Dell Alienware M17x
Redaktør: Moderators
Dell Alienware M17x
Hejsa,
Nu er det ved at være alt for lang tid siden jeg har opdateret min computer, så nu skal det sku snart være. Men det er efterhånden mange år siden jeg været inde i alt med RAM og GFX og HDD osv. Derfor vil jeg da lige høre om denne her opstilling er komplet tåbelig, eller om yderligere opgradering ikke er nødvendig (i jeres optik, HVIS I skulle vælge en Dell).
Jeg skal bruge den til spil (ikke helt nye, men vil gerne spille i høj og flydende opløsning), videoafspilning, masser af surf, og ja, så skal den gerne være hurtig og fremtidsikret et par år frem i tiden mht, kvalitet og holdbarhed og ikke mindst GFX, Processor og RAM. Det jeg egentlig mest er ude efter, er om processoren og RAM og GFX er gode nok, eller om man burde opgradere til den merpris der er angivet. Hvad synes I?
Processor:
Intel® Core™ i7 Processor 2630QM (2.00Ghz, 6MB, 4C) [Omfattet af prisen]
Intel® Core™ i7 Processor 2720QM (2.20Ghz, 6MB, 4C) [tilføj kr 1.440,00]
Intel® Core™ i7 Processor 2820QM (2.30Ghz, 6MB, 4C) [tilføj kr 3.150,00]
GFX:
1,5 GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GTX 460M med Optimus-teknologi [tilføj kr 1.480,00]
1 GB GDDR5 AMD® Radeon™ HD 6870M med PowerXpress [Omfattet af prisen]
2GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GTX 580M [tilføj kr 4.130,00]
RAM:
4096 MB Dual Channel DDR3 SDRAM på 1333 MHz [2 x 2048] [træk fra kr 720,00]
6144 MB Dual Channel DDR3 SDRAM på 1333 MHz [1 x 2048 + 1 x 4096] [træk fra kr 430,00]
8192 MB Dual Channel DDR3 SDRAM på 1333 MHz [2 x 4096] [Omfattet af prisen]
16GB 1333MHz DDR3 Dual Channel (4X4GB) [tilføj kr 1.310,00]
HDD:
320 GB Serial ATA-harddisk (7.200 omdr./min.) [træk fra kr 880,00]
750 GB Serial ATA-harddisk (7.200 omdr./min.) tilføj kr 0,00
256 GB Dell Mobility Solid State-harddisk [tilføj kr 2.780,00]
500GB Momentus XT Solid State Hybrid Drive [tilføj kr 200,00]
640 GB (2 x 320 GB) på to SATA-harddiske - Raid 0 "Stripe" (7.200 omdr./min.) [Omfattet af prisen]
1,5 TB (2 x 750 GB) på to SATA-harddiske - Raid 0 "Stripe" (7.200 omdr./min.) [tilføj kr 1.930,00]
Her er opstillingen i øvrigt. Pris, 16.090,00 kr.
FARVEVALG Alienware M17x Stealth Black Rediger
PROCESSOR Intel® Core™ i7 Processor 2630QM (2.00Ghz, 6MB, 4C) Rediger
OPERATIVSYSTEM Original Windows® 7 Home Premium, 64-bit, Dansk Rediger
GRAFIKKORT 1 GB GDDR5 AMD® Radeon™ HD 6870M med PowerXpress Rediger
HUKOMMELSE 8192 MB Dual Channel DDR3 SDRAM på 1333 MHz [2 x 4096] Rediger
HARDDISK 640 GB (2 x 320 GB) på to SATA-harddiske - Raid 0 "Stripe" (7.200 omdr./min.) Rediger
LCD 17,3" WideFHD (1920 x 1080) WLED LCD-skærm Rediger
OPTISKE DREV DVD+/-RW (læser og skriver dvd/cd) Rediger
TRÅDLØS FORBINDELSE Intel Wireless LAN 6300 3x3 (802.11a/b/g/n) Card - EUR Rediger
PRIMÆRT BATTERI Primært 9-cellet litium-ion-batteri Rediger
SIKKERHEDSSOFTWARE Uden antivirus-/sikkerhedssoftware Rediger
SERVICE OG SUPPORT 1 års næste arbejdsdag hardware support er inkl. med din nye PC Rediger
HÆNDELIGT UHELDSSERVICE Uden Hændeligt uheldsservice Rediger
WEBCAM Integrated 3.0 Mega Pixel HD Camera
Nu er det ved at være alt for lang tid siden jeg har opdateret min computer, så nu skal det sku snart være. Men det er efterhånden mange år siden jeg været inde i alt med RAM og GFX og HDD osv. Derfor vil jeg da lige høre om denne her opstilling er komplet tåbelig, eller om yderligere opgradering ikke er nødvendig (i jeres optik, HVIS I skulle vælge en Dell).
Jeg skal bruge den til spil (ikke helt nye, men vil gerne spille i høj og flydende opløsning), videoafspilning, masser af surf, og ja, så skal den gerne være hurtig og fremtidsikret et par år frem i tiden mht, kvalitet og holdbarhed og ikke mindst GFX, Processor og RAM. Det jeg egentlig mest er ude efter, er om processoren og RAM og GFX er gode nok, eller om man burde opgradere til den merpris der er angivet. Hvad synes I?
Processor:
Intel® Core™ i7 Processor 2630QM (2.00Ghz, 6MB, 4C) [Omfattet af prisen]
Intel® Core™ i7 Processor 2720QM (2.20Ghz, 6MB, 4C) [tilføj kr 1.440,00]
Intel® Core™ i7 Processor 2820QM (2.30Ghz, 6MB, 4C) [tilføj kr 3.150,00]
GFX:
1,5 GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GTX 460M med Optimus-teknologi [tilføj kr 1.480,00]
1 GB GDDR5 AMD® Radeon™ HD 6870M med PowerXpress [Omfattet af prisen]
2GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GTX 580M [tilføj kr 4.130,00]
RAM:
4096 MB Dual Channel DDR3 SDRAM på 1333 MHz [2 x 2048] [træk fra kr 720,00]
6144 MB Dual Channel DDR3 SDRAM på 1333 MHz [1 x 2048 + 1 x 4096] [træk fra kr 430,00]
8192 MB Dual Channel DDR3 SDRAM på 1333 MHz [2 x 4096] [Omfattet af prisen]
16GB 1333MHz DDR3 Dual Channel (4X4GB) [tilføj kr 1.310,00]
HDD:
320 GB Serial ATA-harddisk (7.200 omdr./min.) [træk fra kr 880,00]
750 GB Serial ATA-harddisk (7.200 omdr./min.) tilføj kr 0,00
256 GB Dell Mobility Solid State-harddisk [tilføj kr 2.780,00]
500GB Momentus XT Solid State Hybrid Drive [tilføj kr 200,00]
640 GB (2 x 320 GB) på to SATA-harddiske - Raid 0 "Stripe" (7.200 omdr./min.) [Omfattet af prisen]
1,5 TB (2 x 750 GB) på to SATA-harddiske - Raid 0 "Stripe" (7.200 omdr./min.) [tilføj kr 1.930,00]
Her er opstillingen i øvrigt. Pris, 16.090,00 kr.
FARVEVALG Alienware M17x Stealth Black Rediger
PROCESSOR Intel® Core™ i7 Processor 2630QM (2.00Ghz, 6MB, 4C) Rediger
OPERATIVSYSTEM Original Windows® 7 Home Premium, 64-bit, Dansk Rediger
GRAFIKKORT 1 GB GDDR5 AMD® Radeon™ HD 6870M med PowerXpress Rediger
HUKOMMELSE 8192 MB Dual Channel DDR3 SDRAM på 1333 MHz [2 x 4096] Rediger
HARDDISK 640 GB (2 x 320 GB) på to SATA-harddiske - Raid 0 "Stripe" (7.200 omdr./min.) Rediger
LCD 17,3" WideFHD (1920 x 1080) WLED LCD-skærm Rediger
OPTISKE DREV DVD+/-RW (læser og skriver dvd/cd) Rediger
TRÅDLØS FORBINDELSE Intel Wireless LAN 6300 3x3 (802.11a/b/g/n) Card - EUR Rediger
PRIMÆRT BATTERI Primært 9-cellet litium-ion-batteri Rediger
SIKKERHEDSSOFTWARE Uden antivirus-/sikkerhedssoftware Rediger
SERVICE OG SUPPORT 1 års næste arbejdsdag hardware support er inkl. med din nye PC Rediger
HÆNDELIGT UHELDSSERVICE Uden Hændeligt uheldsservice Rediger
WEBCAM Integrated 3.0 Mega Pixel HD Camera
Skal man skrive noget her?
Re: Dell Alienware M17x
Flyttet
I min verden siger al sund fornuft mig, at den dyreste opgradering aldrig er pengene værd, da det er det nyeste nyeste nye, hvor den eneste grund til prisen er så høj, er fordi det simpelthen er state-of-the-art.
Bortset fra det, så er det også år og dage siden jeg sidst har skulle fikse en computer sammen, hvor de overvejelser har været inde over, så ved simpelthen ikke nok om det til at give et mere kvalificeret bud.
Bortset fra det, så er det også år og dage siden jeg sidst har skulle fikse en computer sammen, hvor de overvejelser har været inde over, så ved simpelthen ikke nok om det til at give et mere kvalificeret bud.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Min erfaring med Alienware er, at det aldrig kan svare sig.
Købte følgende fra proshop:
Corsair Cooling Hydro H60 527,00 kr.
Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit 736,00 kr.
ASUS P8P67 B3 Sandy Bridge 990,00 kr.
Kingston 8GB DDR3 1600MHz (2x4) 678,00 kr.
Intel Core i7 2600 Sandy Bridge 1.904,00 kr.
= 4890 kr.
Harddisk, grafikkort, strømforsyning, kabinet og skærm havde jeg i forvejen.
Harddisk - Ikke noget specielt, der snart skal opgraderes + noget SSD. Bliver nok omkring 3-4000,-
Grafikkort - Et ATI 5870 til omkring 2500,-
Kabinet - omkring.. 7-800,-
Strømforsyning - kan sq ikke huske hvad den hedder. Omkring 700 mener jeg at have givet.
Skærm - Samsung 2233rz 120 hz - omkring 2300,-
Min computer kan køre Battlefield: Bad Company 2 med alt på MAX med omkring 100-130 fps (En ny og hurtigere harddisk ville nok give lidt ekstra) og kan sagtens køre Battlefield 3 - i hvert fald Alfatesten.
Men jeg vil give Qleg ret - det kan stortset aldrig svare sig at købe det nyeste af det nyeste, da pris kontra ydelse ikke er det værd.
Købte følgende fra proshop:
Corsair Cooling Hydro H60 527,00 kr.
Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit 736,00 kr.
ASUS P8P67 B3 Sandy Bridge 990,00 kr.
Kingston 8GB DDR3 1600MHz (2x4) 678,00 kr.
Intel Core i7 2600 Sandy Bridge 1.904,00 kr.
= 4890 kr.
Harddisk, grafikkort, strømforsyning, kabinet og skærm havde jeg i forvejen.
Harddisk - Ikke noget specielt, der snart skal opgraderes + noget SSD. Bliver nok omkring 3-4000,-
Grafikkort - Et ATI 5870 til omkring 2500,-
Kabinet - omkring.. 7-800,-
Strømforsyning - kan sq ikke huske hvad den hedder. Omkring 700 mener jeg at have givet.
Skærm - Samsung 2233rz 120 hz - omkring 2300,-
Min computer kan køre Battlefield: Bad Company 2 med alt på MAX med omkring 100-130 fps (En ny og hurtigere harddisk ville nok give lidt ekstra) og kan sagtens køre Battlefield 3 - i hvert fald Alfatesten.
Men jeg vil give Qleg ret - det kan stortset aldrig svare sig at købe det nyeste af det nyeste, da pris kontra ydelse ikke er det værd.
BØH
Nu skal man heller ikke sammenligne prisen på en stationær (goafreaks) med en bærbar (Dell Alienware M17x).
Vil dog alligevel sige, at man som regel får langt mere computer for pengene andre steder end Dell. Men der er selvfølgelig noget design og service ved Dell og Alienware, som man måske ikke får helt tilsvarende andre steder - men efter min mening, alt for dyrt i forhold til hvor ofte man får brug for det. Vælg en fysisk butik, gerne en kæde, hvor man kan være rimelig sikker på den stadig er der hvis der skulle være behov for service ved skader eller fejl.
Giver i øvrigt også både QLeg og Goafreak ret, det nyeste og dyreste vil give en begrænset bedre ydelse i forhold til den merpris man giver for det, og kan næsten aldrig betale sig.
Vil dog alligevel sige, at man som regel får langt mere computer for pengene andre steder end Dell. Men der er selvfølgelig noget design og service ved Dell og Alienware, som man måske ikke får helt tilsvarende andre steder - men efter min mening, alt for dyrt i forhold til hvor ofte man får brug for det. Vælg en fysisk butik, gerne en kæde, hvor man kan være rimelig sikker på den stadig er der hvis der skulle være behov for service ved skader eller fejl.
Giver i øvrigt også både QLeg og Goafreak ret, det nyeste og dyreste vil give en begrænset bedre ydelse i forhold til den merpris man giver for det, og kan næsten aldrig betale sig.
Whoops, jeg havde ikke set det var en bærbar der var tale om. Så skal du nok regne med det bliver lidt dyrere end hvad jeg skrev
BØH
... og skal den bruges til at spille på, så er Alienware i øvrigt et fremragende valg. De er jo skabt til formålet. Deres meget kraftige hardware gør at Alienware er i mine tanker når der engang skal findes en ny computer til videoredigering osv.
Hej alle,
Tak for jeres indlæg, har været uden net i et stykke tid så har ikke kunne kommentere. Grunden til at jeg havde Dell i tankerne, var at jeg står til måske at kunne få en god rabat på deres computere. Og så kan jeg lide konceptet med at bygge sin egen computer op fra bunden, ligesom Zepto havde det.
Tak for jeres indlæg, har været uden net i et stykke tid så har ikke kunne kommentere. Grunden til at jeg havde Dell i tankerne, var at jeg står til måske at kunne få en god rabat på deres computere. Og så kan jeg lide konceptet med at bygge sin egen computer op fra bunden, ligesom Zepto havde det.
Du kan også manipulere godt og grundigt med en MacBook Pro, hvis det kunne friste.
Skal du bruge den som bærbar også er 17" måske lige rigeligt nok. Synes simpelthen det er for stort og klodset til at tage med. Dell Alienware har også en 11" ganske habil spilcomputer. Har du overvejet den i din konfiguration (og så en ekstern skærm selvfølgelig).
Skal du bruge den som bærbar også er 17" måske lige rigeligt nok. Synes simpelthen det er for stort og klodset til at tage med. Dell Alienware har også en 11" ganske habil spilcomputer. Har du overvejet den i din konfiguration (og så en ekstern skærm selvfølgelig).
Hmm har ikke haft Macbook i tankerne, havde aldrig set dem som gamer-materiale as such. Men kunne forestille mig hvis man skal have en super-macbook, så koster den garanteret det samme som en Alienware. Men jeg kan da lige undersøge nærmere...
Har også haft deres 11" i tankerne, men det bliver bare for småt, og har egenligt ikke lyst til en ekstern skærm, selvom jeg godt kan se at en 17" Alienware ikke er speciel bærbar. Den skal dog også mest stå på skrivebordet herhjemme og så engang imellem kan man tage den under armen hvis der er behov for det.
Har også haft deres 11" i tankerne, men det bliver bare for småt, og har egenligt ikke lyst til en ekstern skærm, selvom jeg godt kan se at en 17" Alienware ikke er speciel bærbar. Den skal dog også mest stå på skrivebordet herhjemme og så engang imellem kan man tage den under armen hvis der er behov for det.
Til en stor skærm kunne du også tage en iMac. Den er ret simpel at tage med rundt til trods for den lidt større kapacitet. Skærmen er fantastisk lækker og trækker bedre pga. luftstrøm end en bærbar.
Anyway, så kan du sagtens betragte Apple-produkter som gamer-pc'er, på samme måde som de fleste andre mærker. De trækker Windows fantastisk.
Din Alienware konfiguration havde jeg nok valgt som du har sat den op. For de ekstra opdateringer er simpelthen ikke værd at bruge penge på i forhold til pris. Eksempelvis er forskellen på 2620 og 2720 processoren ca. 300 kr., så du betaler både fuld pris for processoren OG fuld arbejdsløn. Det er simpelthen svineri, når man smider så mange penge efter en computer. Og da du spiller vil du ikke kunne mærke nogen yderlig forskel. Sad du med 3DSMax eller lignende vil du nok have en smule bedre oplevelse af programmet, men ikke i spil.
Skal du have de større opgraderinger, eks. GPU, trods jeg ikke mener det er nødvendigt, så ring over og kom til at snak med en telefonsælger, og se om du ikke kan få lavet et specialtilbud. Det har jeg tidligere haft succes med hos Dell, når jeg har skulle købe blot en enkelt computer for en anden virksomhed.
Anyway, så kan du sagtens betragte Apple-produkter som gamer-pc'er, på samme måde som de fleste andre mærker. De trækker Windows fantastisk.
Din Alienware konfiguration havde jeg nok valgt som du har sat den op. For de ekstra opdateringer er simpelthen ikke værd at bruge penge på i forhold til pris. Eksempelvis er forskellen på 2620 og 2720 processoren ca. 300 kr., så du betaler både fuld pris for processoren OG fuld arbejdsløn. Det er simpelthen svineri, når man smider så mange penge efter en computer. Og da du spiller vil du ikke kunne mærke nogen yderlig forskel. Sad du med 3DSMax eller lignende vil du nok have en smule bedre oplevelse af programmet, men ikke i spil.
Skal du have de større opgraderinger, eks. GPU, trods jeg ikke mener det er nødvendigt, så ring over og kom til at snak med en telefonsælger, og se om du ikke kan få lavet et specialtilbud. Det har jeg tidligere haft succes med hos Dell, når jeg har skulle købe blot en enkelt computer for en anden virksomhed.