Screenshot app til Android (ikke rooted!)

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Screenshot app til Android (ikke rooted!)

Indlæg af amh »

Er der nogle som kan fortælle om det findes??

De apps som er i Market skal telefonen være rooted før det virker. Kan det virkelig være så svært og lave når den ikke er rooted, og hvad er grunden?

på forhånd tak.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Re: Screenshot app til Android (ikke rooted!)

Indlæg af QrazyLeg »

Spiller du wordfeud? ;)

Anyway, søgte på google på ordene: screenshots android non-root:

Første link: https://market.android.com/details?id=c ... root&hl=da
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

En gang i mellem, det var nu også bare så man kunne uploade div. sjove screenshots (sms mv. ) som folk er begyndt på.

jeg har prøvet den app du henviser til på min Desire, og jeg kan ikke få det til at virke ... :/
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Nu fik jeg det til at fungerer på computeren med drivere osv. og nu er det smidt på telefonen, den siger også den tager et screenshot, men der sker intet, så nu har jeg skrottet det igen.. Der må da findes en nemmere måde?
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Hvilken telefon har du?

Min LG kan gøre det som standard, ved blot at holde MENU nede samtidigt med POWER-knappen.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Sv: Screenshot app til Android (ikke rooted!)

Indlæg af QrazyLeg »

Hold da kæft. Der lærte jeg lige noget nyt. Det kan min sgu også :-)

Sent from my Samsung Galaxy S II using Tapatalk
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Det er ikke standard i Gingerbread, men jeg er stødt på en del terminaler hvor det trick virker.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Will
Chart Attack VIP

Indlæg af Will »

Weee... Min kan også Galaxy S II
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Læste godt om det trick men det virker ikke på Desire med Android 2.2 som er den version jeg har..
Liquid^
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Liquid^ »

Android SDK:
http://developer.android.com/sdk/index.html

Når du har hentet den og pakket det ud til f.eks. c:\android-sdk skal du huske at slå fejlretning til på telefonen. Dette gøres under Indstillinger -> Programmer -> Udvikling -> USB Fejlretning (Er usikker på om den også hedder det i android 2.2 men kig i indstillingerne). Herefter åbner du en kommandopromt (windowstast + r, cmd og tryk enter), naviger til tools mappen under Android SDK og skriv herefter "adb devices" uden "". Hvis driveren (den findes i mappen usb_driver i SDK'en og hvis USB fejlregning er slået til kan du gå ind under enhedshåndtering og se om driveren er installeret ellers vælger du bare at installere driveren fra usb_driver mappen) er korrekt installeret og det er slået til på telefonen skriver den serienummeret på din telefon.

Tjek nu nedenstående side for ddms og så skulle du snart kunne tage screenshots.

http://developer.android.com/guide/deve ... index.html

Installer Android SDK og start cmd på din computer. Naviger til det bibliotek hvor du pakker SDK'en ud og gå ind under tools. Her kører du ddms.bat mens skærmen er tændt på telefonen. Når programmet starter (fik fejl første gang, men anden gang virkede det fint) vælger du din telefon hvor der står noget med HT****** og der er et lille telefonlogo ud for. Derefter kan du bruge ctrl+s til at tage et screenshot fra telefonen. Bemærk at skærmen skal være tændt for der er noget på billedet.

Man kan desværre ikke gøre det unden brug af computer når telefonen ikke er rooted. I hvert fald ikke så vidt jeg er orienteret.
Besvar