Projekt - trækvognsanlæg

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Projekt - trækvognsanlæg

Indlæg af Maunus »

Hej!

Jeg har planer om at bygge et anlæg placeret på en form for trækvogn som man ofte ser til blandt andet Roskilde festival. Jeg har nogen gamle disko højtalere liggende som jeg havde tænkt mig at skrue i dyret og så tage tingene som de kommer.

Jeg mangler dog lidt forslag til hvordan den overordnet skulle bygges for at opnå bedst lyd/mulighed for at trække rundt/evt. bruges som bord også/eller andre ting som kan være smart at bygge ind i.. måske nogen ved om man kan få et køleskab eller fryser i på en måde så det kan lade sig gøre?

Jeg havde regnet med at den skulle køre på batteri, men da jeg ikke er sååå god til det med strøm love og lign. har jeg også brug for lidt hjælp der.. (vi jeg nok spørge ind til senere)

mine enheder er to 15" fane basser og så har jeg nogen ukendte basser som muligvis er en tomme eller to mindre.. udover det har jeg 4 meget små diskanter og to mellemtoner på ca. 5"

Jeg vil blot kaste bolden i luften og se om andre har forslag til hvordan dette projekt skal laves - jeg regner først at blive færdig til sommer.. alle forslag kan bruges - som hvordan ville i sætte højtalerne? Hvad ville i bruge af strøm? evt. noget sol energi ind over?

glæder mig til at høre hvad i har af forslag
dwr
Moderator

Re: Projekt - trækvognsanlæg

Indlæg af dwr »

Jeg er ganske sikker på, at legolasdk ved noget om det her, hvis han da stadig læser forummet ;) Har haft ihvert fald haft sådan en vogn med på Roskilde før i tiden.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Når ja - var der ikke en herinde (måske ham) som havde kontakt til den der Heart lyd-cykel :) den spillede rigtig rigtig godt og den gjorde brug af noget sol energi også..
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

han har bygget nogle stykker, der i blandt karmakanonen - http://www.facebook.com/pages/Karmakanonen/334107635343
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Det må være ham man skal have fat i :) Ser ud til at han får udnyttet bassen rigtig godt når den bliver bygget i den kasse..
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

En løs hængende enhed er ikke meget ved ;)
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Hehe det var mere den måde de er sat i bund kassen :)

Mit store spørgsmål er nu - hvor finder man sådan en cykel som ikke koster kassen - de går jo for flere 1000,-
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Du bygger den selv, ikke verdens største udfordring, men kræver lidt cykel dele og lidt svejse talent :)
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

det må blive min løsning (: - har dog aldrig svejset før
Valsted
Geografisk sted: 9240

Indlæg af Valsted »

Hej, jeg er ved at lave en musiktrækvogn til dette års roskilde festival.

Da jeg ikke selv har den store erfaring med den slags har jeg her et par spørsgmål jeg håber i kan hjælpe mig med:

*- Min forstærker er en 2 kanals med en max effekt på 120watt per udgang. Under specifikationer står der at "average current drawn"* er på 4.0 Ampere. *=Average current drawn is nearly the maximum current drawn by this unit when an audio signal is input. use this value when working out total current drawn by multiple power amplifiers.

På godt dansk = Betyder det at min forstærker bruger 4 ampere hver time når den spiller på max?

* Mit bilbatteri er på 60 Ampere timer ( AH). Vil det så sige at hvis jeg spiller max i (6o ah / 4 A) = 15 timer, at så er batteriet helt fladt?

* Min autoradios udgange er på 40 watt og højttalerne jeg har er på 80 watt. Kan jeg godt koble disse ting sammen UDEN forstærkeren, og så bare spille for nedsat styrke, eller vil hele lortet brænde sammen hvis jeg gør dette?

Håber der er nogen der ved lidt mere om dette end mig, og kan hjælpe.

På forhånd tak:)
Er det her der ska' stå noget smart ?
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

hey tror helt sikkert der er nogen herinde som ved lidt om ohm og watt men ellers så er der mange på djz.dk som kender godt til teknikken og det med strøm så spørg evt. der hvis du ikke finder svar her.. (du kan sikkert også bare søge i deres forum efter tidligere lign ting)
Besvar