Hey CA.
Er der nogle der har erfaring med at konvertere MKV. (Matroska) til Blu Ray ?
Jeg har selv brænde mange film ned, men jeg er stødt på et problem jeg har svært ved at knække og det går mig på!
Men vil lige høre om nogle har erfaring med det? Inden jeg skriver en lang forklaring og indsætter billeder osv...
Pft... Godt Nytår...
MKV til Blu Ray Disk.
Redaktør: Moderators
Re: MKV til Blu Ray Disk.
Jeg har ikke selv erfaring med den specifikke konvertering, men har da noget erfaring inden for lignende opgaver.
Først og fremmest, har du brugt de to følgende guides fra Videohelp.com eller noget der minder om det?
Jeg tror du vil få størst mulig hjælp, hvis du nævner hvilke programmer du benytter. Der kan være ret stor forskel i løsningen afhængig af program.
http://brothers_grim.webs.com/bd/index.html
http://www.bitburners.com/articles/conv ... uxer/4019/
Først og fremmest, har du brugt de to følgende guides fra Videohelp.com eller noget der minder om det?
Jeg tror du vil få størst mulig hjælp, hvis du nævner hvilke programmer du benytter. Der kan være ret stor forskel i løsningen afhængig af program.
http://brothers_grim.webs.com/bd/index.html
http://www.bitburners.com/articles/conv ... uxer/4019/
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Re: MKV til Blu Ray Disk.
De to artikler du linker til, dem har jeg fulgt til punkt og prikke.
Men det der er underlige er at nogle mkv. film jeg har brændt ud, virker som de skal 100%, mens andre (jeg vil sige halvdelen) af dem jeg henter ikke virker, selvom jeg gør som jeg plejer med dem som virker.
Mit problem er at når jeg sætter skiven i min blu ray afspiller som er en Sony BDP-350, så er det som om det flimre og pixels sætter sig fast på skærmen i ca. 1 sek også kommer der lige 2-3 sekunder hvor billedet er perfekt, men så sætter pixels sig fast igen, sådan fortsætter det hele filmen.
Jeg har simpelthen prøvet alt hvad jeg har kunne læse mig frem til på nettet, men problemet er der stadig.
Jeg gør følgende :
Loader min MKV. fil i TsMuxer, hvor jeg så indsætter danske undertekster.
Så sætter jeg fps til 24000/1001 og levels til 4.1.
Output til Blu Ray Disk.
Så får jeg 2 mapper som hedder BDMV og Certificate, de to tilføjer jeg i IMGburn hvor jeg vælger menuen "Write Folders to disk"
Så retter jeg koden til UDF 2.50 også sætter jeg den i gang med at brænde.
Den brænder som den skal og kommer ikke med nogle fejl undervejs.
Også er det bare "held" og den virker korrekt når jeg sætter den i afspilleren.
Jeg har så forsøgt andre måder at gøre det på, b.l.a åbnet clipinf filen i BDMV mappen i programmet BDEdit, for at indstille opløsningen inden jeg brænder den ud, da jeg troede mit tv ikke kunne finde ud af hvad opløsningen var på filmen, det kan tsmuxer nemlig ikke "se".
Men det hjalp heller ikke.
Min brænder er en Plextor Blu-Ray Writer PX-LB950UE og brænder på Blu-ray Disc Black Edition BD-R 25 GB, 1-4x Speed også har jeg en Blu-ray Disc ReWriteable Verbatim BD-RE 25 GB, 1-2x Speed, for at teste filmene inden jeg brænder den ud rigtigt, for ikke at miste en skive hvergang.
Når jeg prøver at sætte den færdige brændt blu ray i computeren virker den fint, der er intet der.
F.eks. Brænder jeg Rise.of.the.Planet.of.the.Apes.2011.BluRay.720p.DTS.x264
den virker ikke!
Men så brænder jeg V.For.Vendetta.2006.BluRay.1080p.DTS.x264
Og den virker perfekt!
Any ideas?
Men det der er underlige er at nogle mkv. film jeg har brændt ud, virker som de skal 100%, mens andre (jeg vil sige halvdelen) af dem jeg henter ikke virker, selvom jeg gør som jeg plejer med dem som virker.
Mit problem er at når jeg sætter skiven i min blu ray afspiller som er en Sony BDP-350, så er det som om det flimre og pixels sætter sig fast på skærmen i ca. 1 sek også kommer der lige 2-3 sekunder hvor billedet er perfekt, men så sætter pixels sig fast igen, sådan fortsætter det hele filmen.
Jeg har simpelthen prøvet alt hvad jeg har kunne læse mig frem til på nettet, men problemet er der stadig.
Jeg gør følgende :
Loader min MKV. fil i TsMuxer, hvor jeg så indsætter danske undertekster.
Så sætter jeg fps til 24000/1001 og levels til 4.1.
Output til Blu Ray Disk.
Så får jeg 2 mapper som hedder BDMV og Certificate, de to tilføjer jeg i IMGburn hvor jeg vælger menuen "Write Folders to disk"
Så retter jeg koden til UDF 2.50 også sætter jeg den i gang med at brænde.
Den brænder som den skal og kommer ikke med nogle fejl undervejs.
Også er det bare "held" og den virker korrekt når jeg sætter den i afspilleren.
Jeg har så forsøgt andre måder at gøre det på, b.l.a åbnet clipinf filen i BDMV mappen i programmet BDEdit, for at indstille opløsningen inden jeg brænder den ud, da jeg troede mit tv ikke kunne finde ud af hvad opløsningen var på filmen, det kan tsmuxer nemlig ikke "se".
Men det hjalp heller ikke.
Min brænder er en Plextor Blu-Ray Writer PX-LB950UE og brænder på Blu-ray Disc Black Edition BD-R 25 GB, 1-4x Speed også har jeg en Blu-ray Disc ReWriteable Verbatim BD-RE 25 GB, 1-2x Speed, for at teste filmene inden jeg brænder den ud rigtigt, for ikke at miste en skive hvergang.
Når jeg prøver at sætte den færdige brændt blu ray i computeren virker den fint, der er intet der.
F.eks. Brænder jeg Rise.of.the.Planet.of.the.Apes.2011.BluRay.720p.DTS.x264
den virker ikke!
Men så brænder jeg V.For.Vendetta.2006.BluRay.1080p.DTS.x264
Og den virker perfekt!
Any ideas?