Troy - Troja

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

Besvar
Feffe
Site Admin
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:35
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Troy - Troja

Indlæg af Feffe »

Har lige været i imperial og se den. Jeg må sige jeg kom ud med en skuffet føelse. Scenen og lyd var selvfølgelig i top, men jeg synes bare filmen var kedelig.

Hvis jeg skulle vælge mellem at se braveheart eller troja igen, så ville jeg til hver en tid vælge braveheart.

Måske er jeg bare ved at været træt af film, hvor 2 store hær stor over for hinanden og smadre sammen. Der sker abselut ingen ting ellers... ingen flotte kampscener i mine øjne

Jeg gir filmen:
Billede
for det er en flot film osv
Ruelokke
Indlæg: 135
Tilmeldt: 23 apr 2002, 15:01
Geografisk sted: Nord for Hæmoriderne
Kontakt:

Indlæg af Ruelokke »

Jeg er enig med dig feffe jeg var sgu også skuffet da jeg havde været inde og se filmen.

Synes sgu bedre om Braveheart eller Gladiator.
YaKuZa_MaB
Site Admin
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22 apr 2002, 08:38
Geografisk sted: Well APG Would sure like to Know That ;-o
Kontakt:

Indlæg af YaKuZa_MaB »

Var inde og se den i bio igår kanon flot film masser af dejlige kamp scener! jeg giver den 4 ud af 6 stjerner!
Billede
-=[Chart Attack Admin]=-
-=[[url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]]=-
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Indlæg af QrazyLeg »

Jeg tror aldrig jeg har været så skuffet over en film, som jeg var efter Troy/troja. Sjældent har jeg set en titel på en film blive mere misbrugt end i denne.

Der er tre kæmpe fejl i filmen

1) Filmen følger ikke historien
2) En krig på ni år, får de til at vare fire dage
3) En detalje med Archilles, som jeg ikke vil komme ind på her, da det så måske ville blive betragtet som en spoiler.

også er der en mindre fejl med Archilles ang. Hector

Archilles (Brad Pitt) spiller en væsentlig rolle i denne film. Det gjorde han også i den trojanske krig, meeeeen ikke så meget. De burde have kaldt filmen "Archilles" , lavet den med udgangspunkt i at Archilles er beviset for Peleus' utroskab med en dødelig overfor Antigone, ved at Thetis (Peleus' senere hustro efter Antigone hængte sig selv) fødte Archilles som jo er en halvgud. Det kunne sagtens have ladet sig gøre at lave en film om Troja der, og det ville passe bedre ind i den store indflydelse Arhilles har på filmen. Det er jo ufatteligt lidt at den egentlige årsag bliver fremhævet.

Som en alm action-gladiator-wannabe film er den helt fin og jævn. Som fortælling af Troja-sagnet er den en skandale.

Jeg vil til enhver tid gribe fat i Homer's Illiaden og læse den fremfor at skulle se denne film som en indlæring til de græske guder.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Brugeravatar
Niles
Indlæg: 113
Tilmeldt: 12 sep 2002, 19:57
Geografisk sted: Fra staten Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Niles »

Fuldstændig enig med ovenstående indlæg!!!
-=Proud member of [FeiM] and Chart Attack=-

Billede
Tjilloh
Indlæg: 165
Tilmeldt: 22 apr 2002, 20:35

Indlæg af Tjilloh »

Er enige med hvad der er blevet sagt indtil nu :)
godt lavet og det, men fuck hvor er den ellers ringe.. Var lige ved at gå ud i "pausen"

Nøj hvor var jeg skuffet :x
Brugeravatar
VioLogic
Indlæg: 369
Tilmeldt: 19 sep 2003, 12:31
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af VioLogic »

QrazyLeg skrev: Jeg tror aldrig jeg har været så skuffet over en film, som jeg var efter Troy/troja. Sjældent har jeg set en titel på en film blive mere misbrugt end i denne.

Der er tre kæmpe fejl i filmen

1) Filmen følger ikke historien
2) En krig på ni år, får de til at vare fire dage
3) En detalje med Archilles, som jeg ikke vil komme ind på her, da det så måske ville blive betragtet som en spoiler.

også er der en mindre fejl med Archilles ang. Hector

Archilles (Brad Pitt) spiller en væsentlig rolle i denne film. Det gjorde han også i den trojanske krig, meeeeen ikke så meget. De burde have kaldt filmen "Archilles" , lavet den med udgangspunkt i at Archilles er beviset for Peleus' utroskab med en dødelig overfor Antigone, ved at Thetis (Peleus' senere hustro efter Antigone hængte sig selv) fødte Archilles som jo er en halvgud. Det kunne sagtens have ladet sig gøre at lave en film om Troja der, og det ville passe bedre ind i den store indflydelse Arhilles har på filmen. Det er jo ufatteligt lidt at den egentlige årsag bliver fremhævet.

Som en alm action-gladiator-wannabe film er den helt fin og jævn. Som fortælling af Troja-sagnet er den en skandale.

Jeg vil til enhver tid gribe fat i Homer's Illiaden og læse den fremfor at skulle se denne film som en indlæring til de græske guder.
Hmmm.... ja udover at det skuffer lidt at hverken guderne eller historien får sin styrke som bogen og den rigtige historie har er det en okay film, der kunne ha' fortjent meget bedre. Den når ikke en film som "Gladiator" til sokkeholderne, desværre! Udover ovenstående, synes jeg at vigtigheden af Achilles akillesene (som jo er centralt) ikke er beskrevet, eller hvorfor Hector bliver beskyttet af Guderne, hvordan Odyseus får ideen til at lave den Trojanske hest, eller sådanne vigtige elementer mangler, hvordan Paris dør (rigtigt)....osv. Så alt i alt: Flot film uden det rigtige indhold....

VioLogic
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
Besvar