Drengerøve

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Zlinky
Chart Attack VIP
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 17 maj 2002, 14:48

Indlæg af Zlinky »

Jeg kunne ikke holde fingrene fra at fyre det her indlæg her af så:

Jeg er en fattigrøv, og ja, jeg er nok også kriminel, men at hente musikken på internettet er ikke helt det samme som at stjæle i cd i en butik. Hvis jeg stjæler en cd i en butik, så mister butikken penge som de har lagt i den cd, ikke bare pladeselskabet og kunstneren.

Jeg har selv kun købt en cd det sidste års tid, Metallica - St. Anger, det er ikke meget nej, men det er hvad jeg har råd til. Min månedsløn er lille, jeg er 16 og jeg betaler penge af. Jeg kan vælge mellem at købe en eller to cd'er eller tage til et par fester om måneden. Jeg vælger da klart at tage til festen.

Du henter ikke noget ulovligt, det er da også i orden, men kører du heller ikke for stærkt i trafikken? Det at du kører for stærk udgør en chance for at du slår nogle ihjel, man slår ikke nogen ihjel ved at hente musik, men man kan komme til at slå musikken ihjel, ja.

Hvis kvaliteten på de download sider bliver i orden, og numrene for den sags skyld også er, og de har en rimelig pris så vil jeg da med glæde fyre lidt penge af der.

Riv hovedet af mig hvis jeg har sagt noget lort gutter, skal jo lære det på et eller andet tidspunkt.. :D
Billede
Pilskadden Aka. 80er
Indlæg: 161
Tilmeldt: 24 apr 2002, 14:21
Geografisk sted: HAT
Kontakt:

Indlæg af Pilskadden Aka. 80er »

Damn jeg er træt af disse debatter...

men kan ikke lade være med at læse dem.....forstår bare ikke folk ikke kan se det ulovligt at hente musik uanset og det så kostede 1295.95,- for et album eller om man så købte alle pladerne i fona efter at have hørt dem ved at downloade dem. Det er ulovligt...længere er den ikke....

Det er så rigtigt at der kan være noget om at det ikke kun er pirater der er skyld i musik salget....jeg synes personligt ikke alt hvad der bliver lavet i dag er godt....

Også det med "smagsprøverne" i radioen, tv og butikkerne...har ALT for lille et udvalg....tag F.x Danske Boogie....hvornår har man sidst set/hørt et nyt dance,trance eller techno nummer der ?...det kører på samme måde med MTV, folk bliver PUMBET med RnB ,Rock og Hip hop....

Og man kan IKKE fyre den RIGTIGT af til musik der har en BPM på under 130 !

Derfor er det også musikbrancen og anmeldere der skal tage sig ALVORLIGT sammen

Og hvad jeg fortager mig på nettet er mit problem....
Hvis du står i lort til halsen... så lad være med at hænge med hovedet...
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Indlæg af QrazyLeg »

@ Jan Olsen >>
Det virker mærkeligt at bruge tid på at download dårlig musik. Gå dog ud og spil fodbold i stedet for, det er meget sundere. Jeg kan ikke sige at jeg ikke har downloadet noget fra nettet, men det har været for at kunne beskrive et nummer for læserne


Jo men er det ikke også ulovligt? Og er det måske ikke en endnu værre grund til at downloade. Du gør det fordi du skal bruge det til dit arbejde. Kunne du ikke få dit firma til at købe singlen? Så havde kunstneren jo også tjent på den. Og hvis du gav den en dårlig anmeldelse, så har du jo ved at gøre noget ulovligt, fået kunstneren til at tabe en masse penge, da der er nogle folk der hører efter hvad i anmeldere siger (gad vide hvorfor) :wink:
Til gengæld downloadede jeg 0 mb. jeg gad nok vide hvor meget DU downloadede i sidste måned. Hvis man køber meget musik eller film er det så ok at downloade resten af det man gerne vil have. Er det ok for millionærer at stjæle?
Det er da overhovedet ikke tilladt for millionærer at stjæle. Det er da heller ikke iorden jeg henter noget musik. Men lad mig lige komme med en sand historie: Gruppen "Frou Frou" laver ganske godt musik. P3 spillede dem en del. Musikken kunne findes på nettet, men da jeg gik ned til den danske pladepusher for at købe deres single, så blev jeg fortalt at gruppen ikke havde en pladekontrakt. De kunne ikke få en og derfor var der ikke kommet en single ud til detailhandlenen. Kun promoer til radiostationerne. Hvis du så lige vil svare mig på hvordan en alm. dansker skal få deres musik?

Heldigvis hypede P3 dem så meget så at de i dag har en pladekontrakt. Jeg har også singlen og albummet herhjemme.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Brugeravatar
ThomazMix
Chart Attack VIP
Indlæg: 510
Tilmeldt: 28 sep 2002, 02:12
Geografisk sted: Cph dk
Kontakt:

Indlæg af ThomazMix »

Jan Olsen TUNE! skrev: Du spørger om jeg ville gøre det semme hvis det drejede sig om stoffer. JA - som pressekoordinator på en 9 millioner kroners oplysnings kampagne om Ecstasy, kørte jeg i 2000-2001 over 100.000 kilometer for at holde foredrag på skoler og udannelses steder. Også her ud fra min naive tro på at kunne gøre en lille forskel og være med til at skabe en debat.
Kæmpe respekt for det! Synes du har gjort et stort stykke arbejde der.
Jan Olsen TUNE! skrev: Det er ærgeligt at du ikke kan lide musikken herhjemme, men skal jeg forstå det som om at du kun downloader dårlig musik?.
Nej faktisk ik, for hvis jeg ville downloade musik skal du ik regne med at det blev på nogen dansk side jeg ville gøre det, da 60 % af danskerne ik forstår at der findes andet end R&B og radio hits..
Jan Olsen TUNE! skrev: Du vil gerne sammenligne musiksamlinger. Det er da i orden. Jeg spillede som DJ i 15 år før at jeg fik pladerne gratis. Dengang kunne man ikke downloade musik, så det var bare frem til kassen med kronerne i hånden. Vil tro jeg har købt 4-500.000 gennem årene.?.
Ja det lyder meget godt men er det så meget.? Det vil sige at du ca har brugt 2000kr om mdr. Det samme brugte jeg da jeg spillede og kender mange Dj's der bruger ligeså meget. Men okey jeg fik svar på mit spørgsmål, fair nok du har du købt for de penge.
Jan Olsen TUNE! skrev: Mit job er at anmelde musikken, og jeg er da ked af hvis du mener at jeg er dårlig til at anmelde dance. Hvis du mener at du kan gøre det bedre, er du altid velkommen til at kontakte mig. :-) Man kan som anmelder ikke bekymre sig om hvad artisten synes om dig bagefter. Hvis de er professionelle vil de respektere din saglige mening..
Tak for tilbudet det kan være jeg gør det. :) Synes bare ik man skal anmelde dance musik nå man ik selv er til det. Tror ik på at R&B det holder i længden. Selv i 80erne var der sq gang i musiken så hvorfor fan... skal de danske radioer, diskoteker og nogle anmelder :) ødelægge stemningen. Man skulle tro de gjorde det for at få mere fisse. Undskyld mit sprog men.... arr.

Det er meget fint at få en debat igang med ulovlig mp3 osv osv.. Men det hjælper bare ik noget. Hvorfor ik starte en debat om hvordan man kan begynde at udnytte mp3 istedet for. Du kan heller ik ligge en stor rød saftig bøf foran din hund og så sige til den. Nu går jeg på arbejde men du må ik spise den.. :lol: Folk har muligheden for at hente mp3 så let og flere mdr før de kommer i butikken. Kan godt se det er svært at ik lade sig friste.. Til sidst vil jeg lige sige at jeg synes Tune Mag er fed nok. Bruger den meget til info og den slags, er bare ik helt tilfreds hvad angår dance musik. Synes der mangler meget med det. Men igen det er svært at gøre alle tilfreds.

Mvh
Zamiel
Indlæg: 241
Tilmeldt: 29 jul 2002, 21:53
Geografisk sted: CPH PsycoWard

Indlæg af Zamiel »

@ Jan Olsen

Generelt så hader jeg grådige firmaer som skruer prisen i vejret og malker folk for alt hvad de har. Hvis jeg kunne stjæle fra sådanne firmaer ville jeg ikke tænkte mig om 2 gange. Problemet er at jeg nok ville blive opdaget med det samme deri ligger forskellen. Det skal jo så også lige siges at I USA er der lækket papirer der viste at pladeselskaberne havde holdt priserne kunstigt oppe. Man kunne jo også nævne hvordan pladeselskaberne der tilbød sange online snød kunsterne så de reelt ikke fik noget i forhold til en solgt cd.

Når pladeselskaberne ikke har nogle problemer med at røvrende andre hvorfor skal jeg så ha det så dårligt med det?

men back on subject.. udvalget af trance herhjemme er som sagt tidligere meget dårligt og prisen bliver jo ikke ligefrem bedre af at skulle importere det. Og de få lovlige online services der findes er meget mangelfulde.. når de en dag får lavet en service der kan konkurerer med kazaa,winmx osv så vil jeg uden tvivl benytte det. (forudsat at pladeselskaberne ikke vil prøve at malke folk og kræve 20 kr sang)
Blanco
Indlæg: 17
Tilmeldt: 03 maj 2002, 08:52

Indlæg af Blanco »

Pilskadden Aka. 80er skrev:Dj Thomaz Skrev dette !
Alt det lorte R&B man skal udsættes for i radioen og på klubberne. troede man gik i byen for at fyre den af og ik for at side og stene til en eller anden total sumber R&B sang.
Det har jeg fået tatoveret på min krop...!

Det er nok det mest fornuftige der er blevet sagt i HELE denne tråd....
*LOL*, det er jo kun fordi I ikke kan danse!!

Det er nu engang MEGET federe at se en fræk tøz stå og flexe hendes booty til en god gang R&B og/eller Hip Hop, end at hun står og ligner en Ecstasy-gris med buffalos!

Hører selv masser af dance, men hiphop er jo langt federe til fest!!!
Nok lidt offtopic... :D
Jan Olsen TUNE!
Indlæg: 6
Tilmeldt: 29 jul 2003, 13:08
Kontakt:

Indlæg af Jan Olsen TUNE! »

Det lyder næsten som om at i tror at TUNE! magazine modtager stakke af dance og trance plader hver uge, og så bare vælger at lade være med at anmelde dem, eller anmelder dem dårligt. Vi anmelder det som kommer, uanset genrer, og gør vores bedste for at give pladerne til de bedst kvallificerede anmeldere. Det er bl.a. Michel Defrechou der anmelder en del af de trance plader der kommer. Også Michael Splint skriver om trance, så vi synes trods alt at vi er rimelig godt dækket ind med kompetance. Skulle der dog være nogen af jer der sidder derude, der mener at i kunne være med til at gøre TUNE! til et bedre blad, hører vi meget gerne fra jer. Hvis det er jeres opfattelse at der er et stofområde vi ikke dækker godt nok, modtager vi meget gerne hjælp.

@Raael
Tror du selv på at pladeselskaberne malker folk og tjener boksen. Så er det da mærkeligt at de bliver ved med at fusionere for at overleve, og har fyret 30% af deres medarbejdere over de sidste 4 år. Pladeselskaberne sætter en pris på deres varer. Ingen tvinger dig til at købe, men du kan ikke bare stjæle fordi du ikke kan lide prisen. Hvordan ville du have det hvis du ville sælge din CD samling for 10.000, men fordi jeg synes det er for dyrt, så stjæler jeg den i stedet???

@DJ Thomaz
Er ikke enig med dig i at der var mere gang i musikken i 80erne. Der var masser af ballader og ROCK musik på hitlisterne fra de danske diskoteker. Det er jo ikke de danske DJs der bestemmer hvad vej trenden går. det er i stor grad MTV der dikterer hvordan musikken skal lyde. Det er fint at i holder af trance musik. Det synes jeg i skal blive ved med, og kæmpe for at få den tilbage på hitlisterne. Desværre er det jo netop denne musikstil der er populær på Kazaa og lignende tjenester. Pladeselskaberne ved derfor godt at den genrer er særlig udsat for tyveri, og derfor er de nok også mere tilbageholdende med at satse på genren. De vil hellere sende noget musik på gaden der rammer den målgruppe der stadig køber plader. I må i gang med at arrangere nogle fester, og få nogle artister til at komme og optræde så jeres musik får noget opmærksomhed. TUNE! skal være de første til at bakke jeres arrangementer op, men vi vil naturligvis ikke associeres med noget der lugter af ulovlig musik.

@Crazyleg
Vi har downloadet numre når pladeselskaberne ikke har kunnet skaffe os et anmeldereksemplar, og nummeret ikke har været til at skaffe via udenlandske pladeforretninger. Vi bruger denne metode fordi der ofte går 3-4 uger fra vi skriver om en plade til bladet kommer fra trykkeren. Det er for at kunne yde den bedst mulige service over for vores læsere. Det at vi skriver om en plade, skulle gerne give pladen og artisten noget opmærksomhed, og på længere sigt skulle det gerne øge pladesalget når pladen kommer handlen. Du ved jo godt selv at der er folk der lytter til det vi skriver. Du må også huske at det ikke er ulovligt, hvis det sker efter aftale med artistens pladeselskab.

Glæder mig til at høre fra nogle kompetente skibenter, der ønsker at dele deres viden med vores læsere...
Brugeravatar
ThomazMix
Chart Attack VIP
Indlæg: 510
Tilmeldt: 28 sep 2002, 02:12
Geografisk sted: Cph dk
Kontakt:

Indlæg af ThomazMix »

Jeg tror ik på det er MTV der er skyld i retningen på musik her hjemme i Dk.. Mener stadig det er radiostationerne og diskotekerne der har den største skyld. Jeg siger jo ik at det skal være trance der bliver spillet en hel nat. Men hvis man kunne få noget mere dance musik ind uden at der kommer flere pop-smarte R&B tøser op og brokker sig over at der ik bliver spillet Nick & Gay. Hvad fan... skal det musik på et diskotek, jeg spørger bare.? :roll:
Jeg ved godt hvad der var i 80erne. En masse pop og starten på dance. Ja der var en masse ballader og rock nummer men er 99% sikker på at der var mere gang i musiken på diskotekerne den gang. Hvorfor skal jeg gå i byen for at se en pige stå og vride sig til et kedelig R%B nummer som aligevel er så højrøvet at hun ik er til at snakke med..?? Så hellere gå på stripbar. 8O
Det er fedt nok at vide at du vil støtte op, hvis vi arrangere nogle fester men det holder ik bare at holde nogle fester. Det skal rundt på div. diskoteker. Plus der skal skrives meget mere positiv om dance musik.
Jeg ved ik helt hvor vi skal begynde men hvis der er nogle der har forslag vil jeg meget gerne være med i det. :) Og Jan du har muligheden og kontakterne, hvorfor ik begynde at lave noget debat om hvordan man begynder at udnytte musiken på nettet. Det med at sige det er ulovligt og det må vi ik. Holder ik mere, det er allerede gået for langt. Så langt at jeg vil mene det ik kan stoppes på den måde mere.
Go weekend til jer alle, nu vil jeg sq tage på Kos i morgen med Nco og fyre den af.. :twisted:
YaKuZa_MaB
Site Admin
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22 apr 2002, 08:38
Geografisk sted: Well APG Would sure like to Know That ;-o
Kontakt:

Indlæg af YaKuZa_MaB »

@DJ Thomaz jeg vil gerne give dig total ret jeg tror sku ikke der er så meget om det der med at MTV styre hvordan musikken skal være men tror langt mere det er som du siger radio og diskotekkerne der gør det men langt hen ad vejen ligger noget af skylden jo også hos plade butikkerne for hvis du meget gerne vil have en godt Trance eller Techno cd så er den ikke til at finde med mindre du kender en specialforretning som sælger dem!!!

Til det der med at stjæle fra andre så røre det mig sku ikke så meget jeg har altid været i den tro at den smarte nare den mindre smarte (jeg er fanme blevet naret tit :lol: ) så jeg har entlig ikke så dårlig samvittighed overfor plade industrien!! Jeg ser sku ikke rigtigt at de lider når de kan holde den en kæmpe galla fest efter den anden men jeg vil stadig meget gerne betale for kvalitet og det mener jeg bare ikke de danske pladesleskaber giver og på deres opsamlinger!!

Når men nok om hvad jeg synes!!

YaKuZa Out
Billede
-=[Chart Attack Admin]=-
-=[[url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]]=-
DoMiNaToR
Chart Attack VIP
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 22 apr 2002, 14:05
Geografisk sted: Et sted i DK

Indlæg af DoMiNaToR »

@Jan Olsen TUNE

Det er sgu et fint initativ som TDC har taget der, og jeg syntes faktisk også at prisen er rimelig (99 kr for 20 numre), men der er bare lige det problem at man skal have et internet abonnent hos TDC for at det kan lade sig gøre.

Ud over det, er jeg lidt træt af at de har valgt WMA formatet, og så i 128 kbps, ville gerne lige have den op i 192, og så feks mp3, eller endnu bedre ogg, da man jo i realiteten køber numret, og faktisk får en dårliger lydkvalitet.

Mht til Appels salg af musik, var det sidste jeg hørt at de havde været nødt til at fjerne en masse numre fra deres online arkiv igen, da pladeselskaberne ikke ville have folk kunne købe enkelt numre, da det ødelagde deres salg af albums.

Offtopic, mht. til lydkvalitet, vil jeg gerne lige sige at jeg ikke køber en eneste cd med kopisikring, så længe pladeselskaberne ikke kan finde ud af at holde op med at bruge penge på det lort, som alligevel ikke kan afspilles på hverken dvd afspiller eller i bilen, og som tilmed i mange tilfælde giver dårliger lydkvalitet, så gider jeg det sgu ikke.

Ud over det så syntes jeg det er dejligt at se der er nogle der er villige til at diskutere det med folk, og forhåbenligt også prøve at oplyse pladebranchen om hvad det er folk gerne vil have.
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us
Billede
LunaPark
Indlæg: 1067
Tilmeldt: 14 nov 2002, 21:42
Kontakt:

Indlæg af LunaPark »

Fuck hvor er jeg ved at være træt af at læse om alle Hr. TUNES forskellige metafoer. ;-)

Og man gemmer sig sgu da ikke med et nickname, men det ved du vel ikke noget om. Velkommen til det 21. århundrede på CA ! !

Jeg kan se mange af bordets medlemmer har fhv. samme mening, og så kommer Mr. "på tværs".
Nogle ting må man bare acceptere. Iøvrigt så følger jeg sgu dig CrazyBrain.
Senest rettet af LunaPark 02 aug 2003, 11:13, rettet i alt 1 gang.
/Lunapark

Det man hører er man selv...... Vi var stive da vi skrev det !
Smejs
Indlæg: 294
Tilmeldt: 26 apr 2002, 15:12

Indlæg af Smejs »

fakta: jeg køber ikke cd'er hverken singler eller albums ej hverken her eller i udlandet

fakta: ja, jeg henter musik fra nettet og det er fra alle slags kunstnere

fakta: ja det er tyveri

spørgsmål: hvem gider købe musik der først er lovligt tilgængeligt flere måneder efter man har kunnet finde tilsvarende på nettet?

som så mange andre har pointeret er musikken herhjemme rædselsfuld og man kan ikke høre de udenlandske (trance/dance/techno/whatever) kunstneres numre nogensteder før man køber deres plade, så den chance gider jeg ikke tage...

prøver ikke at retfærdiggøre min opførsel på nettet og forsøger ikek at nedsable dit forsøg på debatskabning, men som før nævnt skal man kigge i andre retninger end at prøve at stoppe det....sætte prisen ned vilel ikke hjælpe en fløjtende *** for downloading er blevet en del af hverdagen for mange unge og jeg må indrømme at jeg selv engang imellem bander over et computerspil jeg har hentet, fordi der er for mange fejl i eller andet...glemmer faktisk ngoen gange at det er tyveri, fordi det er så nemt og praktisk talt uden risiko...

er ikke sikekr på hvordan retningen skal ændres, men en ting er sikker

fakta: jeg kommer nok aldrig til at bruge en øre på musik igen, for man bliver træt af nummeret i løbet af en måned og kan derfor slette det igen, så apg skal være yderst heldige for at fange meget hos mig...

ps. Loveparade styrer, samt tysk bymentalitet...drop alle de lortenegere, deres idiotiske håndtegnskasten, alle deres guldkæder, deres bare overkroppe og deres fedladne jeg kan alt attituder der totalt spolerer klubkulturen i danmark...
dwr
Moderator
Indlæg: 2795
Tilmeldt: 22 apr 2002, 02:44

Indlæg af dwr »

Jan Olsen TUNE! skrev: I må i gang med at arrangere nogle fester, og få nogle artister til at komme og optræde så jeres musik får noget opmærksomhed. TUNE! skal være de første til at bakke jeres arrangementer op, men vi vil naturligvis ikke associeres med noget der lugter af ulovlig musik.
Til det vil jeg sige, at der allerede har været lavet ét arrangement (som faktisk blev en kæmpe success) og andet arrangement er ved at blive stablet på benene..
Du kunne prøve at tale med dem der står bag (The Jackal mener jeg)... Det hedder Chart Attack Trance Night og foregår i Esbjerg. Havde desværre ikke selv muligheden for at komme da jeg bor i den anden ende af landet.

Angående det med at søge som anmelder kunne det godt være jeg søgte ind om et års tid, da jeg lige skal færdiggøre mit gymnasium først. Mener selv at jeg har evnerne til det. (Mit liv ER musik, såå..)
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
onkelc
Chart Attack VIP
Indlæg: 101
Tilmeldt: 23 jul 2002, 21:17
Geografisk sted: Stedet hvor man mener at gud blev til
Kontakt:

Indlæg af onkelc »

Er træt af disse indlæg om at den ene bliver taget, og det er ulovligt at dl mp3. Er rimelig ikke på at alle har fattet det!

Men jeg er sikker på at det ikke alle der har fattet, at dj i dk kører rundt med brændte!!!
Selvom at den er i 192 kvali, så lyder det altså ikke ordentlig på stort anlæg! Jeg spiller selv, og jeg tager altid de orginale når der skal spilles.

MEN:
er tilbage på SU og ja, selvfølgeli brænder jeg også. Men jeg køber altså også meget orginalt. Det er ikke de der 4-9 cd pr. mrd, men omkring 1500-2000 kr. pr mdr. De specielle mix er jo heller ikke muligt at få fat i for alm. dj, så de ryger også ned på en skive!


ALTSÅ; OnkelC har ingen respekt for en DJ hvis kuffert KUN er fyldt med brændt! Det er sgu da for tabere!!!!! Det kan der umuligt være spørgsmål til!




Og lad dem da bare prøve at stoppe kazaar; det kommer de jo ingen steder med. Det er jo "de små fisk" de stopper.
Maaau fra OnkelAzzz
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Indlæg: 3115
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:41
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Jan Olsen TUNE! skrev:@Raael
Tror du selv på at pladeselskaberne malker folk og tjener boksen. Så er det da mærkeligt at de bliver ved med at fusionere for at overleve, og har fyret 30% af deres medarbejdere over de sidste 4 år.
Ihhh ha ja.... det går jo ekstremt godt for mange andre virksomheder... det går jo kun skidt for pladebranchen...Not!

Prøv at se hvor mange virksomheder der har fusioneret de sidste 4 år og se hvor mange der er blevet fyret... så lad være med at sige at det kun er musikpiraternes skyld!
Hørt om lav konjunktur?
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Jan Olsen TUNE!
Indlæg: 6
Tilmeldt: 29 jul 2003, 13:08
Kontakt:

Indlæg af Jan Olsen TUNE! »

Det er muligt at i ikke er enige, men der er et faktum at TV (MTV/Viva/VH1) er den vigtigste faktor på den europæiske musik scene. Derefter kommer radiostationerne, og så først landets diskoteker. Diskotekerne er nødt til at følge deres kunder, og da gæsterne er til R&B for tiden, er det primært R&B der bliver spillet. Det udspringer måske af at techno/trance/dance i nogle år blev sat meget i forbindelse med stoffer, og mange restauratører forbød deres DJs at spille musik med for meget gang i. Nu er det gået op for de fleste, at stofferne er alle steder hvor der er unge samlet, uanset hvilken musikstil der bliver spillet. Det er også svært som DJ at blive ved med at spille uptempo, hvis alle pladeønskerne er på R&B.

@DJ Thomaz
Du synes at der skal skrives noget positivt om dance/trance. Vi skriver primært om de plader som pladeselskaberne sender til os. Det er gået op for mig, at vi misser en masse, men trods gentagne tilbud herinde, har jeg ikke modtaget en eneste mail fra nogen der vil skrive budskabet ud til andre. Jeg har tilbudt platformen, men folk vil måske hellere bare sidde og råbe op i stedet for at gøre noget ved det. PS. God ferie...

@YaKuZa_MaB
Pladeforretningerne køber det pladeselskaberne tilbyder. Det er ikke meget trance eller techno. Pladeforretningerne gider ikke importere det, fordi de ved at det er genrer der bliver downloadet istedet for købt. Street Dance havde rigtig meget i nævnte genrer, men de solgte stort set intet af det. Folk kom i stedet ind og stjal coverne, så deres downloadede musik så mere ægte ud.

@LunaPark
Et synonym er det samme som et nickname... Det jeg bruger så det er nemmere at forstå er metafoer. Det er svære ord, men ikke umulige at kende forskel på.

@Alle
Tak for en god debat, som jeg ikke tror fører videre. Herfra vil vi kun komme til at gentage os selv. Der er vist ikke mange vinkler der er ikke er blevet belyst de seneste dage. Skulle der være nogen der ønsker at komme i kontakt med undertegnde kan i bare skrive til: jan@tunemag.dk. Fortsat god sommer...
Smejs
Indlæg: 294
Tilmeldt: 26 apr 2002, 15:12

Indlæg af Smejs »

tak og i lige måde...

@LunaPark
Et synonym er det samme som et nickname... Det jeg bruger så det er nemmere at forstå er metafoer. Det er svære ord, men ikke umulige at kende forskel på.


:lol: :lol: :lol: Så kan du fandme lære det din drengerøv! :twisted:
3dotz
Members of the Newlyweds
Indlæg: 2879
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:28

Indlæg af 3dotz »

Jeg synes faktisk det her er endt med en ganske fornuftig debat. Som ventet er der forskellige holdninger til tingene, men det er jo også det der kendetegner en debat.

To sider mødes og et forsøg på kompromis forsøges opnået. I denne debat er der nogle, som altid vil bruge mp3 musikken fremfor at droppe en bytur til fordel for noget længerevarende kræs til øregangen.

Kræs til øregangen. Det lyder også ganske lækkert, men det er sjældent det findes i Danmark. OK Now! forsøger at bringe kulturen lidt tættere på os med deres Clubbing og alle tiltag i den retning bifaldes, men ellers er der alt for langt imellem de plader som er alle pengene værd og dem som er spild af tid og penge. Hvilke der er hvad er selvfølgelig smag og behag.

Derfor bruger vi jo Tune, djz.dk og vores egen review area til at råde os bare en lille smule for det er normalt ikke her på CA, at mottoet er

Giv mig, Giv mig, Giv mig

Mp3 er kommet for at blive. Udnyt det kommercielt, så vi kan få mest ud af det. Hvis vi først skal betale for musikken kan vi også stille nogle krav til musikken, som vi ikke kan som gratister.

Kære Jan Olsen

Du ved lige så godt som os andre, at der florerer masser af mp3 hos Tune's medarbejdere. Nogle vil have mere end andre, og ikke alle vil have fået tilladelse til det fra pladeselskaberne.

Igennem tiden har/er der jo Tune og djz.dk skribenter som også har været aktive indenfor CA og de deler også ud af godterne. Det minder lidt om det gamle ordsprog med at feje foran sin egen dør...

Jeg synes du plejer at gøre et rimeligt arbejde på Tune (og dj+dance, da det eksisterede) og er normalt rimelig god til at starte en debat. For eksempel den med redaktør kontra dj jobbet. Er man stolt af at være dj...

I denne debat her starter du dog på den anden fod og siger til folk, at de er nogle tyveknægte...fair nok...det er vi jo også alle sammen mere eller mindre. Tyv tror hvermand stjæler.

Du sidder på en af de bedste arbejdspladser i Danmark hvad angår musik. Hvad med at benytte den plads til at snakke sammen med dine kolleger, pladeselskaberne, APG, os, radioerne m.m.

Du burde om nogen kunne være med til at bygge bro mellem os pirater og pladeselskaberne. Fortæl pladeselskaberne hvad vi brugere/pirater ønsker. Det kunne jo ende med, at de fandt ud af at udnytte vores viden til at blive pionerer på et ellers dødsdømt marked.

Jeg vil tro, at man kan sammenligne musikmarkedet med mælkemarkedet. Arla har den samme monopol status som pladeselskaberne har på musikken. Igennem årene er mælken steget med op til to kroner for den samme mælk gennem tiden. På samme måde er musikken steget en del siden punktafgifterne blev fjernet på musikken. Tilbage i starten af 90'erne gav man jo snildt 160.- for en almindelig Turn up the Bass cd. Min første import cd gav jeg næsten 250.- for.

Da punktafgifterne blev fjernet kom musikken ned på en 110-120.- pr. cd. Nu er vi igen oppe på de 150-160.- for en cd, men kvaliteten er ikke blevet bedre. Der er bare flere parter, som har besluttet at de skal tjene mere. Jeg har arbejdet i Bilka og Føtex i en årrække og oplevet, hvordan cd'erne med jævne mellemrum er steget et par kroner.

Problemet med mælken i forhold til musikken er, at man ikke bare kan gå på nettet og hente billigt/gratis mælk. Det kan man med musikken.

Jeg må hellere stoppe dette inden det bliver alt for rodet. Jeg vil bare opfordre dig Jan Olsen til at gøre en indsats for at bringe vores problemstillinger frem til de rigtige.

Du har jo haft æren af at møde flere af os CA idioter i Nakskov. Lignede vi nogen som ville slå ihjel for egen vindings skyld?

3dotz
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Indlæg: 3115
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:41
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Og mere er der ikke at snakke om...

And the Topic is locked...

Skriv til mig hvis i vil brokke jer :)
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
LunaPark
Indlæg: 1067
Tilmeldt: 14 nov 2002, 21:42
Kontakt:

Indlæg af LunaPark »

@ Smejs

Ja ja det er godt med dig, nu skal du passe på jeg ikke ødelægger dine codes, så du ikke kan se dine elskede film næste gang jeg er på besøg... :D :D :D

Var det ikke noget med at skrive lidt med Jan Olesen, han ville da være virkelig rar at skrive lidt med.......
Han har jo oplyst sin e-mail, men var det ikke bedere med en kontakt linie for fyren.........??????

Og ja jeg må jo indrøme mit ord forbrug kiksede der, sorry :-)
/Lunapark

Det man hører er man selv...... Vi var stive da vi skrev det !
Besvar