Sætter virkelig pris på alle jeres inputs indtil videre!

Ku være man så lige skulle snuppe sig det sidste nummer af GEAR, tak for tippet Iwers.

Zivago, du har ret, nok kan lyden være så fin så fin, men hvis den ikke sidder ordenligt er der sku ikke meget ved det. Og igen, hvad er forskellen på åbent og lukket design? Måske det giver sig selv, men kan ikke lige greje det.

Og så lige til sidst, hvordan adskiller et "DJ" headset fra et "alm" headset? Og var der nogen der havde erfaring med Logitechs gamer headsets?

Tak for jeres sparsomme tid, jeres altid brugbare inputs, samt jeres tålmodighed :)
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Når jeg ser på høretelefoner som DJ så tænker jeg over om de lukker af for lyden, ikke har en lang irreterrende kabel hængende, mulighed for at tage halvt hurtig af og på (måske ikke sååå vigtig igen) og selvfølgelig god lyd..
Zivago

Indlæg af Zivago »

raffay skrev:Sætter virkelig pris på alle jeres inputs indtil videre!

Ku være man så lige skulle snuppe sig det sidste nummer af GEAR, tak for tippet Iwers.

Zivago, du har ret, nok kan lyden være så fin så fin, men hvis den ikke sidder ordenligt er der sku ikke meget ved det. Og igen, hvad er forskellen på åbent og lukket design? Måske det giver sig selv, men kan ikke lige greje det.

Og så lige til sidst, hvordan adskiller et "DJ" headset fra et "alm" headset? Og var der nogen der havde erfaring med Logitechs gamer headsets?

Tak for jeres sparsomme tid, jeres altid brugbare inputs, samt jeres tålmodighed :)
Når en hovedtelefon har et lukket design, betyder det groft sagt, at den holder støj / larm ude. Med en lukket hovedtelefon, kan du derfor ikke / næsten ikke høre dine omgivelser. En åben hovedtelefon derimod, lader lyde fra omgivelserne komme ind.
En DJ hovedtelefon kan adskille sig fra en HIFI model på mange forskellig måder. Nogle kan f.eks. kun have en "bøf" i den ene side. Nogle har i begge sider, men så kan den ene måske vippes væk fra øret, så man ikke skal tage hovedtelefonen af og på hele tiden. Nogle lukker lyde fra omgivelser helt ude, så man kan koncentrere sig om mix. Der er mange forsk. typer. og bud på hvordan en dj hovedtelefon kan være opbygget.
Generelt er det dog ofte sådan med DJ headsets, at de hæver bas og diskant en smule, da mange bruger bas / diskant til live mix. Selvom der findes DJ headsets som spiller rigtigt godt, så er det meget sjældent HIFI lyd de leverer. DJ headset er bygget til det miljø, som DJen befinder sig i, og de krav som denne har - f.eks. at de skal være hurtige til at tage af og på osv.
Skal du bruge en hovedtelefon til at NYDE musik, så skal du ikke have en DJ model.
Bruger du pengene på en rigtig HIFI model, vil du få en lydoplevelse der er mere dynamisk og detaljerig end du nok har været vant til,
Ofte kan man med HIFI hovedtelefoner, høre detaljer i musikken, som man ellers skal have sindsygt dyre HIFI anlæg / højttalere for at høre.
Tip:
Hvis du vælger at købe en HIFI model som dem jeg har henvist til, så skulle du for sjovs skyld prøve at lytte til Roger Waters CDén - amused to death. Du vil høre en detaljerigdom og perspektiv i lyden som du nok sjældent har hørt (hvis nogensinde).
Det vil du nu også med andet musik, men dette album er specielt.
Logitechs headsets spiller ok, og er af fornuftig kvalitet De er bygget til spil - men er ikke så gode til egentligt musik.

Zivago
Brugeravatar
raffay

Indlæg af raffay »

Maunus og Zivago, endnu engang tak for de fyldestgørende posts. De ting I nævner om DJ headsets var sådan set også det jeg havde forestillet mig, men det er da meget rart lige at få det udpenslet helt. Når man skal smidde et par tusser væk på hørebøffer er det sku mega nice med lidt feedback fra andre med erfaring, så endnu engang tak til jer alle! Jeg tror som sagt jeg skal ud og lytte til alle forskellige modeller. Og angående Logitechs, var det også lidt det jeg "frygtede", nemlig at deres headset er gode men ikke specielt HIFI agtige...
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Jeg har et trådløst sæt fra Sennheizer - ja, jeg ved det; Man KAN ikke få lige så ren lyd som med kabelforbindelse.
Men når det er sagt, så er der ganske hæderlig lyd i dem.
Og så er de jo trådløse :-)
Billede
De er lette, og meget behagelige at bære - selv i lang tid.
Bruger dem mest når jeg ser TV, eller film, og den øvrige familie er gået i seng.
Produkt beskrivelsen siger, at der er op til 100m. rækkevidde - og for en gangs skyld er det ikke bare tom snak.
Jeg blev meget overrasket over, hvor langt de rækker, uden nævneværdige udfald.
Har tit haft dem på rundt i haven, når der skal klippes græs :D
Der er masser af batteri kapacitet (mere end 20 timer på en opladning), og selve basen, er samtidig holder og ladestation.
Det er en åben høretelefon - det vil så sige, at den godt nok slutter tæt omkring øret, men selve "kabinettet" er åben i siderne med et net.
Du vil ikke kunne høre så meget andet end lyden fra højttalerne, men den der evt. sidder lige ved siden af dig, vil svagt kunne høre hvad DU hører.
Når den er åben på denne måde, bliver den heller ikke så forbandet varm at have på i længere tid...

En god all-round bøf, og altså uden ledning.

http://www.hardware-store.dk/index.php? ... ductId=825
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

nu har jeg siden mine andre indlæg prøvet beats by dre..

jeg vil sige at jeg startede med at være ret skeptisk over for dem.. synes alt for tit jeg har set et eller andet random komme frem med en kendt på og så er det bare noget værre lort som prøver tjene penge..

MEN HOLD DA KÆFT - de spiller alt bare lækkert! Jeg går ud fra grunden til der skal to batterier i er så den lige giver det ekstra skub i bassen som den har brug for? Det er hvert fald noget som rykker - kvaliteten er rigtig lækker og lyden er bare god! God bas i, det savner jeg ofte i høretelefoner.. Desuden hørte jeg også lige deres iPod duck forleden dag - den rykker også ret godt, den spiller meget meget højt, bassen er ikke lige så kraftig som i høretelefonerne men den følger godt med. Det er desuden ret kreds det der følger med af ledning og der er vist mikrofon i også.

- Desuden vil jeg da lige tilføje at på min tur i Kina købte jeg et kopi set af de høretelefoner der normalt koster 2500,- og den kopi jeg fik fat i der var virkelig virkelig lækker! Der er nærmest ingen forskel, hverken i indpakningen eller lyden (vi sammenlignede med nogle originale) - jeg gav 200,- for dem.. jeg købte 2 par med hjem i gave og det ene er desværre stoppet med at spille i den ene side (evt. løs forbindelse) men andre jeg var med på turen har ikke haft disse problemer (ca. 10 andre)
Besvar