Matrix - Reloaded

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

Besvar
psylenz
Indlæg: 160
Tilmeldt: 19 aug 2002, 16:48
Geografisk sted: Iben Hjejles navle
Kontakt:

Matrix - Reloaded

Indlæg af psylenz »

Heya!

Ville lige sige til dem der ikke har set denne film endnu, at den er fuldstændig vild. Efter min meing er det en af de eneste 2'ere der virkelig lever op til forgængeren. Hvis man kunne li' 1'eren - så vil man elske 2'eren. Den kan ikke beskrives, den skal opleves! :)

Den får 11 pil op på 13-skala'en af mig!!

Kan ikke vente til at se 3'eren...

Til andre der har set den, hvad synes I om den?
YaKuZa_MaB
Site Admin
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22 apr 2002, 08:38
Geografisk sted: Well APG Would sure like to Know That ;-o
Kontakt:

Indlæg af YaKuZa_MaB »

Ja den er absolut et must for alle der bare kan lide god grafik men den har fået en del hug af den del anmeldere pga der er en del fejl i den f.eks på et tidspunkt bliver et side spejl revet af og næste gang kameraet kommer tilbage på bilen er det der sørme igen men det er så små fejl at det ikke kan ødelægge en så kanon film!!!

jeg gir den 12 på en 13 skala :o
Billede
-=[Chart Attack Admin]=-
-=[[url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]]=-
Spike
Indlæg: 276
Tilmeldt: 22 aug 2002, 15:55
Geografisk sted: Hej Mor...
Kontakt:

Indlæg af Spike »

Jeg siger fuck de små fejl filmen er jo genial... så hvis man kan lide en film med fed action overddreved special effekts og en lille smule mystik hvor du virkelig skal følge med i filmen for at vide havd de snakker om så skal man ikke snydes for denne film...

p.s Tvillingerne i filmen er de sejeste de sparker røv på neo til hver en tid eller.... 8)
Kazo
Proud Chart Attack Member
Indlæg: 1121
Tilmeldt: 24 apr 2002, 20:47
Geografisk sted: Kbh.

Indlæg af Kazo »

Efter så megen snak må jeg da heller punge ud og komme ind at se den efter meget pres (spike) :D

Jeg giver jeg en alen-lang vurdering af den når jeg kommer hjem igen :lol:

- - - - - - - - - - - Så er den set - - - - -

Ja, jeg kan sq kun give jer ret i at det er en fed film! Ikke den bedste jeg har set, men fandeme god når man tænker på hvad den skulle leve op til! Den er mega flot lavet og kampscenerne er 100% i top! Man skal følge godt med for at få det hele med, men den har en virkelig god handling!
10@13 fra mig 8)
Billede
Bykovsky
Chart Attack VIP
Indlæg: 370
Tilmeldt: 22 apr 2002, 10:43

Indlæg af Bykovsky »

Enten synes man den er super fed eller også synes man, at den er for langt ude.... jeg hører til i den første katagori.

Aldrig har 2 timer og 20 minutter gået så stærkt - cool movie :wink:
falslev007
Indlæg: 234
Tilmeldt: 14 maj 2002, 17:02
Geografisk sted: Polen, Krakow

Indlæg af falslev007 »

Hmm jeg syntes uden tvivl det er en fed film.....
MEN jeg syntes den er alt for langtrukken hele det stykke fra de kommer ind i zion til de hopper ind i matrix igen syntes jeg er irrelevant!
Kampsceanerne er dog uden tvivl alt for syge, men jeg den lever efter min mening slet ikke op til 1´eren.

9/13
<center>Billede<br>...:::"Trance has become a dirty word. Thanks to Ian Van Dahl, Lasgo, Flip 'N' Fill and DJ Sammy, a generation of kids has grown up thinking trance is the shittiest music since country and western" - Paul van Dyk:::...</center>
Echelon
Indlæg: 154
Tilmeldt: 22 apr 2002, 16:06
Kontakt:

Indlæg af Echelon »

Jeg fik endelig taget mig sammen til at tage ind og se den igår, og jeg må desværre indrømme at jeg blev temmelig skuffet :?

Jeg vil lige skynde mig at sige, ja kampscenerne er kanon fede, men filmen holder ikke i længden synes jeg. Jeg gik ud af bio med en underlig følelse af at jeg for det første ikke rigtig kunne huske filmen, og at jeg faktisk ikke på noget tidspunkt følte mig "fanget" af filmen. Især slutningen synes jeg er den dårligste slutning jeg nogensinde har set!! Jeg kunne ikke i min vildeste fantasi forestille mig at så professionelle forfattere kunne finde på at efterlade biografgængere i sådan en direkte irriterende tilstand! Det kan gøres MEGET bedre (se fx LOTR) uden at ødelægge seernes humør! Det kan godt være at nogen vil påstå at det øger ens interesse i at se 3'eren, men så ville jeg 100 gange hellere vente med at se 2'eren til jeg kan se 3'eren lige bagefter! Så det er et KÆMPE minus ved filmen.
Et andet minus ved filmen er at jeg synes at man bliver direkte provokeret af nogle af personernes måde at snakke på. De virker OVERdrevent overlegne, og jeg følte lidt at det "spillede smarte" overfor mig. Man kan godt være "sej" at se på uden at direkte overspille dette og gå over i det irriterende, provokerende...

Men for ikke at lyde alt for negativ, synes jeg dog trods alt at det er værd at bruge penge på en biografbillet og se den, for den SKAL(!) ses i bio, og vi ved jo alle at det er en af de film der skal ses i det hele taget. Lige som LOTR og Terminator 3... :)

Jeg giver den 7 på 13-skalaen.
psylenz
Indlæg: 160
Tilmeldt: 19 aug 2002, 16:48
Geografisk sted: Iben Hjejles navle
Kontakt:

Indlæg af psylenz »

Jeg kan godt forstå dig ang. slutningen, den er "lidt" irreterende, men jeg kan ikke forstå at du kun giver den 7 :roll: :)

Men sådan er det, hver mand sin smag, og heldigvis for det :)
DJ AirWaVe
Indlæg: 17
Tilmeldt: 22 apr 2002, 13:40
Geografisk sted: Earth
Kontakt:

Indlæg af DJ AirWaVe »

Fed film men som tidligere nævnt så lever den ik helt op til den første men glæder mig da til til næste film i serien
[=DJ AirWaVe=]
Echelon
Indlæg: 154
Tilmeldt: 22 apr 2002, 16:06
Kontakt:

Indlæg af Echelon »

Okay, jeg kan måske overtales til at give den 8, hvis jeg kan få lov at se 3'eren lige bagefter :)
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Indlæg af QrazyLeg »

@ Echelon

Uden at sige dine argumenter ikke er iorden (for det synes jeg de er), så vil jeg alligevel lige kommentere dit indlæg lidt omkring handling/afslutning.

Jeg siger ikke mit synspunkt er korrekt, men derimod min opfattelse af hvordan det skal forstås.

Hvor Lord Of The Rings er 3 seperate fortællinger, med hver sin handling (bøgerne kan også læses hver for sig), så er The Matrix Reloaded og Revolutions en handling i sig selv. Etteren skal ikke forstås som en del af en trilogi, men nærmere som en historie i sig selv, der skal kortlægge hvad The Matrix (universet) egentlig er. I en bog kan dette kaldes prolog eller et forord. Reloaded/Revolutions er derimod en sammenhængene historie, der ikke må opfattes som 2 dele af en double/trilogi alt afhængig hvordan man ser på det. Den eneste grund til at den er splittet i 2 er fordi at historien er så stor og kompliceret at det ville blive en for lang film, hvis den skulle fortælles i et (og så kan de jo også tjene flere penge på den måde selvfølgelig).

Jeg tror at når 3'eren har været i biffen og alle 3 eksemplarer af filmen står hjemme på hylden med de andre klassikere, så vil man se 1'eren den ene dag og aftenen efter tage både nummer 2 og 3.

Jeg skylder at sige jeg elsker den film. Jeg giver den 11 i karakter. Det gør jeg fordi 10 gives for den gode over gennemsnittet men rutinepræget præstation. 13 gives for den udemærkede og over forventede præstation. Filmen får ikke 13, fordi jeg synes den forsøger at være noget den ikke er. Det er en actionfilm, og de prøver at gøre deres hjem til et fællesskab på et højere sociologisk plan end jeg synes det kan argumenteres for.

Tja... nyd den og lad vær med at gøre som jeres overfortolkende dansklærer gjorde i skoletiden.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Echelon
Indlæg: 154
Tilmeldt: 22 apr 2002, 16:06
Kontakt:

Indlæg af Echelon »

Att. Crazyleg.

Du har jo nok ret i at filmene 2 og 3 mere er én lang film, hvor LOTR er selvstændige historier med et fælles mål. Så på den måde kan afslutningen måske undskyldes, men man går dog ud af biografen i irriteret tilstand. Men vi er helt enige i at film 2 og 3 skal ses lige efter hinanden, mens 1'eren kan ses for sig selv. Så jeg glæder mig til 3'eren kommer, hvor jeg kan se 2'eren inden jeg tager i biffen og ser den...
Besvar