DR's Digitale musik arkiv?
Redaktør: Moderators
-
- CAs dkbn-luder
- Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen
DR's Digitale musik arkiv?
Her forleden gik deres Digitale Musikarkiv ned på P3, og her fortalte værten at al musik DR spiller i radioen ligger på en kæmpe server.
Her bliver jeg jo lidt nysgerrig... Er det et system som de selv har opfundet, og hvordan virker det ( interface mv.) Og hvad gør de hvis musikken f.eks. kun er ude på LP, mv. ? Hvilken kvalitet kører de med ligeledes med playlister? Hvem laver dem, er det autogenereret eller hvordan?
Håber der er nogle som kender lidt til deres system, eller ved hvordan det fungerer generelt, så jeg kan få stillet min nysgerrighed.
Her bliver jeg jo lidt nysgerrig... Er det et system som de selv har opfundet, og hvordan virker det ( interface mv.) Og hvad gør de hvis musikken f.eks. kun er ude på LP, mv. ? Hvilken kvalitet kører de med ligeledes med playlister? Hvem laver dem, er det autogenereret eller hvordan?
Håber der er nogle som kender lidt til deres system, eller ved hvordan det fungerer generelt, så jeg kan få stillet min nysgerrighed.
Re: DR's Digitale musik arkiv?
Har du prøvet at skrive til P3?
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
-
- CAs dkbn-luder
Nej, dog ikke. kunne være nogle af jer vidste besked.
Alt deres musik er ikke digitaliseret, men en stor stor del af det er.
De har stadig en masse værker som kun er på original mediet, dette er dog ofte numre der aldrig er blevet spillet før.
Playlisterne bliver kreeret af værterne, i forhold til rotationslisterne som bliver udarbejdet af DR's musikudvalget (landets 8 største facister )
De har stadig en masse værker som kun er på original mediet, dette er dog ofte numre der aldrig er blevet spillet før.
Playlisterne bliver kreeret af værterne, i forhold til rotationslisterne som bliver udarbejdet af DR's musikudvalget (landets 8 største facister )
-
- CAs dkbn-luder
Okay, hvordan og hvorledes med rotationslisterne??
Ja rotationslisterne bliver som sagt udarbejdet af DR´s musikudvalg.
De laver 3 lister, en A, B og C liste med de numre der skal have mest rotation.
Derud over kan værterne selv vælge numre til og fra, men hvor stor en procentdel det er ved jeg ikke og det er også forskelligt fra program til program.
De laver 3 lister, en A, B og C liste med de numre der skal have mest rotation.
Derud over kan værterne selv vælge numre til og fra, men hvor stor en procentdel det er ved jeg ikke og det er også forskelligt fra program til program.
Det er spændende det her har tænkt på det 100 vis af gange (:
-
- CAs dkbn-luder
Okay - har lagt mærke til de SPOTS som de kommer med, de passer lige nøjagtigt på det nummer der spilles i baggrunden, så når spottet stopper starter teksten på sangen, er det også noget værterne selv vælger, eller er det noget som er lagt ind specifik på det nummer?
Man kan også se på billedet, at der er info om nummeret i højre hjørne ser det ud til.
Fandt dette på P3's facebook side:
Man kan også se på billedet, at der er info om nummeret i højre hjørne ser det ud til.
Fandt dette på P3's facebook side:
Det er vist fra en 90ér aften det der.
Jeg ved ikke hvordan de gør med spots, tror de ligger dem ind manuelt, altså deres producer og ikke værterne - men måske de er forberedte på forhånd.
Jeg ved ikke hvordan de gør med spots, tror de ligger dem ind manuelt, altså deres producer og ikke værterne - men måske de er forberedte på forhånd.
Rigtig meget bliver produceret på forhånd - i liveshowene er som regel kun lige interviews og sådan der er live (more or less).
Da jeg sad i radio100 lavede de så meget på forkant de overhovedet kunne slippe af sted med, hvilket giver ret god mening. Derfor passer alle spot og alt andet flydende sammen. Den radio man hører er så "en playlist". Meget forsimplet...
Da jeg sad i radio100 lavede de så meget på forkant de overhovedet kunne slippe af sted med, hvilket giver ret god mening. Derfor passer alle spot og alt andet flydende sammen. Den radio man hører er så "en playlist". Meget forsimplet...
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.