Tog-Tosse-Tråden
Redaktør: Moderators
Re: Tog-Tosse-Tråden
Ja, jeg sidder så øverst og trækker lidt trådende. Derfor har det været en ganske lærerrig debat.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Administrator and founder of CA
Re: Tog-Tosse-Tråden
Vil i fortælle mig at i har 21 sider med debat om tog uden at i arbejder som loko fører eller et eller andet?
Re: Tog-Tosse-Tråden
Der er et par stykker, der gør afaik.
Selv tager jeg toget et par gange om måneden og S-Toget+Metroen hver dag.
Selv tager jeg toget et par gange om måneden og S-Toget+Metroen hver dag.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Re: Tog-Tosse-Tråden
Vi har også 120.000 sider debat om musik og ingen som laver musik (jf. samme procent som tog ansatte kontra ikke ansatte)
Re: Tog-Tosse-Tråden
Apropos DSB drift, økonomi, besparelser, service mm.:
fpn skrev: DSB bekræfter: 140 skal fyres
Offentliggjort 28.10.10 kl. 11:22
140 administrative medarbejdere står til at miste deres job.
I går kunne HK Stat fortælle, at 140 administrative medarbejdere i DSB vil miste deres job. Det bekræfter DSB nu.
På et møde i DSB’s hovedsamarbejdsudvalg er det besluttet, at en effektivisering af administrationen og støttefunktionerne skal sættes i værk. Det betyder, at 140 medarbejdere kan se frem til at miste deres job.
”Det er meget vigtigt for mig, at dette sker i en tæt og gensidig dialog med de faglige repræsentanter,” siger DSB's administrerende direktør Søren Eriksen.
Fyringer skal give bedre kvalitet
Fyringerne sker for at kunne skabe råderum til at videreføre DSB’s strategi-program Sporskifte 2010. Målet med strategien er at styrke virksomhedens konkurrenceevne og fokusere på kvalitets for selskabets kunder.
Det er kun to år siden DSB sidst fyrede medaarbejdere i adminstrationen. Dengang måtte godt 200 administrative medarbejdere sige farvel til jobbet i DSB. Selskabet har dog brug for yderligere besparelser for at kunne fortsætte strategien og udvikle de kundeorienterede tiltag.
”Med Sporskifte 2010 har vi med succes styrket vores fokus på kunderne og dermed vores kerneydelse. Men vi ønsker at forbedre kvaliteten yderligere, så vi fortsat er konkurrencedygtige. Det koster penge, og de kan kun findes ved at reducere omkostningerne andre steder i vores virksomhed. Derfor er vi desværre nødt til at sige farvel til omkring 140 administrative medarbejdere,” siger DSB's administrerende direktør Søren Eriksen.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Re: Tog-Tosse-Tråden
Fyringer skal give bedre kvalitet <--- frisk overskrift hehe.
Om end det muligvis giver mening, så skal man da lige et stykke ned i afsnittet før man kan forstå postulatet.
Om end det muligvis giver mening, så skal man da lige et stykke ned i afsnittet før man kan forstå postulatet.
Re: Tog-Tosse-Tråden
Hehe jeg synes bare det var pudsigt at i lige havde samme passion for toge uden at egentlig have noget videre med det at gøre
Re: Tog-Tosse-Tråden
Hvis du har fulgte med i en række andre tråde på forummet, så er det et emnet, der bliver taget jævnligt op, da en række af os har nogle holdninger til det - enten i kraft af arbejde, brug eller simpelthen grundlæggende interesse for, hvad der sker med vores penge med henblik på DSB's økonomi og deres tilskud.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Re: Tog-Tosse-Tråden
Det kan du have ret i. Det er dog heller ikke helt den samme overskrift, der står i de interne skrivelser, omend meningen er den samme.DjMail skrev:Fyringer skal give bedre kvalitet <--- frisk overskrift hehe.
Om end det muligvis giver mening, så skal man da lige et stykke ned i afsnittet før man kan forstå postulatet.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Re: Tog-Tosse-Tråden
Og sådan ser det ud, når man kører forbi et signal på stop på Østerport Station:
http://goo.gl/AEGMg
http://goo.gl/AEGMg
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Administrator and founder of CA
Re: Tog-Tosse-Tråden
Har du set billederne af den ødelagte X2000 på Malmø C?
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
-
- [Ltd edition]
- Indlæg: 1015
- Tilmeldt: 24 mar 2005, 19:53
- Geografisk sted: Life is like a dick, when tings get hard, FUCK it!
Re: Tog-Tosse-Tråden
JØSES...
Hvordan fikser man lige sådan en der, det er vel ikke bare lige at bakke
Hvordan fikser man lige sådan en der, det er vel ikke bare lige at bakke
nco skrev:Og sådan ser det ud, når man kører forbi et signal på stop på Østerport Station:
http://goo.gl/AEGMg
In this house we obey the law of thermodynamics - Homer Simpson
Re: Tog-Tosse-Tråden
Det gør man heller ikke bare sådan lige. Man først begynder man selvfølgelig at rydde det hele op og få det på skinner, så kunne toget blive trukket væk. Derefter begyndte man at sætte nye master op, så der kom strøm i ledningerne igen. Det ødelagte sporskifte blev så taget op og der blev lagt en nye skinne til erstatning. Først engang til sommer forventer man at kunne i lægge et nyt sporskifte, sådan at man kan kører normalt på Østerport igen. Det har været en dyr omgang.Ace skrev:Hvordan fikser man lige sådan en der, det er vel ikke bare lige at bakke :D
Hvis I er til mere smadder i Danmark, så er der også denne:
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Administrator and founder of CA
-
- CAs dkbn-luder
- Indlæg: 5244
- Tilmeldt: 04 okt 2004, 13:22
- Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen
Re: Tog-Tosse-Tråden
Hvad var årsagen så til ulykken? Kan godt huske den gamle derhjemme snakkede om det for nogle år tilbage, det er jo hans strækning han kører. Dog havde han fri den dag. Og hvad med den pågældende lokofører i lokomotivet, rendte han ned i den anden ende, eller hvordan? Og hvad med farten?
Re: Tog-Tosse-Tråden
Læs om ulykken her:
http://www.hclj.dk/sw14836.asp
http://www.hclj.dk/sw14836.asp
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Administrator and founder of CA
Re: Tog-Tosse-Tråden
Fandt lige denne tråd frem. Det her er til de nørdede, men dem er der jo også nogle af herinde.
Nogle har måske set de tyske 'Bahn tv'-udsendelser på f.eks. ARD, da de sendte dem. Nu kommer der et dansk alternativ.
Endda på DR HD.
På skinner på DR HD i december
Fredag den 23. kl. 8.00: København H-Frederikshavn.
Lørdag den 24. kl. 9.50: Frederikshavn-Skagen,
København-Vanløse. (Metro).
Søndag den 25. kl. 7.40: Aarhus-Struer via Skjern.
Mandag den 26. kl. 9.15: Helsingør-Helsingborg via København H.
Tirsdag den 27. kl. 10.50: Hundested-Hillerød.
Onsdag den 28. kl. 10.25: Hillerød-Helsingør via Gilleleje.
Torsdag den 29. kl. 10.20: Slagelse-Holbæk.
Fredag den 30. kl. 10.05: Holbæk-Nykøbing Sjælland.
Lørdag 31. kl. 10.20: Køge-Hillerød (S-tog)
Nogle har måske set de tyske 'Bahn tv'-udsendelser på f.eks. ARD, da de sendte dem. Nu kommer der et dansk alternativ.
Endda på DR HD.
På skinner på DR HD i december
Fredag den 23. kl. 8.00: København H-Frederikshavn.
Lørdag den 24. kl. 9.50: Frederikshavn-Skagen,
København-Vanløse. (Metro).
Søndag den 25. kl. 7.40: Aarhus-Struer via Skjern.
Mandag den 26. kl. 9.15: Helsingør-Helsingborg via København H.
Tirsdag den 27. kl. 10.50: Hundested-Hillerød.
Onsdag den 28. kl. 10.25: Hillerød-Helsingør via Gilleleje.
Torsdag den 29. kl. 10.20: Slagelse-Holbæk.
Fredag den 30. kl. 10.05: Holbæk-Nykøbing Sjælland.
Lørdag 31. kl. 10.20: Køge-Hillerød (S-tog)
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Re: Tog-Tosse-Tråden
Ja, idéen er sgu' meget sjov.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Administrator and founder of CA
Re: Tog-Tosse-Tråden
Helt sikkert! Jeg skal se alle afsnit
>>Tjek musikken der snart udkommer her!<<
Du kan være med til at sætte alle de gode releasedatoer ind i kalenderen hvis du PM'er mig
Du kan være med til at sætte alle de gode releasedatoer ind i kalenderen hvis du PM'er mig