Drengerøve

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Jan Olsen TUNE!
Indlæg: 6
Tilmeldt: 29 jul 2003, 13:08
Kontakt:

Drengerøve

Indlæg af Jan Olsen TUNE! »

Kære Alle.

I er muligvis den største samling drengerøve jeg har set. I bruger store dele af jeres tid på at argumentere for noget i alle godt ved er forkert. I prøver konstant at retfærdigøre jeres musiktyverier, og halvdelen af tiden er det tydeligt at ingen af jer fatter ret meget af hvordan branchen er skruet sammen.

Det hele er meget sort og hvidt. Musik er en vare på lige fod med alle de andre produkter der er til salg. Den vare har en pris. Den kan i vælge at betale eller lade varen stå. Det er meget simpelt, og selvom i mener at varen er for dyr, producenten tjener for meget eller produktet koster for lidt at fremstille i forhold til hvad i synes er rimeligt, er det enhver sælgers ret til at forlange det for hans vare som han finder at den er værd. Der er ingen gråzone.

Hvis det havde været et Rolex ur til 100.000,- der koster 500,- at fremstille, var der sikkert ikke mange af jer, der synes det var i orden at sjæle det, hvis man ikke har råd til det. Eller er der nogen af jer, der synes at det er i orden at stjæle uret, fordi Rolex fabrikken tjener millioner hvert år, og har penge nok. Hvad er det de gør det ok at stjæle musik, og ikke andre ting?

De fleste af jer vil sikkert påstå at i interesserer jer for musik, og går meget op i den. Hvorfor slår i den så ihjel? Køb dog den musik i gerne vil have, hvis i har råd. Ellers lad varen stå på hylderne. Den dag en af jer har brugt oceaner af tid på at lave et fedt nummer, vi i jo også gerne have råd til huslejen. Det får i ikke på denne måde. Nu er det kun de etablerede som jeres forældre køber der tjerner flere penge end de allerede har. Til gengæld er der ikke penge til at give nye talenter chancen.

Mener i virkelig at det er ok at stjæle, bare man ikke bliver opdaget...
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Indlæg af QrazyLeg »

Tja dette emne er jo ikke det første af denne slags herinde. Hvis du lige gider at læse lidt igennem, så kunne det være du ikke ville begå den samme fejl som mange andre fra musikbranchen laver. Du skærer let og elefant alle over een kam.

Hvis du kigger på de brugere der er herinde, og tager deres samlede INDKØB af cd'er, så tror jeg hurtigt du vil finde ud af at mange (jeg siger ikke alle - vil jo ikke generalisere) bruger en anelse flere penge end gennemsnitsdanskeren. Hvorfor kan danske butikker/pladeselskaber så ikke mærke dette? Jo fordi at mange herinde køber deres musik i udlandet pga. det meget bedre udvalg og pga. prisen.

Nu tog du selv en anden (og slet ikke sammenlignelig) vare op til sammenligning. Så lad mig gøre det samme: En bil koster 230.000 kr. Vil du købe den kontant uden at prøvekøre den et par gange først? Ville du ikke overveje Rolex-uret et par gange inden du købte det. Det gælder vel det samme med et par sko og en cd. 150 kr. for en skive er mange penge hvis du ikke kan lide andet end 1 nummer derpå.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Blanco
Indlæg: 17
Tilmeldt: 03 maj 2002, 08:52

Indlæg af Blanco »

Kære Jan Olsen @ TUNE!

Jeg tror der er noget du helt har misforstået! Vi køber skam den musik vi gerne vil have!

Internettet er en forholdsvis ny verden - en verden med en masse muligheder - heriblandt muligheden for downloading af musik!

Mp3 giver én muligheden for at høre musikken før man køber den! - Op til flere gange, noget du ikke har mulighed for i en CD-store.
Jeg ved at flere af os brugere herinde ligger inde med en kæmpe samling af ORIGINALE (ja, tro det eller lad vær!) CDM's + CD-albums. - Jeg selv ligger inde med 300+ CDM's og knap 150 Albums! - Så er det mig der slår musikken ihjel?
I en alder af blot 18 år - penge der er tjent ved hårdt arbejde, samtidig med at man har passet sin skole.

Så jeg føler mig lidt ramt - og såret - når jeg ligefrem bliver beskyldt for at stjæle. Blot fordi jeg er bruger på en portal som denne!

Vil sq' sige at det er musikbranchen selv der er skyld i nedgangen!
En pris på 160 kr. for en CD med f.eks. Jon er sq' ikke ligefrem det højeste ønske for en studerende fyr/tøs med en timeløn på knap 100 kr. (over 18) FØR skat.

Blot at give piratkopiering skylden for salgsnedgangen af CD'er er for latterligt! - Hele verdens økonomi har været svækket siden 11. september 2001! Heriblandt oxo nedgang i pladesalget!
Senest rettet af Blanco 29 jul 2003, 15:28, rettet i alt 1 gang.
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 23 apr 2002, 09:57
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

jan <-- manden fra TUNE klart du kan skyde hele lortet på os du knepper jo lige 3 - 4 promoer gratis hjem hver uge... flødehoved...!!!!

prøv engang at få din egen holdning!... lede papirkurv!!!!!
dwr
Moderator
Indlæg: 2795
Tilmeldt: 22 apr 2002, 02:44

Indlæg af dwr »

Jeg er enig med dig Jan Olsen. Jeg mener også der er ALT for mange der henter enorme mængder musik og køber intet selv.
Jeg føler mig ligesom Blanco lidt såret, når jeg bliver kaldt for værende en tyv.
Jeg er ligesom blanco er jeg også 18 år.
Jeg har været DJ i 4 år og ligger inde med knap 1000 originale skiver(fordelt som 35% albums og 65% singler)
Den samling kan du sammenligne med den gennemsnitlige danske kernefamilie's (uden internet) CD-Samling.
Ja. Den ER størrer. Bare fordi man, som blanco og qrazyleg pointerer, gerne vil hører, hvad man købe, inden man betaler - som du selv siger - den pris pladeselskaberne vælger at tage for den.

Skal vi se hvormange penge i har fået via mig?
350 x 150 = 52.500
650 x 50 = 32.500

Altså 85.000,- kroner og så må man ikke engang lytte til tingene før man køber dem?
Ville du ikke selv synes det ville være lidt ærgeligt at gå ud og købe et par sko og når du kommer hjem og prøver dem kan du ikke engang få foden ned i dem?
Senest rettet af dwr 29 jul 2003, 15:59, rettet i alt 1 gang.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Fjeder
Indlæg: 64
Tilmeldt: 25 apr 2002, 18:55
Geografisk sted: Vendsyssel
Kontakt:

Indlæg af Fjeder »

I glemmer osse 2 vigtige ting, udbud og efterspørgsel, og udbuddet må da være større end efterspørgslen, når pladeselskaberne mærker en nedgang i omsætningen. Der er osse lige det med kvalitet fremfor kvantitet, jeg ser mange plader, som jeg personligt ikke gad bruge penge på, hovedsagligt pga musikken derpå er for ringe, men ok det er der skkert andre der gerne vil. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst købte en cd, mest pga at jeg syntes prisen var for høj i forhold til hva man fik, men osse pga det ikke var musik jeg gad høre vildt meget! Det er lissom det hele løber ud i et, og de cd'ere man gider bruuge penge på, har man hørt så mange gange i radioen at det ikke er noget ved mere...
Jo, jeg har skam hentet mp3'ere, det er jeg ærlig nok til at indrømme. Men bruger dem mest til at lytte sange igennem med, for at finde ud af om jeg gider købe et album eller ej! Jeg ved der er flere der gør det samme..

Snakker vi derimod om film, så vil jeg gerne købe dem (selvom 200+ er meget for en film), måske osse fordi jeg har et fedt sourround anlæg. Indrømmet (igen), jeg har PRØVET at hente film på nettet, men fandt hurtigt ud af at kvaliteten er for ringe og jeg kna ikke udnytte mit sourround anlæg optimalt :( Men igen, det er en måde at finde ud af om man gider bruge penge på den eller ej...

Men hvis man ikke gider gi 150+ for en cd, eller 200+ for en film, er det bare vente et par måneder, så er den nede i nice price niveau. Ok, så har man sikkert set/hørt den, og syntes ikke den er så meget ved længere. Flere af mine film er købt for 150- fordi det ikke var nogen jeg gad købe lige nu og her, da de lige var udkommet, eller jeg havde måske set dem i biffen eller lejet dem? Sådan tror jeg de fleste har det, og det har de det højst sandsynligt godt med!

Det er lidt for nemt at give pirat kopieringen skylden for den dalende omsætning, men hvis de selv gad bruge tid på den nye teknologi, i stedet for at hakke i den, ville de opleve oceaner af muligheder! Bare et eksempel på at de selv er skyld i piratkopiering af film: Da Hollywood sørgede for at Europa ikke længere kunne købe region 1 dvd'ere. fandt dem der vil ha en film så tidligt som muligt bare andre måder at skaffe dem på...
Freebie
Indlæg: 25
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:44
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af Freebie »

Kan kun være enig med Blanco & D@RK...

Jeg selv ligger inde med ca. 500 Cd'er (200 album 300 singler)
Jeg ville aldrig have haft så mange hvis jeg ikke havde internet, internettet gør at man kan "få" en smagsprøve!
Jeg vil heller end gerne købe en cd, hvis jeg ved det er noget jeg kan li'
Så kan du jo sige af man bare kan gå ned i sin pladebutik og hører det,
men det er ikke det samme som at sidde i sin lænestol, og hører det man nu vil...for det 1. synes man at man har bedre tid her hjemme, og for det 2. er der meget, meget stører udvalg
herinde kan vi anbefale musik nummere til hinanden, og derved også købe mere musik vi kan li'-
Jeg tror sku ikke du finder mange herinde der ligger inde med under 100-150 cd'er :)

Alt i alt, er det hvis dig der ikke helt er med på hvad der sker herinde!
men håber da du bliver klogere...

btw... jeg er 20år

alt herfra
Freebie\\
Senest rettet af Freebie 29 jul 2003, 16:07, rettet i alt 1 gang.
dwr
Moderator
Indlæg: 2795
Tilmeldt: 22 apr 2002, 02:44

Indlæg af dwr »

Freebie skrev:Jeg tror sku ikke du finder mange herinde der ligger inde med under 100-150 cd'er :)
Jo du gør... Cirka 90% har ikke over 100 CDer og Cirka 50% har ikke over 75.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Jan Olsen TUNE!
Indlæg: 6
Tilmeldt: 29 jul 2003, 13:08
Kontakt:

Indlæg af Jan Olsen TUNE! »

Jeg giver ikke jer skylden alene får det dalende pladesalg. Der er sikkert mange faktorer der spiller ind. Jeg holder bare på at download er det samme som at stjæle. Det er rigtigt, "at det kan jeg sagtens sige" fordi jeg jo for tilsendt mængder af gratis promoplader. Mit job gør at jeg får en masse gratis plader. Det kan man misunde, men så er der andre der har andre jobs hvor der følger andre fordele med. Michael Schumacker fik en Ferrarri eller to som promotion fra bilfabrikken. Må jeg så gerne stjæle en også, nu han nu har en? Evt. bare køre i den et par måneder.

Det er fint hvis i kun bruger nettet til at pre-lytte pladerne inden i køber dem, men så forstår jeg ikke jeres argumenter om at pladerne er for dyre osv. Det er også rigtigt at jeg aldrig ville købe en ny bil uden at køre en tur i den først. På den anden side tror jeg ikke forhandleren ville lade mig køre i bilen i en måned, og så bare lade mig stille den når jeg var træt af den. Jeg ville heller aldrig købe en plade nede i pladeforretningen uden at høre en del af den først, og sikre mig at det var min smag.

Jeg tror pirat kopiering har en væsentlig del af skylden for nedgangen i pladebranchen, men langt fra den hele. Det ville dog hælpe en del hvis folk købte den musik de gerne ville lytte til, i stedet for at skaffe den gratis.
YaKuZa_MaB
Site Admin
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22 apr 2002, 08:38
Geografisk sted: Well APG Would sure like to Know That ;-o
Kontakt:

Indlæg af YaKuZa_MaB »

Weeee endnu et topic hvor vi bliver svinet til!!!

@Jan olsen TUNE! Fod det første jeg agumentere sku ikke for at jeg henter ulovligt musik jeg gør det bare men hvis du vil svine nogen til for at vi ødelægger musikbrancen så tror jeg ikke du skal gå efter de fleste jeg kender herinde for de køber meget mere musik end alm. danskere!! Jeg har over 300 cd'er stående i original og jeg har flere som bare er pisse gamle hehe 8)

Men jo jeg henter musik ned for jeg køber ikke bare noget mainstream lort som Now3 og EyeQ Vi knepper dem der er rige jeg køber kvalitet hvilket der ikke findes meget af inden for de danske grænser jo der kommer noget af og til men inden for Techno scenen kommer der sku minus i DK!! Så sorry to say it de fleste af mine cd'er bliver bestilt via tyskland eller England!!! :cry:

Om så nogle mener at de danske plade selvskaber udgiver meget godt det er deres synspunkt men jeg gir fanme ikke mine penge ud til en gang lort hvor der er 2 gode sange på en cd til 130 kr!!!

Sorry blev pist også kan jeg ikke styre mit temparament har slette disse ord som jeg ikke mener mere!!

We kick the base u only wish you know how!!
Senest rettet af YaKuZa_MaB 29 jul 2003, 16:59, rettet i alt 1 gang.
Billede
-=[Chart Attack Admin]=-
-=[[url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]]=-
falslev007
Indlæg: 234
Tilmeldt: 14 maj 2002, 17:02
Geografisk sted: Polen, Krakow

Indlæg af falslev007 »

@ Jan Olsen..

Det er meget fint at du lægger dig ud med at være en engel der tilsyneladende har stor sympati for musik branchen, men som sagt tidligere får du også musik selv fra dem!

Jeg er ikke mere end femten år, og som femtenårig ligger en timeløn som service medarbejder i Netto på 42,75! De penge som man kan tjene på det er som du kan se MINIMALE, når du samtidig skal studere ihvert fald 37 om ugen! Og pengene skal række til: Telefon, tøj o.s.v kan det så være rigitgt at man ud af det beløb også skal betale op til 160 kr. for en cd med måske kun 11 numre på? Jeg ved bare det rækker min økonomi ikke til.. Jeg køber højest 2 cdere om måneden for det er hvad jeg har råd til, men alligevel er det jo ikke engang 1/10 del af hvad jeg gerne vil have! Og når man så samtidig ser at de popper op på div. hjemmesider o.s.v er det fandme svært at lade sig friste.. Tror at du skal se verden ud over din egen lille næsetip, for du FÅR uden tvivl en masse musik gratis plus du sikkert har økonomi til det bedre end mig!!
<center>Billede<br>...:::"Trance has become a dirty word. Thanks to Ian Van Dahl, Lasgo, Flip 'N' Fill and DJ Sammy, a generation of kids has grown up thinking trance is the shittiest music since country and western" - Paul van Dyk:::...</center>
dwr
Moderator
Indlæg: 2795
Tilmeldt: 22 apr 2002, 02:44

Indlæg af dwr »

Jan Olsen TUNE! skrev: Det er også rigtigt at jeg aldrig ville købe en ny bil uden at køre en tur i den først.
På den anden side tror jeg ikke forhandleren ville lade mig køre i bilen i en måned, og så bare lade mig stille den når jeg var træt af den.
Dem der rent faktisk bruger nettet til at lytte efter ny musik, køber det da også, når de finder noget de synes er fedt (håber jeg da)
Det gør jeg i hvetr fald.
Men hvis du nu ikke kunne lide bilen, så skal du jo heller ikke købe den. Det er jo derfor man prøver den inden.
Jan Olsen TUNE! skrev:...og så bare lade mig stille den når jeg var træt af den.
Man henter jo heller ikke musik og siger "Hey! Den er fed. Den køber jeg om et års tid."
Nej, man sgu da ned i TP, Fona, bestiller den Tysk, England eller hvor man nu køber musik og køber den, mens den er "IN".
Folk gider jo ikke lytte til "Britney Spears - Oops! I Did It Again" eller "666 - Alarma" når man skal ud at spille.

Jan Olsen TUNE! skrev: Jeg tror pirat kopiering har en væsentlig del af skylden for nedgangen i pladebranchen, men langt fra den hele. Det ville dog hælpe en del hvis folk købte den musik de gerne ville lytte til, i stedet for at skaffe den gratis.
Jamen det glæder mig at vi er enige.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
_WHAT_
Indlæg: 716
Tilmeldt: 15 aug 2002, 10:25
Geografisk sted: Right behind u DONT look back !!!
Kontakt:

Indlæg af _WHAT_ »

Jeg giver flere af de andre ret.

Jeg tror ikke det er os der er de værste. Ja vi henter et nummer eller 2 og bruger så vores hårdt tjente penge på at købe en CD også selvom vi ofte mener at den er alt for dyr.

Jeg har også selv en stor plade samling i kraft af arbejde som DJ.
Jeg har også lagt rigtig mange penge for plader men jeg tror også at 30-40% af de penge jeg har lagt er lagt i udlandet pga bedre priser og meget større udvalg.

Folk slår ned på CA, men hvorfor ???
Du kommer herind og slår ned på os fordi vi har vores board kørende hvor det primære faktisk ikke er at udveksle musik. Der har været tale om at lukke link og request sektionerne helt.
Jeg tror at nedslaget her tager udgangspunkt i at det er nemt.
Her er mange folk med musik de snakker sammmen om det og de er derfor alle sammen pirater og tyve og køber aldrig nogen plader.
Det er jo slet ikke en af de mere etablerede dele af musik verdenen som virkelig har intersse.
Indrømmes skal det dog at det helt sikkert ikke er alle herinde der har samme holdning og opfattelse af musik og inteternet som andre.

Jeg vil dog mene at du skal gå på sharereactor, kazaa og andre lignende steder for at finde de største syndere.
YaKuZa_MaB
Site Admin
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22 apr 2002, 08:38
Geografisk sted: Well APG Would sure like to Know That ;-o
Kontakt:

Indlæg af YaKuZa_MaB »

[quote="D@Rk\"]
Jo du gør... Cirka 90% har ikke over 100 CDer og Cirka 50% har ikke over 75.[/quote]

Der må jeg sku nok desværre give D@RK\\ ret jeg tror der er mange herinde der henter vildt meget ned og køber intet!! MEN jeg kender også masser der ligesom mig henter ned lytter også køber de skiver vi synes er fede!!!
Billede
-=[Chart Attack Admin]=-
-=[[url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]]=-
Ocean
CA Ninja Turtle
Indlæg: 508
Tilmeldt: 05 maj 2002, 13:59
Geografisk sted: Ude i blok A, nabo til neggerne...

Indlæg af Ocean »

Jan Olsen du skal fanme ikke kommer her og beskylde os for at være tyve, for det er vi ikke!! Så bliver farmand sur. Jeg lytter til musik på nettet går ned i pladebutikken og køber musikken hvis det er noget jeg kan lide ellers sletter jeg det.. En ung knægt der bor ude har ca. 2200 i SU om måneden af den sum penge skal der betales husleje, mad, skolebøger og diverse transport udgifter. Så er der ikke særlig mange penge tilbage og hvis der er vil man jo sikkert gerne have en øl eller 2 med vennerne. Derfor er der ikke råd til at gå ned og give 160 kr. for en cd.. Det har en ung knægt der er på SU ikke råd til. Så SÆNK DOG PRISERNE FOR SATAN!! eller give studierabat..
LunaPark
Indlæg: 1067
Tilmeldt: 14 nov 2002, 21:42
Kontakt:

Okay kloge Åge

Indlæg af LunaPark »

@ Jan Olsen TUNE!

Du ved jo åbenbart hvordan det hele er skruet sammen, og du er måske enda tilmed APG's nyeste skud på stammen, for forhindre pirat kopiering.
I såfald skrid da af H...... til med dig.

Og for at vende tilbage til emnet, så har jeg det faktisk lidt sådan at jeg gladelig køber små danske kunsters musik. Men har samtidig ingen kvaler ved at downloade musik fra de store stjerner - Robbie, Mariah, Celine, Michael, Metallica med mange mange flere.
De tjener sgu vist rigeligt ved LIVE optræden mm.

Hvis nu blot at systemet blev lavet sådan, at man kunne downloade sin sang lovligvis, for et lille beløb, så tror jeg personligt det ville give flere penge i kassen. For man gider sgu tit og ofte ikke have hele albummet, men blot nogle enkelte sange.
Men det kan være at Napster laver om på det.
Ved juletid starter Napster igen, og så skulle man kunne downloade og betale, lyder umiddelbart positivt, men lad os nu se prisen.

Iøvrigt så bryder jeg mig ikke om dine tone Jan Olsen TUNE!, så du får et svar i samme tonelege. :evil: :evil:

PS: Her er et link, som jeg er helt sikker på du vil kunne lide.
www.gratis-ting.dk

PPS: Den onde mod Down\\ var her :>
/Lunapark

Det man hører er man selv...... Vi var stive da vi skrev det !
Jan Olsen TUNE!
Indlæg: 6
Tilmeldt: 29 jul 2003, 13:08
Kontakt:

Indlæg af Jan Olsen TUNE! »

Det overordnede argument jeg hører, er at i er fattige, og derfor ikke har penge nok til at købe musikken...

Gælder det også i resten af jeres liv... Køber i en del tøj, men stjæler resten, især det i synes er for dyrt? Det at være fattig, giver vel ikke i sig selv ret til at stjæle. Så er der ting man må undvære, til man får råd. Nu er det bare uheldigvis sådan at det er meget nemmere og stjæle musik end tøj, taletid og øl. Hvis øl kunne downloades og kopieres ville bryggerierne helt sikkert gå konkurs... Med mindre at i kun tog en lille tår, for lige at teste hvilken type i bedst kunne lide, inden i susede ned og købte en kasse, med mindre selvfølgelig, at var for dyr.

@LunaPark
Nej, jeg har ikke noget med APG at gøre, men da mit arbejde ofte har noget med markedføring af nye kunstnere at gøre, er det i min interesse at der bliver ved med at være penge til at satse på nye navne. Du skriver at du gerne støtter de små, men de store kan rende dig, de har penge nok. Nu er det jo sådan at de store kunstnere holde liv i de små. Hvis ikke Robbie, Mariah, Celine osv. tjente penge til pladeselskaberne, ville der ikke være nogle små/nye artister at støtte.

@WHAT
Dem af jer der reelt bruger nettet til at lytte, for derefter at købe, behøver ikke at have dårlig samvittighed. Det er også helt fint at i køber dem i udlandet. Det skal i heller ikke høre for. Hvis de er for dyre eller udvalget er for lille i DK, er det pladeselskabernes problem, og ikke noget i skal have på puklen for. Bare i køber jeres musik lovligt, er jeg ligeglad hvor i køber den.

Når jeg læser jeres meget vrede svar, virker det lidt som om jeg har ramt et ømt punkt hos nogen af jer... Jeg prøver bare at forstå jeres synspunkter, og skabe en fornuftig dialog...
Down1
Indlæg: 1506
Tilmeldt: 22 apr 2002, 14:24
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Kan vi ikke prøve at holde det hele i en rimlig venlig tone?! Hvis ikke i gør det, sletter jeg det bare..sååå
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Dr. Evil
Indlæg: 268
Tilmeldt: 10 okt 2002, 18:37
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlæg af Dr. Evil »

hvaaa hvorfor prøver i at retfærdiggøre jer overfor ham?
I burde sq da være ligeglad med hvad han synes og tænker..
I har dog allesammen ret i at musik er for dyrt, synes jeg også...

Men jeg downloader sq da musik, ligeså meget og jeg har lyst til(og det er ikke engang tit). Jan Olsen ka sige hva han vil, jeg er ret så ligeglad - det burde i også være - , hvis der er en sang jeg vil have, så downloader jeg den og det har jeg det ik dårligt med. heh selvom priserne blev sat ned ville jeg stadig ikke købe.
Måske synes mange man ska støtte de nye kunstnere der kommer ind i musikbranchen, fuck det, de ved hvad de går ind i, og alligevel de får sikkert deres penge...^

Det er fandme lang tid siden jeg har købt musik, tror ikke engang jeg har nogle af de gamle cder jeg har købt for meget lang tid siden længere


Jan Olsen du skrev:
Når jeg læser jeres meget vrede svar, virker det lidt som om jeg har ramt et ømt punkt hos nogen af jer... Jeg prøver bare at forstå jeres synspunkter, og skabe en fornuftig dialog...
fornuftigt har du altså ik lige startet debatten! når du skriver sådan noget her:
I er muligvis den største samling drengerøve jeg har set. I bruger store dele af jeres tid på at argumentere for noget i alle godt ved er forkert. I prøver konstant at retfærdigøre jeres musiktyverier, og halvdelen af tiden er det tydeligt at ingen af jer fatter ret meget af hvordan branchen er skruet sammen.
det er sq da derfor du får aggressive replies

:twisted: Evil
For the love of music!
DoMiNaToR
Chart Attack VIP
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 22 apr 2002, 14:05
Geografisk sted: Et sted i DK

Indlæg af DoMiNaToR »

Kære Jan Olsen, som du så meget fint skriver her:
Dem af jer der reelt bruger nettet til at lytte, for derefter at købe, behøver ikke at have dårlig samvittighed. Det er også helt fint at i køber dem i udlandet. Det skal i heller ikke høre for. Hvis de er for dyre eller udvalget er for lille i DK, er det pladeselskabernes problem, og ikke noget i skal have på puklen for. Bare i køber jeres musik lovligt, er jeg ligeglad hvor i køber den.
Det er jeg glad for at høre du mener, men der er så bare lige det lille problem ved det at det ikke er lovligt, og det er jo sikkert derfor at folk får dårlig samvitighed.

En ting som jeg personligt gerne ville se var en download tjeneste hvor man betalte mellem 5 og 7 kr for et nummer, som man så kunne downloade i ordenligt kvalitet, og stod som ejer af i pladeselskabets register, men det kan jeg godt se at de ville tabe en masse penge ved, da jeg så ikke længere er tvunget til at købe resten af de lorte numre der tit er på en cd.

Ja ja, jeg bliver jo nok bare nødt til at leve i håbet og kopiere det musik som jeg vil høre inden jeg køber de få cd'er som er værd at købe i dagens danmark.

Ps. Vil da også lige sige at jeg ejer lidt over 300 cd'er hvor de 95% er albums, og hvis jeg ikke for en del år siden havde fået stjålet ca. 150 cd'er havde jeg haft en del flere ;-)
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us
Billede
Besvar