Eksterne NTFS-diske til OS X Lion, iPad2, WIn7 & WD TV Live

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Eksterne NTFS-diske til OS X Lion, iPad2, WIn7 & WD TV Live

Indlæg af QrazyLeg »

Som emnefeltet lyder:

Jeg har nogle NTFS-diske jeg gerne vil have skrive- og læsbare på alle enheder i hjemmet.

Dvs. de skal kunne virke 100% på OS X Lion, WIndows 7 og iPad 2.
Dertil kommer det at diskene skal kunne fungere med WD TV Live.

Så kommer spørgsmålet: Hvad gør man? Jeg har kigget lidt på Paragon til OS X, men jeg synes ikke rigtig det siger noget om, hvorvidt der er direkte adgang til diskene i andre programmer, eller om filer skal overføres via Paragon. Sidstnævnte løsning er for besværlig og ikke acceptabel.

Jeg ved ikke om filformatet stadig skal være NTFS. Det skal bare virke, og uden at miste data.

Nogen, der ligger inde med løsningen og vil vidensdele?

(og for de af jer der følger med, så er det nu fedt igen endeligt at have en computer... Har været PC-løs i over et år. Eneste minus, Blizzard laver ikke et fiks så der kan spilles Diablo2 og LOD på OS X Lion, ØV!)
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
DoMiNaToR
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Et sted i DK

Re: Eksterne NTFS-diske til OS X Lion, iPad2, WIn7 & WD TV L

Indlæg af DoMiNaToR »

Med den begrænsed info om hvilken type fil systemer WD TV Live og iPad2 kan læse, er her en løsning der kan få ntfs til at virke på osx om det også virker til ipad tør jeg ikke sige..

http://blog.nolar.info/ntfs-3g-in-mac-o ... e-support/
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us
Billede
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

iPaden er måske heller ikke det vigtig, da den også har intern hukommelse og sandsynligvis kan streames til via iMac'en. Det er mere WDTV-Live jeg vildt gerne vil have til at fungere optimalt med de øvrige enheder. Og skal der startes et program hver gang man skal kunne overføre/læse/skrive til harddisken virker det simpelthen for uintelligent.

Anyway, jeg kigger på det foreslåede link. I hvert fald er jeg meget glad for responsen, da mine kære små øjne synes ikke at kunne klare mere læsestof i aftes.

Tak :)
DoMiNaToR
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Et sted i DK

Indlæg af DoMiNaToR »

Jamen det var da så lidt, og ja i mine øjne er det letteste nok at få Lion til at æde ntfs, hvilket relativt let kan gøres, enten med den hjemmelavede løsning eller med et af de 2 købe programmer du kan finde i det link jeg smed.

Jeg formoder at WD TV Live kan læse NTFS, jeg syntes nemlig ikke rigtig jeg kunne finde noget info om det på deres side.
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us
Billede
Brugeravatar
CCK^
Geografisk sted: 9000 cement

Indlæg af CCK^ »

QrazyLeg skrev:(og for de af jer der følger med, så er det nu fedt igen endeligt at have en computer... Har været PC-løs i over et år. Eneste minus, Blizzard laver ikke et fiks så der kan spilles Diablo2 og LOD på OS X Lion, ØV!)
Har Skørben endelig fået sig sin iMac med windows 7 :)?
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Sv: Eksterne NTFS-diske til OS X Lion, iPad2, WIn7 & WD TV L

Indlæg af QrazyLeg »

Ingen Windows 7. Overvejer dog kraftigt en løsning så mit elskede Diablo 2 og LOD kan spilles. Det kan man nemlig ikke i OSX Lion :-(

- har desuden også anskaffet mig en iPad 2 til sofa-surfing, hurtige noter og lignende. :-P

Domin: WDTV Live æder med glæde NTFS :-)

Sent from my Samsung Galaxy S II using Tapatalk
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Jeg tror det ender med Paragon alligevel. Det synes at fungere ret godt trods alt. Programmet kan jo som sådan ikke gøre for, der var en indekseringsfejl på den ene disk. Men nu tryller alle diske perfekt op i systemet, også når de er sat til via en USB-hub. Fantastisk :)

Og hold da kæft hvor jeg egentlig godt kan lide den her computer. Jeg glæder mig til at der bliver tid til at lege lidt med den.
Næste udfordring bliver at få iPad2 til at kunne styre musikken fra iMac over DNLA-certificeret anlæg i stuen. Men der er lige to ugers ventetid på iPad, så vender tilbage hvis jeg stadig ikke har fundet en løsning :)
Besvar